.

Beantwoord

Telefoonblokkering. Hoe kan ik dit oplossen?

  • 20 February 2014
  • 11 reacties
  • 8816 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Mijn telefoon vroeg kortgeleden om een wachtwoord. Ik heb een wachtwoord aangemaakt, maar dat wordt niet geaccepteerd.
De telefoon meldt nu: telefoonblokkering. Ik heb van alles geprobeerd, inclusief IMEI nummer, PUK code etcetera, maar geen resultaat.

Wat te doen?
icon

Beste antwoord door Charlene 21 February 2014, 09:26

Bekijk originele reactie

11 reacties

Badge +8
Hoi Roem,

Allereerst welkom op het forum 🙂 Volgens mij is het handig als je ook het toesteltype hier kunt vermelden. Dan kunnen mensen die zo'n zelfde toestel hebben ook meedenken.
Denk je nu dat er met wachtwoord de PINcode werd bedoeld?
Wanneer je de PINcode een aantal keer fout hebt ingevuld, moet je de simkaart inderdaad deblokkeren met de PUKcode. Maar jij zegt dat het toestel nu geblokkeerd is. Heb je gekeken of de simkaart in een ander toestel nog werkt?
Wanneer we weten welk toestel je gebruikt, dan kunnen we beter bepalen wat er aan de hand is. Dan vinden we de oplossing vast.

Groetjes,
Charlene
Bedankt voor je reactie Charlene,

Aangezien ik ingelogd ben ging ik er voetstoots vanuit dat toesteltype ook vermeld werd. Niet dus.

Samsung GT-E1280.

Ik weet niet wat er met wachtwoord bedoeld wordt, want zowel ingevoerde PIN, IMEI of PUK geven allen een foutmelding.
Als iemand weet hoe ik ueberhaupt de kans krijg om ergens de PUK in te voeren ... het enige wat ik krijg is: toestelblokkering, voer wachtwoord in.

de handleiding is ook niet erg behulpzaam, daar staat niet uitgelegd hoe je eventueel een factory reset doet.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Roem,

We zien in je inloggegeven enkel je telefoonnummer. Wat voor toestel je gebruikt kan in principe per moment verschillen natuurlijk ;)
De meeste telefoons zijn met een toestelwachtwoord te beveiligen. Dan heb je, naast de standaard pincode voor de simkaart nog een extra laag van beveiliging. Dat wachtwoord is anders dan de sim pin- en pukcode en zal nooit de IMEI zijn.
Ik heb hier de officiële Nederlandstalige handleiding gevonden van jouw telefoon, voor het geval dat niet de handleiding is die je nu hebt.
Bedankt Ernst,

Ik ben een stapje verder, het wachtwoord was een grapje van mijn zoontje. :( Daar heb je dan kinderen voor.

Nu meldt het toestel dat die PUK geblokkeerd is. Fijn om te weten, maar nergens dus de mogelijkheid om die PUK code ook in te voeren. 

Die handleiding is weinig informatief helaas als het gaat om het deblokkeren via een PUK code. 
Badge +8
Bedankt Ernst,

Ik ben een stapje verder, het wachtwoord was een grapje van mijn zoontje. :( Daar heb je dan kinderen voor.

Nu meldt het toestel dat die PUK geblokkeerd is. Fijn om te weten, maar nergens dus de mogelijkheid om die PUK code ook in te voeren. 

Die handleiding is weinig informatief helaas als het gaat om het deblokkeren via een PUK code. 


Hoi Roem,

Ai, dat is vervelend. Als de PUK geblokkeerd is na te vaak verkeerd invoeren, dan is je simkaart onbruikbaar gemaakt. Een beveiliging bij diefstal is dat. Je kunt dan een vervangende simkaart aanvragen via Mijn Simyo onder Mijn Instellingen & Simkaart. Die heb je dan binnen 2 dagen in huis en kost €5.

Laat je het weten of je het kunt vinden?

Groetjes,
Charlene
Ik heb blijkbaar te vaak een verkeerde inlog gebruikt en krijg nu de melding "Telefoonblokkering".
Ik heb een Samsung GT-E1200I en m.i.v. 9 februari a.s. gaat dit nummer naar BEN maar dan moet mijn telefoon wel aan staan...
Graag uw hulp!
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Ria V, welkom op het Simyo forum :)

Bedoel je met toestelblokkering dat je toestel is geblokkeerd of dat je simkaart is geblokkeerd? Dit zijn twee verschillende dingen.

