.

Vraag

plotseling simlock op mijn gsm

  • 26 April 2012
  • 7 reacties
  • 1513 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Ik HAD een simlock vrije Nokia 6131.
Na overstappen op Simyo prepaid en een tijdje gebruikervan blijkt dit toestel ineens gesimlocked.
Simyo kaarten worden wel geaccepteerd (3 getest), Vodafone niet.

Gek genoeg een zwitserse Sunrise wel - die selecteerd het KPN netwerk.

Is dit een smerige truc van Simyo of KPN of is er een andere verklaring?

Simyou helpdesk beweert steenhard dat het toestel blijkbaar wel gelocked was. En dat was het niet.

tia VHB
,

7 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Welke provider had je hiervoor?
Een toestel kan naar mijn weten onmogelijk zomaar een sim-lock krijgen.
Badge
Een aantal: KPN abbo, prepaid van airmiles, ...Toestel los gekocht ca 8 jaar geleden.
SIMlock op afstand zou moeten kunnen, net zoals SIM unlock op afstand door een provider.
En als het geen SIMlock is waardoor de kaart geweigerd wordt, wat kan dat dan wel veroorzaken?
Badge +2
Beste vhb,

Wij kunnen niet van afstand uit het niets een simlock op uw toestel plaatsen. Dit is technisch gezien niet überhaupt niet mogelijk. Wij adviseren u contact op te nemen met de leverancier van het toestel. Helaas kunnen wij u niet ondersteunen bij dit probleem.

Groetjes,

Arie
Badge
Hallo Arie,

dank voor je reactie.

Ik vertrouw op jouw deskundigheid als moderator.

Bliljkbaar zit het probleem ergens anders; ik zal je advies opvolgen en bij Nokia langsgaan.

groet, v
vandaag is mijn oude 06 nummer op mijn nieuwe simyo simkaart gezet. Daarvoor heb ik dus tijdelijk een ander nummer gebruikt tot deze portering. Helaas kan ik niet bellen met mijn mobiel: simlock vermelding. Als ik inlog op mijnsimyo staan wel alle correcte gegevens inclusief mijn oude correcte 06 nummer vermeld. Wat is er nu mis gegaan en hoe kan de simlock eraf zodat ik weer ontvangst heb.
Ik heb nu het zelfde probleem iPhone heeft 2 dagen goed gewerkt dinsdag micro sim aangevraagd en zo juist geen bereik meer en melding simlock denk dat ze de kaart hebben geblokkeerd en door de post de nieuwe te laat is aan gekomen erg vreemd
Reputatie 5
Badge +10
vandaag is mijn oude 06 nummer op mijn nieuwe simyo simkaart gezet. Daarvoor heb ik dus tijdelijk een ander nummer gebruikt tot deze portering. Helaas kan ik niet bellen met mijn mobiel: simlock vermelding. Als ik inlog op mijnsimyo staan wel alle correcte gegevens inclusief mijn oude correcte 06 nummer vermeld. Wat is er nu mis gegaan en hoe kan de simlock eraf zodat ik weer ontvangst heb.

Welkom op het forum anitaf,

Volgens onze gegevens heb je t/m vandaag gebruik kunnen maken van je aansluiting. Heb je gebruik kunnen maken van je aansluiting in het toestel waar je het in je reactie over hebt? Zo niet, dan ben ik benieuwd wat voor toestel dit is.

Ik heb nu het zelfde probleem iPhone heeft 2 dagen goed gewerkt dinsdag micro sim aangevraagd en zo juist geen bereik meer en melding simlock denk dat ze de kaart hebben geblokkeerd en door de post de nieuwe te laat is aan gekomen erg vreemd

Welkom op het forum Richard rvd,

Je hebt een vervangende simkaart aangevraagd. Hiermee vervang je de originele simkaart. Daarom heb je nu geen bereik met je originele simkaart. Ik zie dat de vervangende simkaart inmiddels is verstuurd. De simkaart ontvang je na de bestelling binnen 2 werkdagen. Dit zou je probleem moeten verhelpen.

Groetjes,

Alex

Reageer