.

Beantwoord

Archos 40 cesium internetinstellingen


Hoi,

Sinds vandaag heb ik een Archos 40 cesium, windows phone. Ik heb begrepen dat ik internetinstellingen aan moet passen om het werkende te krijgen. Ik krijg alleen niet de opties die ik nodig heb om in te vullen.
De enige velden die ik heb zijn:
APN voor internet toevoegen -->
APN
Gebruikersnaam
Wachtwoord
Verificatietype -> PAP, kan ik niet wijzigen in geen
Proxyserver (URL)
Proxypoort
IP-type (IPv4, IPv6, IPv4v6)

Ik heb al een aantal instellingen geprobeerd en geen lijkt te werken. Hebben jullie nog een idee?

Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Ali 16 July 2015, 18:30

Bekijk originele reactie

18 reacties

Hoi,

Volgens de gegevens van deze telefoon draait ie op versie 8.1. Hoewel het geen Lumia is, zoals ik heb, moeten de menu's niet te veel verschillen.

Wat ik eerst aan je wilt vragen is het volgende. Ga eens naar de locatie waar jij je APN wilde instellen. Als het goed is ben je dan bij Sim-instellingen. Netwerkselectie moet op automatisch staan. Het profiel van mobiele netwerkverbindingen moet zijn KPN/Hi (of iets wat er sterk op lijkt). Is dat hem niet, open dan de lijst door erop te klikken en kies voor KPN/Hi of wat er sterk op lijkt.

Als je dit hebt gedaan staat je APN hoogstwaarschijnlijk ook goed. Herstart je telefoon wel even.

Mocht dat niet zo zijn dan zie je daaronder de mogelijkheid om je APN handmatig in te stellen. Selecteer die.

Loop dan onderstaande lijst door en herstart je telefoon na het invoeren.


Bij Verbindingsnaam: voer Mobiel Internet in (wordt ook wel aangeduid als profielnaam, netwerkaccount, of connection name in sommige toestellen);
Bij Gebruikersnaam/login: voer niets in;
Bij Wachtwoord: voer niets in;
Bij Gegevensdrager: kies GPRS (wordt ook wel aangeduid als type overdracht of bearer in sommige toestellen);
Bij Toegangspuntnaam: voer portalmmm.nl in. (Toegangspuntnaam wordt ook aangeduid als APN, access point name, of GPRS/EDGE-toegangspunt in sommige toestellen);
Bij IP-adres: voer 0.0.0.0 in. (wordt ook aangeduid als IP server, proxy (primair) gateway, of inbelnummer in sommige toestellen);
Bij Proxy- of IP Poort: voer niets in;
Bij Startpagina: voer http://mobiel.simyo.nl in (wordt ook aangeduid als URL, homepage, of relay address in sommige toestellen);
Soms is het nodig hierna het betreffende profiel waarin deze instellingen zijn opgeslagen nog handmatig te activeren.
Zet je telefoon uit en weer aan. Na ongeveer tien minuten kun je gebruik maken van internet op je mobiel. Controleer of de optie 'Internet op je mobiel in Nederland' aan staat op Mijn Simyo. Je vindt deze optie onder het kopje Instellingen - Netwerkinstellingen.


Laat je weten of het gelukt is?
Hoi Raytje,

Bedankt voor je reactie!
Helaas is het lijstje dat je erin zet precies datgene wat ik al op allerlei manieren geprobeerd heb, vandaar dat ik in mijn post de settings heb gezet die ik wel in kan vullen.
Profiel netwerkverbindingen kan ik ook nergens vinden. Ik heb instellingen -> mobiel netwerk & simkaart
dataverbinding ingeschakeld, dataroaming uit (ook geprobeerd met deze aan maar maakte geen verschil), 3G verbinding ingeschakeld, en dan instellingen voor simkaart 1 (dual sim).Onder die instellingen heb ik simkaartnaam, status: ingeschakeld, actief netwerk simyo, netwerkselectie automatisch en dan APN voor internet bewerken/toevoegen en APN voor MMS toevoegen. Onder APN voor internet staat dat rijtje dat ik in mijn vraag-post heb beschreven. Verder heb ik geen instellingen.
Als het morgen niet lukt gaat deze telefoon vrijdag weer retour, ik heb een hoop geduld maar het moet wel werken en dat doet het nog steeds niet helaas.
Het menu op je toestel wijkt dus wel iets af.
Probeer het eens met wat ik in het zwart achter je lijstje hieronder heb neergezet?

