.

Vraag

Nokia 6300 4G : APN instellingen

  • 9 June 2023
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

Badge

In de handleiding van deze telefoon is hierover niets te vinden, wellicht omdat dit afhankelijk is van de provider (?)

Ik heb een prepaid simkaart van Simyo en daar vanmiddag een databundel erbij genomen om mijn telefoon als Hotspot te gebruiken op de campings komende weken.

Bij Simyo alleen instellingen gevonden voor 3 typen Android en voor Apple.

Deze telefoon werkt met KaiOS.

Na lang zoeken gevonden de APN instellingen bij Mobiele netwerk en data.

Deze instellingen zijn verdeeld over Gegevens, Berichten, A-GPS en Tethering.

Tethering blijkt Hotspot te zijn.

Zoveel mogelijk de velden van Android overgenomen, maar Hotspot niet werkend gekregen.

En  ja, Mobiele Data en Dataroaming staan op Aan.

Dus is nu mijn belangrijkste vraag, heeft iemand zo'n telefoon en kan mij helpen met de instellingen ??


5 reacties

Hoi @robw1947 

Als de campings in Nederland zijn mag Data roaming wel uit. 

Staat op je MijnSimyo het schuifje “Internetten in Nederland” op aan?

In dien deze uit staat dan even aan zetten en je toestel herstarten.

Heb je naar je internetbundel die je hebt aangeschaft nog wel beltegoed? Zonder Beltegoed werkt je data bundel namelijk niet. 

 

PS: Hou er rekening mee dat een hotspot extra data vebruikt omdat er dan 1 of meerdere extra apparaten zijn verbonden met je telefoon. 

 

Badge

Ja, bij Mijn Simyo staan Internetten in Nederland en Internetten in het Buiteland op AAN.

Het gaat dus echt om de APN instellingen van de Nokia.

Bijv nu overgeslagen de velden Identifier, HTTP, MMS en MMSC.

Deze velden komen voor in de door eerder genoemde Instellingen binnen APN : Gegevens, Berichten, A-GPS (wat is dit?) en Tethering.

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @robw1947,

Bedankt voor je bericht. Goed dat je hier even contact over opneemt!

Ik heb navraag bij onze technische dienst gedaan en er zijn bij ons geen instellingen bekend voor een KaiOS telefoon. Indien je wel gewoon internetverbinding hebt, dan zou het niet kunnen verbinden met de hotspot niet aan het netwerk moeten liggen. Het zou kunnen dat je toestel niet zichtbaar is voor andere apparaten om te verbinden. Ik raad aan om dit nog even te controleren in je telefoon.

Bedankt voor de hulp :)! @Ray en @abj 

Groetjes,
Roeqajja

Badge

Inmiddels in Duitsland op een camping zonder WiFi, dus e.e.a aan het testen met APN instellingen.

Mijn probleem is, dat ik probeer te begrijpen waarvoor de APN instellingen nodig zijn en wat de in te vullen velden voorstellen.

zoals al geschreven, op de website staan alleen instellingen voor Android en iOS.

Deze zijn grootbeeld zeer verschillend, alleen APN en wachtwoord komen overeen.

op een algemene site instellingen gevonden voor de Nokia 6300 geldend voor diverse providers waaronder KPN.

Omdat bij iOS ook KPN staat, heb ik die gegevens ook geprobeerd.

Ander probleem is, dat de Nokia binnen APN nog onderscheid maakt in Gegevens, Bericht, A-GPS en Teteringen.

binnen deze 4 groepen allemaal dezelfde velden:

Naam, APN, Identifier, Wachtwoord, HTTP proxy-host, HTTP proxy-poort, MMS-proxy, MMS-poort, MMSC, Verificatie, Protocol en Roaming protocol.

nu ik dit schrijf, is de Nokia Hotspot met:

Naam : KPN , APN : portalmmm.nl , Verificatie : geen en beide protocollen op IPv4.

Deze velden ingevuld bij Gegevens, Bericht en Tethering.

Dit zijn dus de waarden, die gevonden heb op die algemene site.

In eerdere tests die van Simyo Android en iOS ingevuld.

Ook dan werkt de Nokia als hotspot enige tijd, maar eindigt met verbindingsfout.

Dus als iemand mij kan uitleggen waarvoor bovenstaande velden dienen, waarom verschillend voor Android en iOS en wat de relatie is tussen Simyo en KPN, dan wellicht voor KaiOS nu ook de goede waardes in te vullen.

Tot nu dus maar proberen zonder te begrijpen wat ik invul en waarvoor het dient.

 

 

Badge

Kaios is leuk als telefoon met wifi maar data wil niet. Ik heb een Alcatel met Kaios en tegenwoordig alleen nog maar 2G. Al een tijdje doet 4G het niet meer, de Simyo helpdesk gebeld: 4G wordt niet meer ondersteund.

Hotspot werkte alleen met 3G maar dat is al een tijdje afgeschakeld.

Kaios kan dan wereldwijd qua grootte het 3e mobiele besturingssysteem zijn maar komt niet van de grond helaas.

Reageer