Skip to main content
Vraag

Opgeslagen namen verdwijnen en ik kan alleen nummer zien?

• September 24, 2025
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Als ik een nummer opsla met bijhorende naam kan ik de volgende dag alleen nummer zien. De namen verdwijnen. Bijna allemaal. Ik sla ze weer op maar de dag daarna weer hetzelfde. Hoe kan dat?

Ik heb het sinds ik overgestapt ben naar simyo. Het is erg vervelend. Als ik gebeld wordt weet ik niet wie belt.

Wie kan mij helpen?

Gr. Ivi

4 reacties

Friesian
  • Forum Expert
  • September 25, 2025

Hoi ​@Ivi 

Lastig,, vreemd dit. 

Sla je de contacten op in de cloud (Google of iCloud)? Als 1e dit doen, kijken of dat al verschil maakt. Onder 1 basis account. 

Wat contacten in Instellingen, apps, contacten - opslag, gegevens wissen - en daarna herstellen.

Persoonlijk weet ik dat na een harde reset de contacten terugkomen op de telefoon omdat ze in de cloud staan. 

Roeqajja
Forum|alt.badge.img+7
  • Moderator
  • September 25, 2025

Hi ​@Ivi,

Bedankt voor je bericht. Wat vreemd dat je contacten niet opgeslagen blijven!

Welke telefoon heb je? Zou het kunnen dat je tijdens het verwisselen van je simkaart een bepaalde instelling hebt veranderd in je toestel?

Ik hoor graag van je!

Bedankt voor je hulp! ​@Friesian 🙂

Groetjes,
Roeqajja

• auteur
  • Beginner
  • September 26, 2025

Hoi hoi.

Ik heb Samsung. 

In verleden nooit last van gehad.

Kan me niet herinneren dat ik iets heb veranderd. 

Nieuwe nummers sla ik gewoon in de telefoon op. Krijg alleen keuze opslaan in de telefoon of op email.... In verleden kreeg ik ook de keuze opslaan op sim kaart, maar dat is niet meer.

Ik ben niet zo technische type 😁🙈.

Bedankt voor jullie reacties en adviezen. Ga kijken of ik er iets mee kan.

Friesian
  • Forum Expert
  • September 26, 2025

Beste ​@Ivi 

Nooit op de telefoon opslaan zou ik je aanraden. In een Google account (Gmail) dan komt het in de cloud. Gaat je telefoon kapot heb je altijd een backup. Simkaart is ook niet ideaal, simkaart kan slijten.

Ik geloof dat jij het hebt over de velden Naam, telefoonnummer en emailadres voor een nieuw contact. 

Wat jij zegt kan nog steeds. Als je in de contacten app bovenaan klikt kies je dus voor je Gmail account. Simkaart staat daar ook. 

Contact opslaan in :