Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Sticky

Hoe stel ik de Nokia Lumia 800 in, om te kunnen Internetten.

  • 20 december 2011
  • 49 reacties
  • 21953 Bekeken

Badge
Indien je geen verbinding krijgt met internet, kan dit liggen aan de instellingen in je telefoon.

Werkt internet op je mobiel niet? Dan kan het zijn dat je internetinstellingen verkeerd ingesteld staan.
Bij Simyo is het mogelijk om je internetinstellingen eenvoudig stap voor stap in te stellen. Dat kan via toestelhulp. Je kunt dan per merk nagaan of jouw type telefoon er tussen staat. Volg vervolgens de instructies voor jouw telefoon.

Lukt het niet met behulp van toestelhulp, controleer dan op Mijn Simyo of je de optie 'Internet op je mobiel' aan hebt staan, anders is internet geblokkeerd op je simkaart. Je vindt deze optie onder het tabblad Mijn instellingen & simkaart.

Veel plezier ermee!

49 reacties

T lukt mij niet om internet weer te activeren nadat mijn oud nummer in gebruik is. Ook onderstaand op mijn Nokia Lumia 800 werkt niet. Ander advies? Dank.
Badge +2
Hi Simyo2,

Graag vernemen wij of het inmiddels is gelukt. Als dit niet het geval is vragen wij je ons een privéberichtje te sturen met je mobielnummer zodat wij dit voor je kunnen nakijken.

Groetjes,

Arie
Beste Arie, naar welk emailadres kan ik mijn tel.nummer sturen? Inmiddels alle advies van dit forum uitgeprobeerd. Dank.
Uiteindelijk gelukt door mobiel internet en G3 uit te zetten, apn verwijderen,telefoon uit en weer aan en vervolgens mobiel internet weer aanzetten. Geen apn ingevoerd, hopen dat t werkt anders maar een andere provider?
Reputatie 5
Badge +10
Werkt het internet inmiddels Simyo2? Je kunt mij of Arie een privé berichtje sturen door op ons profiel te klikken. Als je vervolgens je Simyo telefoonnummer aan ons door geeft, kunnen we kijken of het netwerktechnisch allemaal goed staat.

Groetjes,

Alex
Ja Alex, alles werkt. Dank.
Badge
Hartstikke bedankt! Ik begon me al stiekem een beetje zorgen te maken! 😛
Bij mij is het niet gelukt om op die manier internet te activeren. Voor degenen met een Nokia Lumia 800 en hetzelfde probleem, zie hieronder.


Ik heb al de vele manieren geprobeerd om het APN aan te maken maar het heeft niet gewerkt. Op mijn oude Symbian mobiel heb ik geverifieerd dat ik daadwerkelijk wel een werkende internetverbinding had, maar de APN settings waren beveiligd dus ik kon ze niet bewerken.


Vervolgens heb ik de helpdesk gecontacteerd, maar die verwezen naar de tekst in de start van dit topic. Het is gelukt, maar niet op die manier. Ik heb die manier al een aantal keer geprobeerd en ook deze keer werkte het niet.Hoe ik het heb opgelost is als volgt: Ik heb de 'Netwerk instellen' of 'Network Setup' app van Nokia gedownload. In die app worden de instellingen gedetecteerd. Bij mij vond ie 'Rabo Mobiel' en 'KPN'. Ik heb vervolgens zelf een APN toegevoegd, maar zonder succes. Vervolgens heb ik 'KPN' geprobeerd, dit werkte ook niet.
Als laatste heb ik 'Rabo Mobiel' geselecteerd. Dit werkte wel, maar waarom het werkt weet ik niet. Ik heb in ieder geval internet nu!
Ik heb een nokia 710; instelen lukt op geen van de in het forum aangeleverde oplossingen. Graag hulp
Badge +6
Beste Jacoma

Welkom op het forum!
Elk toestel heeft zijn eigen instellingen voor het internet. Ik heb je een privé bericht verstuurd met de instellingen voor je toestel.
Ook ik heb een Lumia 800, en ook mij lukte het niet om mobiel te internetten met Simyo. Ook niet met de instructies hierboven in het forum. Ondanks tientallen keren m'n telefoon opnieuw opstarten. Maar na dagenlang prutsen is het bij mij  tóch gelukt. Met behulp van deze site: http://www.gadgettest.nl/2011/11/17/nokia-lumia-800-en-simyo-niet-door-een-deur 

Voor wie dat niet allemaal wil lezen. Ik heb bij de instellingen voor mobiel netwerk bij de naam van de apn Mobiel Internet ingevuld. En verder alle invulvelden leeggelaten. Hoe het kan weet ik ook niet, maar voor mij werkt het. Ik hoop dat deze truc bij anderen ook succes heeft!
Reputatie 2
Badge +1
Beste Biem,

Bedankt voor het delen van deze tip en de instellingen. Op deze manier kunnen meerdere klanten hier iets aan hebben.

