.

Beantwoord

Geen service IMEI nummer niet in telefoon

  • 1 July 2013
  • 4 reacties
  • 9486 Bekeken

Badge
Geachte heer mevrouw

Ik ben recent een paar maanden op vakantie geweest en sinds ik terug ben doet mijn telefoon het niet meer. na een beetje researcheb ben ik erachter gekomen dat mijn IMEI nummer niet meer in mijn telefoon zit en dat me simkaart het daarom niet doet, heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen ?
ik heb het IMEI nummer gewoon alleen weet niet hoe ik deze in kan plaatsen. 

Gr ashkan
icon

Beste antwoord door Charlene 2 July 2013, 15:14

Bekijk originele reactie

4 reacties

Badge +8
Hoi ashkanm,

Het IMEInummer is eigenlijk een soort serienummer van je toestel. Dit heeft met de werking van je simkaart niets te maken.
Heb je de simkaart al in een ander toestel kunnen proberen? En kun je dan wel bellen?
Ik heb je simkaart voor de zekerheid even opnieuw op het netwerk geplaatst. Als jij je toestel even helemaal uit kunt schakelen en dan na een tijdje weer aan kunt zetten, dan kan hij zich opnieuw aanmelden.

Ik hoor graag van je of het iets heeft opgeleverd.

Groetjes,
Charlene
Badge
Dag charlene,

Heb het inderdaad geprobeert om me simkaart in een ander toestel te laten werken dan werkt het gewoon. dus het ligt niet aan me simkaart.  alleen vroeg ik me af of julie met het IMEI nummer iets kunnen doen ik heb zelf mijn IMEI nummer, hij staat alleen niet meer geregistreerd in mijn telefoon weet je toevallig een oplossing hiervoor ? 

Met vriendelijke groet 
ashkan
Reputatie 7
Badge +9
Kan het zijn dat iemand geprobeerd heeft de IMEI te veranderen en dat er iets is mis gegaan? Vaak wordt de IMEI van een gestolen toestel gewijzigd wanneer de oorspronkelijke IMEI geblokkeerd is. Iedere mobiel heeft een unieke IMEI en dat nummer heeft inderdaad niets te maken met de simkaart die er in zit. Het opzettelijk veranderen van de IMEI is in veel landen (waaronder de UK, misschien ook in NL) strafbaar. Er zijn methoden beschreven op het internet om de IMEI te veranderen, gebruik een zoekmachine en kijk wat er terugkomt als je "change + IMEI number" invoert.
Badge +8
Dag charlene,

Heb het inderdaad geprobeert om me simkaart in een ander toestel te laten werken dan werkt het gewoon. dus het ligt niet aan me simkaart.  alleen vroeg ik me af of julie met het IMEI nummer iets kunnen doen ik heb zelf mijn IMEI nummer, hij staat alleen niet meer geregistreerd in mijn telefoon weet je toevallig een oplossing hiervoor ? 

Met vriendelijke groet 
ashkan

Kan het zijn dat iemand geprobeerd heeft de IMEI te veranderen en dat er iets is mis gegaan? Vaak wordt de IMEI van een gestolen toestel gewijzigd wanneer de oorspronkelijke IMEI geblokkeerd is. Iedere mobiel heeft een unieke IMEI en dat nummer heeft inderdaad niets te maken met de simkaart die er in zit. Het opzettelijk veranderen van de IMEI is in veel landen (waaronder de UK, misschien ook in NL) strafbaar. Er zijn methoden beschreven op het internet om de IMEI te veranderen, gebruik een zoekmachine en kijk wat er terugkomt als je "change + IMEI number" invoert.

Hoi ashkanm,

Met de toevoeging van Scotsman, begrijp ik het wat beter. Ik denk dat je daarvoor het beste contact opneemt met je toestelleverancier.
Ik zal je topic ook verplaatsen naar het Toestellen forum. Wie weet leest daar iemand het, met de oplossing.

Groetjes,
Charlene

Reageer