.

Vraag

internet uitschakelen

  • 16 July 2012
  • 4 reacties
  • 946 Bekeken

Badge
Hallo,
Ik heb een nokia c3 en ik wil enkel gebruik maken van WIFI en niet van mobiel internet.
Toch staat er steeds een g in beeld en krijg ik ook e-mail terwijl ik niet op een draadloosnetwerk zit.
Hoe kan ik dit uitzetten? Ik heb alles via forums en google al geprobeerd.
Alvast bedankt,
Groetjes Marrieke

4 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Marieke,

Je kunt de optie internet op je mobiel/mms uitschakelen via je persoonlijke pagina. Via het tabblad gegevens en instellingen kun je de optie 'internet op je mobiel/mms uit zetten. Als deze optie uit staat is het technisch niet meer mogelijk om te internetten via het mobiele netwerk van Simyo. Je kunt uiteraard nog wel internetten via een wifi verbinding. Waarschijnlijk kun je het ook via het toestel uit zetten, maar hiervoor zou je de handleiding van je toestel even moeten raadplegen. Kan je me laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Badge
Ik heb de hele handleiding bij mijn mobiel al geprobeerd maar het lukt me niet. Ik krijg gewoon whatsap berichten terwijl ik niet met WIFI verbonden ben. En ik wil het echt uitzetten want ik heb geen internet bundel.
Reputatie 7
Badge +9
Probeer dit eens:

Menu => Instellingen => Connectiviteit => Packet-gegevens => Packet-gegevens instellen => Actief Toegangspunt

En daar kies je dan een andere met geen of verkeerde instellingen. Dus gewoon een nepverbinding maken.

Wel dom overigens dat Nokia het zo ingewikkeld maakt om mobiel internet (dataverkeer) uit te schakelen. Op mijn mobiel is het slechts
een 'schuifje' omzetten en mobiel dataverkeer lukt niet meer. Maar daar heb jij niets aan..;-)

En anders idd via mijn Simyo de boel uitzetten.
Badge +6
Beste Marrieke,

Ik heb in het systeem de optie internet op je mobiel/mms voor je uitgezet.
Je dient je toestel uit/aan te zetten om de wijziging op het netwerk door te voeren.

Reageer