Skip to main content

.

Recent gekocht een Huawei Honor 7X geschikt voor een dual sim-kaart.

Een combinatie van 2 verschillende types SIM-kaart is mogelijk. 1 x Nano-Sim-kaart en 1 x Micro-SD

De term Micro-SD komt uit de Huawei Quick Start Guide.

Vraag 1 is : Kan voor de 'Mikro-SD'-term --ook de term Micro-Sim kaart worden gelezen ?



Het toestel is gekocht met een data-opslag van 32 GB.

Vraag 2 is : Is de Data-opslag-capaciteit van 32 GB in het toestel ingebouwd ?

Opm. De adapter-slede voor twee Sim-kaarten, is leeg.



mvg

LAMPJE
Hoi LAMPJE.



Zo ik het lees op internet zijn er 2 uitvoeringen dual sim de 32 en 64 GB. Er wordt gebruikt een hybride simslot. De SD wordt dan opgeofferd voor de simkaart.





1.

Zoals ik het lees in de specs Deze pagina . Wordt sim 2 gedeeld met microSD.

Het houdt dus in jouw keuze van wat je van die 2 plaatst.



2.

De geheugen capaciteit is ingebouwd, interne opslag zo bij naam, in totaal 32 GB. Hier kunnen muziek, foto's dus media worden opgeslagen. Houdt wel rekening dat een deel ingenomen wordt door het besturingssysteem Android.



Mocht je nog vragen hebben stel ze gerust.



Een moderator zal verwacht ik je vraag onderbrengen in een nieuw topic omdat mij het lijkt dat je inbreekt op een ander zijn topic. Komt dus goed.☺️



Fijne dag nog.😎
Hi LAMPJE,



Welkom op het Simyo Forum!



Wat leuk dat je recentelijk een nieuw toestel hebt aangeschaft. Ik heb je vraag verplaatst naar een nieuw topic. Deze had namelijk niets te maken met het topic waarin die werd gesteld. Zou je hier de volgende keer op kunnen letten? Zo houden we het forum overzichtelijk. Bedankt voor het melden, Friesian!



Ik denk dat het Micro-SD slot puur en specifiek bedoeld is voor het uitbreiden van je geheugen. Hier past dan ook geen simkaart in. Ik denk dat je bij deze telefoon twee slots hebt voor Nano-simkaarten. De 32 gigabyte opslag is in het toestel ingebouwd. Alle toestelspecificaties zijn terug te vinden op de volgende website. Heb je hier verder nog vragen over?



Friesian, ook nog bedankt voor je uitgebreide antwoord :)



Groetjes,

Niels
Bedankt voor uw snelle reactie.

Sorry voor de vertraging in de beantwoording.



Betreffende mijn vraag is het me inmiddels duidelijk geworden, dat de uitschuifbare tray

uitsluitend bestemd is voor SIM-kaarten.Deze tray plaats biedt aan 2 twee formaten SIM-kaarten.

De voorkeur ligt bij twee SIM-kaarten van het Nano-formaat. Maar de tray biedt ook tegelijkertijd

plaats aan 1 Nano-formaat SIM-kaart. en 1 Micro-formaat SIM-kaart.



Ik denk tevens dat het gebruik van de term SD-kaart alleen maar verwarrend werkt.



Voorgaande en nakomende uitspraken onder voorbehoud, want ik kom pas kijken in smartphone-land.



_Ik ben al wat dagen bezig om mijn smartphone te installeren. Het apparaat herkent de uitgever

van de ingebrachte Nano-formaat SIM-kaart en laat de naam Simyo op het beeldscherm zien, dus ik neem aan dat dit gedeelte is gelukt.

Opm.: om te beginnen maar 1 SIM-kaart. Een tweede SIM-kaart kan later alltijd nog als het voordeel daarvan evident is.



_Tussen de smartphone en de WiFi-bron is, het kontakt gelegd met een bestaand WiFi-bron. In

de lijst van opties staat bij mijn keuze dat die verbinding er is en van goede kwaliteit is.