Gelukkig is het uiteindelijk toch gelukt om het internet actief te krijgen op jouw Nokia Lumia 800.
Om te kunnen Internet op je Nokia Lumia 800 moet je het volgende doen.
  • Log eerst in op de website van Simyo en ga daar naar je instellingen, en zet internetten aan!
  • Ga hierna op je Nokia WP7 toestel naar instellingen en kies voor de optie; "Mobiel netwerk".
  • Kies vervolgens onderaan voor APN.
Vervolgens dien je onderstaande in te voeren:
  • APN: internet
  • Gebruikersnaam: niets invullen
  • Wachtwoord: niets invullen
  • Proxyserver/URL: 0.0.0.0
  • Proxypoort: niets invullen
Nadat je de instellingen opslaat met het Vinkje, zal hierna bij de Proxypoort, poortje 80 ingevuld staan, dat is verder in orde.
  • Schakel je toestel echt uit, door de uit/aan knop lang ingedrukt te houden, en het scherm naar beneden te swipen. De tekst "Tot ziens" is dan zichtbaar.
  • Schakel hierna je toestel weer in, door de uit/aan knop lang ingedrukt te houden.
  • Hierna word de pincode gevraagd, die je beter ook op de Simyo site kan opzoeken dan elk papiertje wat je hebt gekregen. Dit kan inmiddels gewijzigd zijn.
  • Wacht nu ongeveer 15 minuten en je kan nu Internetten.
Veel plezier ermee!


Het is niet gelukt ! ik heb telefoon nummer 0610354559.
kan je de instellingen niet smsen ?
Badge +2
Beste Ferdi71,

Wij hebben bij deze de inernetinstellingen van je simkaart op het netwerk gereset. Je dient je toestel eenmalig uit en aan te zetten zodat de simkaart zich opnieuw kan registreren op het netwerk waarna de wijzigingen van kracht zullen gaan. Hierna kan je als het goed is gebruik maken van het internet.

Groetjes,

Arie
Ls,

Bovenstaande heb ik allemaal al diverse keren tevergeefs uitgevoerd. Helaas nog steeds geen internet.
Iemand nog ideeën?

please help.

Jasper
0615060178
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum jjanssen,

Volgens onze gegevens staat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit. Hierdoor is het technisch gezien niet mogelijk om te internetten via ons netwerk. Ik raad je daarom aan deze optie aan te zetten. Je kunt de optie aanzetten via je persoonlijke pagina - gegevens en instellingen. Als je daarna het toestel uit/aan zet en de juiste instellingen ook hebt ingevuld zou het moeten werken. Kun je laten weten of het is gelukt?

Groetjes,

Alex
Welkom op het forum jjanssen, Volgens onze gegevens staat de optie 'internet op je mobiel/mms' uit. Hierdoor is het technisch gezien niet mogelijk om te internetten via ons netwerk. Ik raad je daarom aan deze optie aan te zetten. Je kunt de optie aanzetten via je persoonlijke pagina - gegevens en instellingen. Als je daarna het toestel uit/aan zet en de juiste instellingen ook hebt ingevuld zou het moeten werken. Kun je laten weten of het is gelukt? Groetjes, Alex


Dag Alex,

Deze heeft eerder wel aangestaan. Gisteren is ook mijn internet gereset kreeg via twitter door. Misschien gevolg daarvan? Ik heb deze nu weer aangezet. Echter geen internet of moet ik nog wachten? Mijn APN is leeg. Moet ik deze weer vullen met:
Vervolgens dien je onderstaande in te voeren:
•APN: internet
•Gebruikersnaam: niets invullen
•Wachtwoord: niets invullen
•Proxyserver/URL: 0.0.0.0
•Proxypoort: niets invullen

Jasper
Dag Alex,

Komt er nog reactie of blijft het zo stil? Ik heb er maar een slecht gevoel over dat jullie niet weten wat de oplossing is.
Zowel via twitter, forum als KS geen reactie.

Jasper
Badge +2
Beste jjanssen,

Je hebt de optie internet inmiddels weer ingeschakeld.

Vervolgens dien je onderstaande inderdaad opnieuw in te voeren:
•APN: internet
•Gebruikersnaam: niets invullen
•Wachtwoord: niets invullen
•Proxyserver/URL: 0.0.0.0
•Proxypoort: niets invullen

Let wel op dat je het opslaat. Hierna zou je moeten kunnen internetten. Laat ons even weten of het is gelukt.

