.

Vraag

Bestaat er ook een "Belstatus" app. bij SImyo voor WIndowsphone 7.5 Mango?

  • 20 December 2011
  • 18 reacties
  • 3542 Bekeken

Badge
Simyo maakt gebruik van het KPN netwerk, en bij KPN bestaat er al een Belstatus app. voor WP7.5.

-1- Kan deze app. voor Simyo ook gebruikt worden?
-2- Is zo'n app. bij Simyo al in de maak, of gaat deze op korte termijn nog gemaakt worden?

Het lijkt me namelijk reuze handig om te zien wat je verbruik is van telefoongesprekken / smsjes en dataverkeer, zodat je je gedrag zodanig naar verbruik kan aanpassen. (of je abbonnement).

18 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Goed idee. Ik heb al een suggestie gedaan via een ander topic voor een Android app. Zal vast wel komen in de toekomst.
Badge
Ik heb nu contact met een mede ontwikkelaar van de Belstatus KPN applicaties voor Windows Phone.
Zij willen graag voorzien in de behoefte voor een Belstatus applicatie voor Simyo, echter hebben zij geen test gegevens tot hun beschikking om dit te maken. Indien zij gebruik mogen maken van een testaccount voor "Mijn Simyo" gegevens, dan zouden ze deze app kunnen ontwikkelen. Anders zou ik mijn persoonlijke gegevens aan hun door moeten geven.

Ik hoor graag van Simyo of hieraan meewerken kan wordt verleend middels een test account om deze "Belstatus app voor SImyo" te realiseren!
(nintomdo@hotmail.com)
Badge
Jammer dat ik nu geen reactie krijg van "het Meubilair" en "de Einsteins" van dit forum. Zo komt er Nooit een belstatus app voor Simyo.
Dit terwijl de KPN belstatus programmeur zelfs bereid is om dit te mogelijk te maken !!! Als hij maar even de mogelijkheid heeft tot de toegang van een account om het uit te testen.

Dit neemt slechts 2 weken in beslag, exclusief de tijd die nodig is om de app in te dienen bij Microsoft.

Raar dat hier geen gehoor aangegeven kan worden, terwijl dit zonder kosten ontwikkeld / aangepast kan worden binnen de KPN belstatus app. Het mes snijd tenminste aan twee kanten en zou voor zowel Simyo als de KPN app en niet te vergeten de SImyo klanten een "WIN WIN" situatie zijn.

Badge +2
Hi NinTomdo,

Het zou inderdaad fijn zijn als Simyo een dergelijke app zou kunnen aanbieden. Wij zijn momenteel intern aan het uitzoeken bij wie wij dit neer kunnen leggen. Er moet namelijk goedkeuring van een andere afdeling komen voordat wij hier opdracht toe kunnen geven. Zodra wij hier meer over weten zullen wij je hier uiteraard van op de hoogte stellen.

Groetjes,

Arie
Reputatie 3
Badge +5
Ik vraag me af of dit haalbaar is. Vaak worden alleen apps uitgebracht voor de meest populaire platformen.
Dat zijn nu Android en iOS.
Badge
Ik snap niet waarom het een probleem moet zijn,
  1. Api "Belstatus" is toch al beschikbaar voor WP7
  2. De programmeur van "Belstatus" had al uitvoerig aangegeven dat het voor SImyo zo geregeld is als zij maar de beschikking hebben over een Simyo test account.
Het is dus niet een kwestie van niet kunnen, maar eerder een kwestie van niet willen!
Badge +2
Hi NinTomdo,

Het is absoluut geen kwestie van niet willen. Ik en ben absoluut een voorstander van een dergelijke applicatie. Maar zoals ik eerder aangaf moet namelijk goedkeuring van een andere afdeling komen voordat wij hier opdracht toe kunnen geven. Zodra wij hier meer over weten zullen wij je hier uiteraard van op de hoogte stellen.

Groetjes,

Arie
Badge
Wat is de laatste status van de Belstatus App voor Windows Phone?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Flavio,

Er is nog geen app beschikbaar. Zodra dit beschikbaar wordt zullen wij dit op het forum en op www.simyo.nl kenbaar maken.

