Mijn Galaxy S4 is defect. Simkaart wordt telkens niet herkend. Heb al twee nieuwe kaartlezers en twee nieuwe simkaarten geprobeerd, maar probleem blijft. Toestel destijds losgekocht.
Ook een reset naar de fabrieksinstellingen bieden geen oplossing.
Dus...rest niets anders dan een ander toestel.
Probleem: Mijn abonnement loopt nog tot januari en Simyo bied maar drie toestellen, een matige Samsung en Huawei komt er bij mij al helemaal niet in.
Ik wil graag een Galaxy S6 of S7, maar die is er niet bij Simyo.
Wat voor opties heb ik?
Bladzijde 1 / 1
Kijk eens op belsimpel of daar iets staat bijvoorbeeld.
Je kan bij diverse webshops een los toestel kopen, dus zonder abonnement.
Je moet dan wel in 1 keer het hele bedrag op tafel leggen, maar het voordeel
is wel dat je op geen enkele manier vast zit een een provider.
Coolblue bijvoorbeeld. Vandaag besteld, morgen in huis.
Je moet dan wel in 1 keer het hele bedrag op tafel leggen, maar het voordeel
is wel dat je op geen enkele manier vast zit een een provider.
Coolblue bijvoorbeeld. Vandaag besteld, morgen in huis.
En retailers hebben een grotere keuze, kunnen meer toestellen inkopen en daardoor ook een interessante korting bedingen en geven aan jou als koper.
Maar TS moet dan een nieuw abonnement afsluiten, en dus zijn lopende abonnement
afkopen. Dat kost ook geld.
Maar je hebt gelijk, je moet beide opties naast elkaar zetten om een juiste
keuze te maken, en even rondneuzen bij andere providers tovert een hele
leuke S6 aanbieding naar voren.
afkopen. Dat kost ook geld.
Maar je hebt gelijk, je moet beide opties naast elkaar zetten om een juiste
keuze te maken, en even rondneuzen bij andere providers tovert een hele
leuke S6 aanbieding naar voren.
Hoi Eric72,
Wat vervelend dat je huidige telefoon stuk is gegaan! Dat kan een enorm ongemak vormen. Wat je zegt klopt helemaal: wij bieden slechts drie toestellen aan in onze Telefoonshop. Dit komt omdat wij natuurlijk een Sim Only provider zijn. Wij specialiseren ons (over het algemeen) niet in toestellen. Omdat we echter wel willen dat onze klanten keuze hebben, bieden we drie telefoons aan: voor iedere prijsklasse iets leuks! Ik kan me ook wel goed voorstellen dat je die drie telefoons nét niet ziet zitten. In dat geval kun je een aantal dingen doen: je kunt een los toestel kopen, of je kunt een nieuw Simyo abonnement afsluiten bij een webshop waarbij je een telefoon koopt bij je abonnement.
Het laatste is echter wel wat omslachtig. Ik raad je aan om een nieuw toestel aan te schaffen, los van een abonnement. Op die manier ben je zelf ook helemaal in controle, en verandert er weinig aan je huidige aansluiting.
Laat je even weten waar je voor kiest? Ik denk dat we allemaal wel benieuwd zijn!
@ Wimj12 en Friesian: Dankjewel voor de input!
Groetjes,
Jihane
Wat vervelend dat je huidige telefoon stuk is gegaan! Dat kan een enorm ongemak vormen. Wat je zegt klopt helemaal: wij bieden slechts drie toestellen aan in onze Telefoonshop. Dit komt omdat wij natuurlijk een Sim Only provider zijn. Wij specialiseren ons (over het algemeen) niet in toestellen. Omdat we echter wel willen dat onze klanten keuze hebben, bieden we drie telefoons aan: voor iedere prijsklasse iets leuks! Ik kan me ook wel goed voorstellen dat je die drie telefoons nét niet ziet zitten. In dat geval kun je een aantal dingen doen: je kunt een los toestel kopen, of je kunt een nieuw Simyo abonnement afsluiten bij een webshop waarbij je een telefoon koopt bij je abonnement.
Het laatste is echter wel wat omslachtig. Ik raad je aan om een nieuw toestel aan te schaffen, los van een abonnement. Op die manier ben je zelf ook helemaal in controle, en verandert er weinig aan je huidige aansluiting.
Laat je even weten waar je voor kiest? Ik denk dat we allemaal wel benieuwd zijn!
@ Wimj12 en Friesian: Dankjewel voor de input!
Groetjes,
Jihane
Tja.....aanbod genoeg maar allemaal met flinke bijbetaling voor een nieuw toestel.
En sorry, maar om nou dik 500 euro te betalen voor een smartphone die nog geen twee jaar meegaat.....
Op Samsung hoef ik niet te rekenen, het toestel is nog maar anderhalf jaar oud maar omdat ik hem eerst bij Yourfix heb laten repareren is de garantie vervallen.
Ze snappen bij Samsung nog steeds niet dat klanten niet twee weken of langer willen wachten op een reperatie, en daarbij ook nog een grote kans hebben dat het toestel "zoek raakt".
Dat heeft een college van mij gehad met zijn S5, die heeft hij ter reperatie opgestuurd naar Samsung, maar bij het terugsturen is die "zoekgeraakt" bij PostNL. Daar werken sorteerders die aan de barcode van een pakje herkennen of een bedrijf als Samsung Servicepunt de verzender is. En daar zit dan dus een werkend toestel in.