APN - portalmmm.nl
Gebruikersnaam - Niets invoeren
Wachtwoord - Niets invoeren
Verificatietype -> PAP, kan ik niet wijzigen in geen - Klopt, ik ook niet
Proxyserver (URL) - niets invoeren
Proxypoort - Niets invoeren
IP-type (IPv4, IPv6, IPv4v6) - IPv4v6
Deze instructie vond ik op Mobiele-telefoon.nl

Scroll naar rechts -> Instellingen -> Mobiele netwerk
Bij dataverbinding kies ingeschakeld
Druk op de terug toets, kies toevoegen

Veld * Invoer
Naam toegangspunt Simyo Internet
APN IPv4
Proxy adres leeg
Proxypoort 5080
Server 0.0.0.0
Gebruikersnaam leeg
Wachtwoord leeg
Mobiele landcode MCC 204
Mobiele netwerkcode MNC 08
Verificatietype PAP
Netwerktype IPv4
Kies de menu-toets en kies Opslaan.
Kies Simyo Internet en hou deze vast, kies activeren.
* Dit zijn de standaard velden, ze kunnen anders heten of andere opties bevatten
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Manuw,

Welkom op het forum.

Leuk, een nieuw toestel. Hopelijk kan je snel gebruik maken van het internet.

Ik zie dat Raytje je al heeft verwezen naar www.mobiele-telefoon.nl. Wanneer je bij het toestel kijkt onder "Vragen en antwoorden > 3G instellingen en Wifi" zie je een overzicht van alle APN instellingen per provider. Dat stukje over IPv4 bij Simyo klopt niet, daar doen we niets mee. Het beste kan je kijken onder de gegevens van KPN. Met deze instellingen kan je verbinding leggen met het mobiel internet netwerk.




Laat je ons weten als het je is gelukt?
Hoi Ali,

Helaas, het werkt nog steeds niet. Ik heb ook geen opties om mobiele landcode en netwerkcode in te vullen. Het enige wat ik te zien krijg is APN, gebruikersnaam wachtwoord proxyserver, poort en IPtype. Ik heb een sim-only abonnement en heb zowel portalmmm.nl als KPN4G.nl geprobeerd met IPv4, IPv6 en IPv4v6 instellingen. Ook had ik iets gevonden over een poort 5080 (of misschien andere cijfers). Dat heb ik ook in alle mogelijke combinaties geprobeerd maar niets mag baten.
Helaas.
Ali,

Bedankt voor je correctie cq. aanvulling. Ik twijfelde al bij die van Simyo maar toch maar geplaatst.

Manuw,

Doe je simkaart eens in de andere houder.. Misschien werkt het in die andere wel..

Of maak eens een screenshot van de stappen die jij steeds volgt..
Hoi Raytje,

Bedankt voor de tip! Heb zojuist hetzelfde geprobeerd maar dan in sim2, helaas wederom zonder resultaat ;)
Heb inmiddels ook een andere telefoon besteld.. Maar ik blijf het proberen.
Hier wat screenshots van wat ik te zien krijg. Er staat nu IPv4v6 maar ik heb uiteraard ook alleen 4 en 6 geprobeerd.
Ok bedankt.. Simkaart slot 1 is de beste heb ik net gelezen, de 2e is alleen voor gprs (2G) verbinding.

Bij netwerkselectie staat ie op automatisch. Dat is normaal wel goed. Als je hem weer in slot 1 heb gedaan. en je zet hem op handmatig, welke kun je dan allemaal kiezen? Screenshot weer mogelijk? Jouw APN instellingen zijn veel beperkter dan zou moeten. Waarschijnlijk omdat er al iets staat.

Wat je ook kunt proberen is helemaal van punt 0 beginnen.. Fabrieksinstellingen.. Maak dan wel even een back-up van je prive gegevens als die er al op staan.

Ps. Zie plaatje.. Zo ziet het erbij mij uit. Klein verschil in menu. Ik heb namelijk een Lumia en geen dual sim.
Hoi Raytje,

Fabrieksinstellingen heb ik al 2 keer geprobeerd, evenals APN wissen en opnieuw invoeren. Netwerkselectie heb ik een keer van automatisch afgehaald maar toen gebeurde er niet veel, ik kreeg er ook geen opties bij om in te vullen. Inmiddels heb ik net mijn nieuwe telefoon (samsung galaxy s3) opgehaald en daar zit mijn simkaart nu in dus ik kan niet meer verder kijken. Sorry!
Wel bedankt voor het meedenken, voor mij geen Archos meer ;)
Ik had trouwens een iPhone 5, maar die is stuk en Apple weigert waarschijnlijk reparatie ivm de accu. Daar kwam ik later achter vandaar dat ik eerst een 'goedkoop' toestel heb gekocht ter overbrugging van de reparatie. Nu is mij duidelijk dat mijn iphone waarschijnlijk nooit meer gaat werken dus toch gekozen voor een volwaardige telefoon. Mocht mijn iphone het wel ooit weer gaat doen, heb ik in ieder geval goede back-up voor het geval dat.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Manuw,

Jammer dat de tips voor de Archos niet geholpen hebben.