Groetjes,

Manisha
Badge
Belstatus app. "SimyoSatus" nu voor WP7 beschikbaar!

Sinds een week of twee geleden was de app. SimyoSatus uitsluitend via app. WP7NL beschikbaar gesteld.
Nu is deze blijkbaar ook door Microsoft goedgekeurd en is hij gewoon via Marktplaats te downloaden.
Er zijn wel €0.99 kosten aan verbonden en mag vlgs recensie de GUI een grondige opknapbeurt krijgen.

Uiteraard heeft Simyo er meer belang bij dat je je limieten van je eigen abonnement overschrijd, dan dat je je kosten zo goed mogelijk onder controle kan houden.
Maar toch fijn dat er eindelijk iets is!

(en Manisha, ...ik breng de forumusers nu wel even op de hoogte)

Geen dank!
Reputatie 7
Badge +9
In de App Store kun je 2 Apps vinden 'Bundels' (uitgebreider en voor meerdere providers bruikbaar) en 'SimyoBelstatus' (alleen voor Simyo) voor IOS. Gebruik de zoekfunctie even. Beide Apps geven direct inzicht in het aantal belminuten en MB's dat / die je verbruikt hebt / nog over hebt. Ze zijn zo actueel als de gegevens die je vindt op je persoonlijke pagina. Ik weet niet of ze er ook voor Android of een ander OS zijn. Even googlen dus. ;-)

http://lesslines.com/simyo (= SimyoBelstatus website)

Ik vind beiden handig omdat je direct toegang hebt tot je basale gegevens en niet in hoeft te loggen op de website.
Reputatie 1
Badge +2
Het wordt onderhand wel een soap zeg. Volgens mij wil het complete klantenbestand van Simyo een app, maar de app komt er maar niet. KPN dochter HI heeft een app, KPN dochter Telfort heeft een app. Alleen het zieligste jongetje vd klas Simyo moet het helaas zonder doen. Zeg tegen de klanten dat we er aan werken! Ja, de klanten van Simyo zijn wel goed maar niet gek... Jongens: we introduceren een jaarabonnement. We lokken ze met nog lagere prijzen en dan zitten ze een jaar aan ons vast. Kunnen ze wel klagen maar niet weg. Wel de app blijven beloven, immers: veel beloven, weinig geven doet gekken in vreugde leven. Haha! En we houden de vertraging in de belstatus natuurlijk in stand. Stel je voor dat het gros vd klanten niet meer over zijn of haar bundel gaat! Dat zou pas een duur geintje zijn zeg. Dat collega Telfort het niet zo doet.. Lucratief hoor!!!
Reputatie 5
Badge +10
Hoi KPNfreak,

Jammer dat je er zo over denkt. Ik ga hier op het forum geen geruchten plaatsen. Over de app. kan ik alleen maar zeggen dat we er mee bezig zijn en dat we graag een goed werkende Simyo app willen gaan lanceren.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +2
De waarheid is hard.. Uiteraard gaan jullie geen geruchten, vermoedens of plannen binnen dit forum communiceren. Vooral vaag blijven, de problemen erkennen en verder niets. Ik ben niet boos. Ik ben alleen maar teleurgesteld...
Reputatie 5
Badge +10
Hoi KPNfreak,

Op onze Facebook pagina is een preview van de Simyo app te zien.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +2
Dat meen je niet! Ik had al een goed gevoel bij 2013. Lang gewacht, stil gezwegen, nooit gedacht, toch gekregen!!
Reputatie 5
Badge +10
Haha. Hopelijk vind je het wat als je de app hebt geprobeerd.

Groetjes,

Alex
Reputatie 1
Badge +1
Ziet er fraai uit en goed om te lezen dat ie voor iOS, Android en WP8 uit komt!
Ik heb even de afbeeldingen hier gekopieerd. Wel zo leuk!

http://sphotos-d.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-prn1/c0.0.403.403/p403x403/19010_488015974568860_2143713389_n.jpg
http://sphotos-b.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash4/c0.0.403.403/p403x403/481641_490506617653129_2107535394_n.jpg

Reageer