.

Beantwoord

Hoe kan ik mijn contacten overzetten naar mijn nieuwe smartphone?

  • 27 May 2018
  • 7 reacties
  • 1239 Bekeken

Beste Forumleden, mijn tel.nummers en whatsapp contacten zijn niet volledig terug te vinden op het nieuwe toestel, Motorola C Plus (Lenovo).
Is het nu zo dat ik alle tel. en whatsapp contacten opnieuw moet installeren ?
Ik hoop dat één van jullie mij kan helpen.
Ik wacht met belangstelling op een reactie.
Met vrienelijke groet, Prince
icon

Beste antwoord door Ray 27 May 2018, 13:26

Bekijk originele reactie

7 reacties

Kun je nog in je oude telefoon komen? Misschien waren er een paar op het toestel opgeslagen.

Stonden ze opgeslagen op de simkaart dan is het wellicht een verandering van een instelling, mits je dezelfde simkaart hebt.

Graag een reactie.
Goede morgen Ray, hartelijk dank voor jee reactie. heb simkaart teruggezet in oude toestel, Microsoft Lumia 532. Constateer dat alle contacten nog in het toestel staan opgeslagen, volgens de instellingen zou de simkaart leeg zijn, ook gezocht naar mogelijkheid de contacten op de simkaart te zetten, hier kom ik echter niet uit, wellicht kun je mij hier een oplossing voor aanreiken.
Ik hoop op een positieve reactie.
Met vriendelijke groet, Prince
Reputatie 4
Badge +3
Hoi Prince,

Welkom op het Forum!

Leuk dat je een nieuwe telefoon hebt!

Het is belangrijk dat al je contacten opgeslagen zijn op de simkaart. Zo raak je je contacten niet kwijt als je een nieuwe telefoon hebt.

Ik heb op het internet gezocht hoe je alle contacten op je simkaart op kan slaan op je Microsoft Lumia 532. Je gaat naar Personen > Menu > Instellingen > Contacten importeren. Daar kan je je contacten opslaan op de simkaart.

Laat je het mij weten of het lukt?

@Ray Bedankt!

Groetjes,
Ashweeta
Beste Ashweeta, dank je voor de snelle reactie, echter mijn Microsoft Lumia 532 geeft aan niet te kunnen importeren omdat op de simkaart geen gegevens aanwezig zijn, derhalve je aanwijzing wekt helaas niet.

In eerder stadium via tel.contact met Simyo een link gekregen," Wat is het overzetten van contacten precies? " deze levert ook niet het gewenste resultaat.


Als laatste geinformeerd bij 'n telefoon winkel van Vodafoon, deze mensen konden ook geen oplossing aangeven.

Helaas zit er niets anders op dan de tel. gegevens handmatig in mijn nieuwe smartphone aan te brengen.

Met vriendelijke groet, Prince
Hoi Prince.

Ik kan niet uit je verhaal halen hoe je precies te werk bent gegaan, dus voor de zekerheid even de methode zoals ik die ken. Heb je dit gedaan?

Nokia Lumia met daarop een Outlook account (voorbeeld) contacten opgeslagen.
Nieuwe telefoon,installeer de Outlook app.
Ga naar instellingen en zet synchronisatie contacten aan.

Dan komen de contacten op de nieuwe telefoon. Bij contacten Outlook account selecteren..
beste Ray, Ashweeta en Friesian, hartelijk dank voor jullie inspanningen, nam even wat tijd maar heb de contacten, ten einde raad, handmatig ingevoerd en beëindig de sessie.

Met vriendelijke groet, Prince
Reputatie 6
Badge +4
Hi Prince,

Jammer dat je het uiteindelijk handmatig hebt moeten overtypen. Gelukkig is het wel gelukt en dat is het belangrijkste! Namens onze forum experts en Ashweeta heel graag gedaan! ;)

En mocht je nog eens met vragen zitten, dan weet je ons te vinden:)

Ook namens mij bedankt iedereen voor de tips en hulp!

Groetjes,
Thomas

Reageer