.

Hoe kan ik een Globalsat TR151 configureren voor internet?

  • 12 November 2014
  • 10 reacties
  • 1443 Bekeken

edit door @Thomas  17 juli 2018: De APN instellingen zijn inmiddels veranderd. In dit filmpje leggen we uit hoe je jouw iPhone instelt en voor Android hebben we dit filmpje.

Heb een Tracker Globalsat TR151. Wil deze configureren met een prepaid sim-only card. Wat is de APN ? Volgens alle informatie "internet" . Werkt niet met deze APN. GPRS is niet ingevuld , werkt de Simyo pre-paid card wel met GPRS?
De tracker gebruikt volgens mij "poort 5000", is dat mogelijk , is deze niet door Simyo geblokkeerd? Iemand nog een suggestie waar ik nog meer naar moet kijken en of controleren.

Bijvoorbaat hartelijk dank
Iettres

10 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi iettres, welkom op het Simyo forum :)

Ik heb dit topic met jouw vraag even in het subforum Overige telefoons gezet. Zo kunnen andere forumbezoekers met eenzelfde vraag makkelijker hun antwoord vinden.

Laat ik beginnen met aan te geven dat het gebruiken van een simkaart in een ander apparaat dan een telefoon geheel voor eigen risico geschiedt.

Vroeger was de standaard APN inderdaad 'internet' maar dat is al een tijd niet meer. Tegenwoordig wordt portalmmm.nl gebruikt.
Al dan niet met gebruikersnaam KPN en wachtwoord gprs.

Simyo blokkeert ook geen poorten, dit heeft te maken met Netneutraliteit.
De poort die we standaard gebruiken voor internet met smartphones is 5080, maar 5000 zou ook moeten werken.

Nogmaals, het is voor eigen risico, maar kun je wel laten weten of het je gelukt is?
Dankzij deze reactie heb ik mijn tracker aan de praat (Xexun). De gebruikersnaam en wachtwoord zijn wel nodig.
De TR-151E bleek na reparatie in Taiwan nog steeds niet te werken. Uiteindelijk wel gelukt na toezenden van een nieuwe TR-151E uit Taiwan.Na configureren wat zeer eenvoudig is , via Ezfinder een perfect werkende lokatie finder.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi twinpiloot, fijn dat je je tracker aan de praat de praat hebt gekregen :)

En iettres, dank je voor je terugkoppeling!
Hoi Ernst, heb je voor GPRS een internetbundel nodig?, ik kan mijn tracker namelijk via SMS maar ook via GPRS volgen....beetje verwarrend wat je minimaal actief moet hebben op de SIM.

Alvast dank,
Ernst is oud-moderator (staat achter zijn naam). want hij werkt niet meer bij Simyo. Dit topic is dan ook reeds 3 jaar oud.

Simyo simkaarten zijn in principe enkel bedoelt voor mobiele telefoons. Op andere apparaten hoeft Simyo ook geen service te verlenen. Toch proberen wij (Mede klanten en Simyo) altijd mee te denken.

Voor GPRS (internet) is geen bundel vereist. Met bundel is internet wel vele malen goedkoper. GPRS is echter wel erg traag. De bundels zijn bij prepaid meer geschikt voor 3G internet. Daarbij zou ik de simkaart eerst in een telefoon plaatsen, naar de beveiligingsinstellingen gaan en de vraag naar de pincode uit te zetten. Pincode invoeren kan vaak niet bij trackers.

edit: Lees dit topic ook eens door, incl. het antwoord.
Hoi Ray, das lekker snel...dank.

De pincode is al uitgeschakeld, en via SMS werkt de tracker al.
Wat zijn dan ter indicatie de kosten als ik GPRS met de reeds genoemde APN instellingen wil gaan gebruiken zonder bundel?

Alvast dank,
Dat is 15 cent per MB.

Check hier de tarieven pagina.
Hoi Ray, helder dank voor de uitleg.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Abmb,

Goed om te lezen dat je zo vlot door Ray bent geholpen 😃 Je betaalt inderdaad € 0,15 per MB, en dat kan nog goedkoper als je een internetbundel aanschaft. Zo'n bundel is dan 30 dagen geldig. Heel handig, dus! Maar geheel jouw keuze.

Heb je nog andere vragen?

@ Ray, super, bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Jihane

Reageer