Afijn, die college heeft daarna nog 4 weken strijd geleverd totdat men de vermissing erkende en hij een nieuw toestel kreeg. Ondertussen had hij al een andere gekocht.
Zelf heb ik een soortgelijke ervaring met mijn vorige telefoon (S2 met usb-poort defect) gehad. Die kreeg ik na 7 weken terug, was zoek geraakt bij Samsung zelf.
Kortom: Slechte kwaliteit (voor mij de 2e die stuk gaat binnen de garantietermijn, mijn vrouw ook en eigenlijk ben ik na wat speurwerk op google erachter gekomen dat er honderden zoniet duizenden zijn met kapotte Samsungs).
En wat ik ga doen? Heb op Marktplaats een 2e hands S4 gevonden voor weinig geld, die ga ik vanavond ophalen. Is een risico natuurlijk, want hoe lang gaat die nog mee, maar hopelijk tot eind januari, dan is mijn contract bij Simyo afgelopen. Ondertussen eens verdiepen in een ander nieuw toestel. En ik betwijfel of dat een Samsung wordt.
In Huawei heb ik ook geen vertrouwen, dus wellicht voor het eerst in mijn leven aan een Iphone????
En sorry, maar om nou dik 500 euro te betalen voor een smartphone die nog geen twee jaar meegaat.....
Op Samsung hoef ik niet te rekenen, het toestel is nog maar anderhalf jaar oud maar omdat ik hem eerst bij Yourfix heb laten repareren is de garantie vervallen.
Ze snappen bij Samsung nog steeds niet dat klanten niet twee weken of langer willen wachten op een reperatie, en daarbij ook nog een grote kans hebben dat het toestel "zoek raakt".
Dat heeft een college van mij gehad met zijn S5, die heeft hij ter reperatie opgestuurd naar Samsung, maar bij het terugsturen is die "zoekgeraakt" bij PostNL. Daar werken sorteerders die aan de barcode van een pakje herkennen of een bedrijf als Samsung Servicepunt de verzender is. En daar zit dan dus een werkend toestel in.
Afijn, die college heeft daarna nog 4 weken strijd geleverd totdat men de vermissing erkende en hij een nieuw toestel kreeg. Ondertussen had hij al een andere gekocht.
Zelf heb ik een soortgelijke ervaring met mijn vorige telefoon (S2 met usb-poort defect) gehad. Die kreeg ik na 7 weken terug, was zoek geraakt bij Samsung zelf.
Kortom: Slechte kwaliteit (voor mij de 2e die stuk gaat binnen de garantietermijn, mijn vrouw ook en eigenlijk ben ik na wat speurwerk op google erachter gekomen dat er honderden zoniet duizenden zijn met kapotte Samsungs).
En wat ik ga doen? Heb op Marktplaats een 2e hands S4 gevonden voor weinig geld, die ga ik vanavond ophalen. Is een risico natuurlijk, want hoe lang gaat die nog mee, maar hopelijk tot eind januari, dan is mijn contract bij Simyo afgelopen. Ondertussen eens verdiepen in een ander nieuw toestel. En ik betwijfel of dat een Samsung wordt.
In Huawei heb ik ook geen vertrouwen, dus wellicht voor het eerst in mijn leven aan een Iphone????
500 Euro is inderdaad een lekkere zak geld voor een telefoon, maar als je een toestel plus abonnement neemt betaal je ook een heel bedrag. 20 Euro per maand klinkt betaalbaar, maar is wel 480 Euro in twee jaar.
ik koop trouwens mijn toestellen in een Webshop, en een eventuele garantieclaim leg ik dan bij hun neer.
ik koop trouwens mijn toestellen in een Webshop, en een eventuele garantieclaim leg ik dan bij hun neer.
Hoi Eric72,
Dankjewel voor je uitgebreide bericht! 🙂 Ik vind het leuk om te lezen wat je gedachten hierover zijn. Je hebt helemaal gelijk wat reparatietijden betreft: het is zonde als je je telefoon dan zo lang kwijt bent. Het klinkt ook alsof jij precies weet wat je zoekt in een toestel. Dit is handig, omdat je dan gemakkelijker een beslissing kan maken.
Laat je me weten hoe je Samsung S4 blijkt te zijn? Ik hoop dat 'ie in goede conditie verkeert!
@ Wimj12: Klopt! Die kleinere bedragen per maand klinken aanlokkelijk, maar op de lange termijn schiet je er niet heel veel mee op. Het is gewoon een overweging die gemaakt moet worden: meteen één grote hap, of een heleboel kleine hapjes.
Groetjes,
Jihane
Dankjewel voor je uitgebreide bericht! 🙂 Ik vind het leuk om te lezen wat je gedachten hierover zijn. Je hebt helemaal gelijk wat reparatietijden betreft: het is zonde als je je telefoon dan zo lang kwijt bent. Het klinkt ook alsof jij precies weet wat je zoekt in een toestel. Dit is handig, omdat je dan gemakkelijker een beslissing kan maken.
Laat je me weten hoe je Samsung S4 blijkt te zijn? Ik hoop dat 'ie in goede conditie verkeert!
@ Wimj12: Klopt! Die kleinere bedragen per maand klinken aanlokkelijk, maar op de lange termijn schiet je er niet heel veel mee op. Het is gewoon een overweging die gemaakt moet worden: meteen één grote hap, of een heleboel kleine hapjes.
Groetjes,
Jihane
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.