.

Beantwoord

Op welke netwerkmodus zet ik mijn toestel?

  • 22 October 2013
  • 1 reactie
  • 17419 Bekeken

Ik ben sinds gister klant bij Simyo en ervaar het volgende probleem:

Wanneer ik in m'n netwerk settings kijk zijn er drie mogelijkheden:

-GSM/WCDMA
-Only GSM
-Only WCDMA

Met optie 1 heb ik goed bereik voor SMS en bellen. Internet werkt heel slecht en uitsluitend G of E netwerk. Als ik mijn telefoon herstart heb ik even het goede H netwerk maar dat gaat snel over in uitsluitend G of E.

Met optie 2 uiteraard uitsluitend G en E netwerk maar wel goed bellen/sms

Met optie 3 heb ik altijd H netwerk en internet werkt overal perfect. Nergens geen bereik of traag. Alleen SMS/bel netwerk is nagenoeg altijd 0 streepjes wanneer ik binnen ben.

Met geen van de drie opties krijg ik dus alles goed werkend. Het is het een of het ander, en zou graag alles willen uiteraard.

Weet iemand wat ik fout doe? Met de eerste optie zou ik toch ook op het 3g/H moeten kunnen?
icon

Beste antwoord door Charlene 23 October 2013, 09:33

Bekijk originele reactie

1 reactie

Badge +8
Ik ben sinds gister klant bij Simyo en ervaar het volgende probleem:

Wanneer ik in m'n netwerk settings kijk zijn er drie mogelijkheden:

-GSM/WCDMA
-Only GSM
-Only WCDMA

Met optie 1 heb ik goed bereik voor SMS en bellen. Internet werkt heel slecht en uitsluitend G of E netwerk. Als ik mijn telefoon herstart heb ik even het goede H netwerk maar dat gaat snel over in uitsluitend G of E.

Met optie 2 uiteraard uitsluitend G en E netwerk maar wel goed bellen/sms

Met optie 3 heb ik altijd H netwerk en internet werkt overal perfect. Nergens geen bereik of traag. Alleen SMS/bel netwerk is nagenoeg altijd 0 streepjes wanneer ik binnen ben.

Met geen van de drie opties krijg ik dus alles goed werkend. Het is het een of het ander, en zou graag alles willen uiteraard.

Weet iemand wat ik fout doe? Met de eerste optie zou ik toch ook op het 3g/H moeten kunnen?


Hoi user22,

Welkom op het forum :)
Ik denk dat het handig is om bij deze vraag ook het toesteltype te vermelden. Dan kunnen mensen met ervaring met dat toestel zich ook over de kwestie buigen.Uit je verhaal maak ik op, dat je simkaart alle mogelijkheden wel heeft, maar dat de instelling van je toestel één van beide netwerken steeds de voorkeur geeft? Dat lijkt me inderdaad niet handig in het gebruik. Ik zou ook denken dat de eerste stand beide opties mogelijk moet maken.
laat dus even weten op welk toestel je dit ervaart en dan denken we allemaal met je mee.

Groetjes,
Charlene

Reageer