.

Vraag

Kwaliteit toestel

  • 28 February 2012
  • 3 reacties
  • 768 Bekeken

Badge +1
De consumentenbond test weleens GSM toestellen. Maar vroeg me af of Simyo ook hier eens naar kan kijken? Zij kunnen immers via het netwerk in de gaten houden welke kwaliteit een toestel bied. Zo heb ik een toestel dat al snel aangeeft dat het buiten bereik van het netwerk is terwijl een ander merk en type toestel gewoon nog ontvangst heeft in dezelfde ruimte. Kennelijk is het ene toestel gevoelliger dan het andere. Ook heb je dan nog verschil in de kwaliteit van de verbinding.

3 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi vragenvragen,

Simyo is van oorsprong een Simyo only provider. Hoewel we een aantal toestellen verkopen in onze toestelshop (voor bestaande klanten) richten we ons niet op de toestelmarkt. Alle Europese simlock vrije toestellen werken i.c.m. met een Simyo simkaart.

Overigens klopt het wat je zegt. Het signaal van het ene toestel kan sterker zijn dan het andere toestel. De kwaliteit van de verbinding is dus niet alleen afhankelijk van het netwerk, maar ook van het type toestel, plaats etc.

Groetjes,

Alex
Badge +1
In programma's als Kassa zie je soms dan ook dat mensen bepaalde verwachtingen hebben van een netwerk. Zo kun je contract van het abonnement ontbinden omdat je in je eigen huis geen ontvangst hebt. Er zou dan in dat soort situaties beter advies kunnen gegeven worden door de winkelier welke type toestel het beste werkt met een zwak signaal van het netwerk. Bij radio toestellen heb je hetzelfde, wat ook via de radio golven werkt. Doorgaans heeft KPN en Vodafone een betere dekking omdat zij via lagere frequenties werken. Dergelijke frequenties dringen beter het gebouw door dan hogere frequenties wat meer gevoellig is voor storingen.
Reputatie 3
Badge +5
Het signaal/bereik van een toestel kan op erg veel manieren beinvloedt worden dat meten wat mij betreft weinig toevoegt.

Reageer