Groetjes,

Arie
Beste jjanssen, Je hebt de optie internet inmiddels weer ingeschakeld. Vervolgens dien je onderstaande inderdaad opnieuw in te voeren: •APN: internet •Gebruikersnaam: niets invullen •Wachtwoord: niets invullen •Proxyserver/URL: 0.0.0.0 •Proxypoort: niets invullen Let wel op dat je het opslaat. Hierna zou je moeten kunnen internetten. Laat ons even weten of het is gelukt. Groetjes, Arie


Beste Arie,

Helaas moet ik je en mezelf ook teleurstellen. Ik heb de instructies gevolgd. Automatisch wordt na oplsaan porrt 80 ingevuld bij proxypoort. Ook na uit/inschakelen van de telefoon geen internet. Het enige wat ik af en toe krijg zijn whatsapp meldingen. Verder zegt elke app dat internet niet beschikbaar is. Dat is al vanaf het begin helaas. Nog meer opties?

Actief netwerk staat op simyo.
Roamen staat op toesteaan.
Hoogste snelheid staat op 3G
Netwerkselectie staat op automatisch

Al van alles geprobeerd maar tot nog toe zonder resultaat helaas. :-(

Ik hoor graag van je.
Groeten, Jasper
Reputatie 5
Badge +10
Hoi jjanssen,

Het is voor ons nu lastig om je verder te helpen. Het netwerk staat een internet verbinding in ieder geval wel toe. Ik krijg het idee dat misschien meerdere toegangspunten staan ingesteld op je toestel. Ik raad je daarom aan om langs een telefoonwinkel te gaan met onze instellingen. Wellicht dat ze je daar kunnen helpen om de instellingen op de juiste plek in te voeren. Graag hoor ik wat hiervan het resultaat is.

Groetjes,

Alex
Hoi jjanssen, Het is voor ons nu lastig om je verder te helpen. Het netwerk staat een internet verbinding in ieder geval wel toe. Ik krijg het idee dat misschien meerdere toegangspunten staan ingesteld op je toestel. Ik raad je daarom aan om langs een telefoonwinkel te gaan met onze instellingen. Wellicht dat ze je daar kunnen helpen om de instellingen op de juiste plek in te voeren. Graag hoor ik wat hiervan het resultaat is. Groetjes, Alex


Alex,

Na reactie van jullie KS heb ik met die instellingen en de speciale netwerkinstellingen app van nokia alles aan de gang gekregen. Ik gebruik dus een APN wat hier nog niet naar voren gekomen is. Eentje van KPN. Dit dus ic.m. de speciale app voor netwerken van nokia werkt het nu.

Bedankt voor de moeite.

Jasper
Badge +6
Beste Jjanssen,

Blij te horen dat het gelukt is met het instellen van het internet.
Internet op mijn Nokia 710 werkt niet meer. Heeft t/m half oktober wel gewerkt (volgens verbruik), maar krijg nu niet meer aan de praat. Met WiFi werkt internet wel.

Alle berichten en instellingen van dit forum opgevolgd, zonder resultaat. Zowel via APN als via de Netwerk Instellen app van Nokia. Telefoon en apps zijn allemaal up to date. SIM kaart gecontroleerd. Op Mijn Simyo staat internetten aan (en heb voor zekerheid dagbundel aangezet...).

Hoop dat jullie mij de juiste instellingen kunnen sturen of anders kunnen helpen.
Badge +6
Internet op mijn Nokia 710 werkt niet meer. Heeft t/m half oktober wel gewerkt (volgens verbruik), maar krijg nu niet meer aan de praat. Met WiFi werkt internet wel.

Alle berichten en instellingen van dit forum opgevolgd, zonder resultaat. Zowel via APN als via de Netwerk Instellen app van Nokia. Telefoon en apps zijn allemaal up to date. SIM kaart gecontroleerd. Op Mijn Simyo staat internetten aan (en heb voor zekerheid dagbundel aangezet...).

Hoop dat jullie mij de juiste instellingen kunnen sturen of anders kunnen helpen.


Hoi Bart F,

Hierbij de instellingen voor het internet voor je toestel.

Startscherm.
Kies het pijl-symbool.
Kies Instellingen.
Scroll naar beneden.
Kies mobiel netwerk.
Kies dataverbinding en schakel deze in.
Scroll naar beneden.
Kies apn toevoegen.
Bij APN, voer internet in.
Bij Gebruikersnaam, voer niets in.
Bij Wachtwoord, voer niets in
Bij Proxyserver/URL, voer niets in.
Bij Proxypoort, voer niets in.
Kies het vinkje.
Keer terug naar het Startscherm.

Startscherm.
Zet de Nokia Lumia 710 uit en start deze opnieuw op om de instellingen te activeren.

Kan je laten weten of het internet werkt met deze instellingen. 🙂

Reageer