_Mijn Google-account is nu ook aan mijn Smartphone gekoppeld d.m.v. een speciaal inlog-protocol.



Kort geresumeerd lijkt de zaak gladjes te verlopen, echter gedurende de verstreken tijd is er voortdurend sprake van bevriezing van het scherm. Men kan dan geen kant op; op nieuwe opdrachten wordt niet

gereageerd. Ik leg het toestel dan maar ten einde raad gedurende enige tijd opzij. Er is daarbij menig onwelgevallig woord gevallen, wanneer u mij begrijpt.



_Nu moet ik bij Data transfer een keuze maken tussen ' Cloud backup ' en ' Phone Clone '

Ik heb de mogelijkheid om dit besluit over te slaan door op ' Skip ' te drukken.

Ik weet hier te weinig van om een verstandige keuze te maken. Wat met ik hiermee doen ?



Ik ben tot op heden nog niet in staat om ook maar 1 telefoongesprek te voeren of te ontvangen. Het prachtige Menu op het beeldscherm met verschillende veelkleurige icoontjes dat ik in de folders soms zie, ontbreekt bij mij. Het scherm is grijs en licht soms wat op wanneer er wat moet worden ingevoerd.



Probeer ik op de Smartphone in te bellen met een ander toestel dan werkt de voice-mail prima. De Smartphone welke is aangeroepen maakt geen enkel geluid; even dacht ik na afbreken van de voice-mail, de Smartphone twee zoemgeluidjes te horen maken; het scherm blijft onveranderd grijs.



Alle hulp is welkom. Ziet u al licht aan het eind van de tunnel ?



mvg

Lampje
Hoi Lampje,



Hoe snel of niet snel je een reactie plaatst maakt ons niet uit, iedereen heeft immers zijn eigen tempo. 🙂 Ik vind het superleuk om je eerste smartphone- ervaringen mee te lezen en te kunnen assisteren waar nodig.



De termen micro sim en micro sd kunnen inderdaad nogal verwarrend werken, wel is het vaak makkelijker om uit elkaar te houden als je in gedachten de volledige benaming hebt: micro simkaart en micro secure digital (kaart). Wat betreft je 'cloud opslag' hangt het af van je voorkeuren. Zelf vind ik het namelijk fijn om zoveel mogelijk op mijn telefoon of geheugenkaart op te slaan en zo min mogelijk in de cloud. Zelf zou ik dus op 'skip' drukken.



Mooi om te lezen dat je al een eind gevorderd bent en ook de wifi goed signaal geeft. Nu is het wel belangrijk om ook gebruik te kunnen gaan maken van je simkaart door te bellen en sms'en. Als je jouw nummer nu belt dan krijg je de voicemail te horen begrijp ik uit je bericht. Het lijkt alsof daarom alsof je simkaart niet aangesproken wordt. Vermoedelijk is het nog nodig om in te stellen welke simkaart je gebruikt voor inkomende/uitgaande oproepen (je gebruikt er maar 1 maar toch is dat belangrijk om in te stellen). In de handleiding van je telefoon kun je nagaan hoe je dat in kunt stellen. Hierna zou je moeten kunnen bellen en gebeld kunnen worden.



Stapje bij beetje moet het lukken! 🙂 Vraag ons gerust alles dat je wilt weten.



Groetjes,

Thomas
Hoi LAMPJE.

Kleine aanvulling op Thomas.



Het lijkt me goed om ook voor ondersteuning een telefoonspecialist te bezoeken. Uitleg via tekst en beeld en iemand die je helpt door mee te kijken. Niks beters dan real time zien
Hoi LAMPJE.

Kleine aanvulling op Thomas.



Het lijkt me goed om ook voor ondersteuning een telefoonspecialist te bezoeken. Uitleg via tekst en beeld en iemand die je helpt door mee te kijken. Niks beters dan real time zien




Daar sluit ik me helemaal bij aan Friesian! Dank je voor de extra tip. 🙂

Reageer