Skip to main content

Een paar dagen geleden is mijn Samsung S20 er plots mee opgehouden, gauw heb ik mijn sim en sd kaart in mijn oude S8 gestopt zodat ik tijdelijk wel bereikbaar was inmiddels heb ik een nieuwe telefoon.

 

Op zowel mijn S8 als huidige telefoon (A35) wilt het niet lukken om de verificatie code te ontvangen van Whatsapp. Er komt gewoonweg geen sms binnen terwijl ik andere sms'jes wel kan ontvangen en kan versturen. Als ik een belverzoek indien dan kreeg ik nog een telefoontje door op de S8 maar die werd weer automatisch verbroken en op mijn A35 komt het telefoontje helemaal niet door en mag ik pas weer een verzoek indienen over een uur.

Whatsapp heb ik zelf ook een bericht gestuurd via het contactformulier op hun website maar ik krijg een geautomatiseerd bericht terug met een paar tips die ik al ben nagelopen en die niet hebben geholpen. Mijn nummer is correct ingevoerd, ik heb goed bereik met zowel internet als het mobiele netwerk, ook heb ik contact geprobeerd te maken over alleen WiFi als zowel alleen over het mobiele netwerk en nog meer tips opgevolgd die ik online kon vinden maar niets kijkt te helpen.

Dit is erg ongelukkig want bijna al mijn contact loopt over Whatsapp, ook met verschillende iinstanties waardoor het wel echt wenselijk is dat ik zo snel mogelijk weer te bereiken ben.

Wie o wie heeft de gouden tip voor mij?

Hoi @Njoobs,

Bedankt voor je bericht. Jammer om te horen dat het verifiëren niet lukt. 

Dit is iets waar meerdere klanten last van gehad hebben. Na contact met de Whatsapp helpdesk is het uiteindelijk gelukt. Het gaat dus om een probleem vanuit Whatsapp. Ik adviseer dus even contact met Whatsapp af te wachten of ze nogmaals te bericht.

Groetjes,
Ashley 


Hoi Ashley, ik heb hetzelfde probleem. Nieuwe eSIM. Probeer account over te zetten van Fins nummer naar nieuwe NL nummer. Maar krijg geen verificatie code en gebeld worden lukt evenmin. 

oude simcard eruit gehaald. Met en zonder vpn geprobeerd. Op wifi en op 4g. Niets werkt. Super irritant. Weet je welke oplossing whatsapp in voorkomende gevallen voordroeg? Groeten! 
 


Hi @Abraxas79,

Bedankt voor je bericht. Wat vervelend om te horen dat je hetzelfde probleem hebt!

Ik heb dit zojuist nagevraagd bij mijn collega @Ashley, maar het is helaas niet bekend bij ons wat precies de oplossing is geweest. Je zou het beste rechtstreeks contact kunnen opnemen met Whatsapp hiervoor. Zij kunnen je hier het beste mee verder helpen. 😊

Groetjes,
Roeqajja


Reageer