.

Geef een smartphone dief het nakijken: Windows Phone editie

  • 29 April 2015
  • 2 reacties
  • 736 Bekeken

Ik zat het blog van Simyo door te spitten en kwam op een artikel over diefstal en het beveiligen van je telefoon. In het artikel word gesproken over de toestellen die draaien op iOS en Android. Maar de maatregelen die er besproken worden zijn ook toe te passen voor gebruikers van de Windows Phone.


Telefoon beveiligen

Telefoonfabrikanten hebben handigheidjes in smartphones ingebouwd waardoor smartphones voor dieven een onaantrekkelijke buit vormen. Het is wel zaak om die in te stellen voordat je ermee de straat op gaat. We leggen hier kort uit hoe je een Androidtelefoon en een iPhone na een diefstal op afstand kunt blokkeren, zodat de dief er niets meer mee kan doen.


Hieronder laat ik zien hoe je net als bij iOS en Android je telefoon kunt zoeken, blokkeren of zelfs wissen van een afstand. De uitleg doe ik aan de hand van mijn eigen telefoon, de Microsoft Lumia 535 (Windows Phone 8.1 / Lumia Demin)

1: Controleer op je telefoon of de optie tot het zoeken naar jouw telefoon op afstand aanstaat. Dit vind je bij instellingen en naar mijn telefoon zoeken.

2: ga naar http://www.windowsphone.com/nl-nl en log in met je Windows Live account. Vervolgens ga je naar mijn telefoon wat je vind in het uitrol menu onder het plaatje rechtsboven in van je telefoon.

3: Je komt dan op je persoonlijke pagina van Windows Phone. Aan de linkerkant zie je als het goed is een afbeelding van jouw telefoon, de naam van het model en je telefoonnummer (mits je deze zaken heb ingevoerd uiteraard). Daaronder zie je een klein kaartje met de laatst bekende locatie en de optie om je telefoon zoeken, laten overgaan, vergrendelen of wissen . Klik daar op en volg de aangeven stappen op de pagina.

4: Doe aangifte van diefstal bij de politie. Neem je IMEI nummer mee. Je IMEI nummer vind je op je toestel door #06# in te toetsen (handig om dit dus al gedaan te hebben inmiddels) of via dezelfde pagina waar je hem ook kunt laten blokkeren.

Heb je vragen, stel ze gerust 🙂

2 reacties

Reputatie 3
Badge +7
Hoi Raytje,

Wat een super handige uitleg en tip, alweer! Bedankt Raytje:D

Is het voor iedereen met een Windows Phone helemaal duidelijk?
Graag gedaan, alweer :D

En bedankt voor het aanpassen van de titel. Zag te laat dat er een foutje was. 🙂

Reageer