Je kunt op je toestel instellen dat je eerst een wachtwoord moet invoeren voordat je hem kunt gebruiken. Als je toestel bijvoorbeeld stand-by staat en je wilt hem weer gebruiken, dan moet je eerst dit wachtwoord invoeren.

Ook je simkaart heeft een code, namelijk de pincode. Wanneer je pincode driemaal niet wordt geaccepteerd komt er een blokkade. Deze hef je op door je pukcode in te voeren. Je kunt dit maximaal tien keer doen.
Als het na de tiende keer nog niet is gelukt, dan is je simkaart helaas niet meer geldig. Op Mijn Simyo heb je de mogelijkheid een nieuwe te bestellen onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart.

Het is dus even uitvogelen wat er bij jou van toepassing is 😮 Bij een blokkering van je toestel kan ik je niet helpen. Misschien dat je je handleiding kan raadplegen of navraag kan doen bij de toestelfabrikant.

Als het aan je simkaart ligt, dan kun je je simkaart even in een ander toestel plaatsen. Het is belangrijk dat dit andere toestel geen Samsung is. Door een fabrieksfout wordt de pukcode nooit geaccepteerd in een Samsung toestel.

Wanneer je simkaart in een ander toestel zit, kun je dan de pukcode invoeren. Deze vind je ook terug op Mijn Simyo onder het tabblad Mijn gegevens. Hierna vraagt je toestel om een nieuwe pincode. Deze kun je zelf verzinnen en bevestig je nog een keer. Daarna gebruik je je simkaart weer in je eigen toestel :o

Laat je het even weten?
Hallo Naomi,

Bedankt voor je snelle en uitgebreide reactie.
Ik heb alleen nog 'n ander Samsung toestel dus kan de simkaart daar niet in doen.
Maar ik heb de pukcode beslist niet vaker dan 10 keer gebruikt, hooguit drie keer, maar dat hielp niets.
Nou kan ik mij met dat andere toestel prima redden maar dat is het probleem ook niet.
Probleem lijkt mij tenminste, is dat de 9e a.s. het nummer van Simyo wordt overgenomen door BEN omdat ik daar een smartphone van heb gekregen en in de bevestiging staat, dat tijdens de overdracht op 9 februari het huidige toestel, de betr. Samsung GT-E1200I dus, aan moet staan.
Mijn vraag is nu of de nummeroverdracht ook plaats kan vinden als ik het toestel die dag wel aan zet ook al hou ik dus die mededeling 'telefoonblokkering' .

Graag weer je reactie.

Met vriendelijke groet,

Ria V
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Ria V,

Je hoeft je geen zorgen te maken:)

Ook als je toestel uit staat wordt je nummer overgenomen. Je merkt het alleen niet aan je oude simkaart. Omdat je toestel uit staat. ;)

Overigens is de melding 'telefoon blokkering' iets van je toestel. Je kan proberen dit op te lossen door je toestel aan een computer te hangen. Heb ik je vraag zo beantwoord?
Hallo Ruud,

Dank je, dat is 'n hele opluchting!

Blijf ik nog wel met de vraag zitten, waaarom BEN mij dan in hun mail over de goedkeuring aanvraag nummerbehoud schreef:

"Het is voor het overzetten noodzakelijk dat je toestel met de simkaart van je huidige aanbieder op deze datum in Nederland aanwezig is en aan staat."

En ik heb geen computer maar een laptop, hoe hang je daar je mobiele telefoon aan?:)
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Ria V,

Eerlijk gezegd heb ik geen idee waarom Ben dit zo vraagt van hun klanten. Misschien om het zeker voor het onzekere te nemen?
Ik ben wel eens op een eilandje voor de kust van Cambodja geweest toen m'n nummer succesvol werd overgezet.

Door middel van een USB verbinding met een laptop of PC kun je soms foutmeldingen van een smartphone onderzoeken. Al lijkt het me dat je nieuwe simkaart en je nieuwe telefoon het vandaag gewoon gaan doen.

Reageer