De internetinstellingen voor de Archos zijn niet anders dan voor bijvoorbeeld een Samsung toestel. Vreemd dus dat het niet werkte.

Ik zag op plaatje 2 'Roamen niet toestaan' ingevuld staan bij gegevensroaming. Dit hoort wel ingeschakeld te zijn omdat we gebruik maken van het netwerk van KPN en
niet over een eigen netwerk beschikken. Binnen Nederland brengt dit geen kosten met zich mee. Ga je naar het buitenland en wil je (extra) kosten voorkomen dan kan je deze optie uitzetten.

Ik hoop dat je nu zonder problemen gebruik kunt maken van mobiel internet met je nieuwe Samsung toestel.

@Raytje, bedankt voor het meedenken.
Vind het raar dat het niet gelukt is. Mijn uitleg kwam redelijk overeen met die op de site van www.mobiele-telefoon.nl

Toch iets van een software bug in het toestel misschien :?
Toch nog een keer mijn simkaart erin gestopt om te kijken wat er gebeurd als ik roaming aan heb staan. Ik heb dat eerder aangezet maar weet niet meer met welke instellingen. Er bestaat wel verbinding, ik heb 2 mailtjes naar mezelf gestuurd en die zijn na een paar minuten aangekomen, zowel met wifi als met 3G verbinding. Blijft alleen het probleem bestaan dat bijvoorbeeld internet explorer, whatsapp en facebook niet openen. Eigenlijk opent geen enkele app waarvoor internet is vereist behalve outlook en de store. Blijft vreemd.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Manuw,

Is het niet zo dat wanneer je geen internetverbinding hebt, je wél een app kunt openen maar dat je dan een melding krijgt dat er geen gegevensverbinding aanwezig is. Of iets dergelijks?
Als je niet eens bepaalde apps kunt openen klinkt dat in mij oren dat er iets niet goed is met de telefoon of Windows zelf.
Al met al blijft het een vreemd geval inderdaad :? Maar wellicht is dat nu eenmaal het risico met low-end smartphones...
Klopt Ernst,

Je kunt de meeste Apps openen maar krijgt dan inderdaad de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden, of iets van gelijke strekking. En ja, een los toestel wat ook nog eens een dual sim is, kun je van dit type al vanaf € 60,- euro kopen.

Ik zou hem eigenlijk wel eens in m'n handen willen hebben om uitvoerig te testen.. haha
Hoi,

Bij het openen van apps heb ik nooit die melding gehad, wellicht omdat er altijd verbinding is geweest. Bijvoorbeeld bij Facebook, ik zie een blauw scherm, soms staat daar Facebook in, en dan sluit dat scherm weer. Er gebeurd verder niets. Er is wel een grote systeem update (600 mb) die ik niet kan uitvoeren omdat de telefoon zelf maar 4gb heeft en deze vol zit met systeem benodigdheden en standaard apps. Ik heb het nog niet geprobeerd met die update, dat is iets wat ik na mijn vakantie ga doen met een sd-kaartje erin. Ik ben inmiddels toch door luiheid/tijdgebrek te laat om deze telefoon nog terug te brengen dus kan net zo goed af en toe blijven proberen of er nog een andere mogelijkheid is dat ding aan de praat te krijgen. Kan op internet niets vinden over deze specifieke telefoon dat mensen het echt niet lukt om hem werkende te krijgen dus ooit zal het me lukken. Bedankt voor het meedenken, mocht er over een aantal weken progressie zijn dan zal ik dat hier nog melden. Mits dit topic blijft bestaan natuurlijk.

Groetjes,

Monique
Monique,

Paar adviezen als je een SD haalt. Koop er een wat duurdere, Sandisk ofzo, want die goedkopere merken slikken ze niet. 30gb is meestal groot genoeg als je niet al te veel bestanden erop wilt hebben.

Het plaatsen gaat volgens onderstaande instructies;

De geheugenkaart formatteren op een pc

Belangrijk: zorg voordat u de geheugenkaart formatteert dat u een back-up van de gegevens hebt, want deze gaan tijdens het formatteren verloren:

Sluit de geheugenkaart op een pc aan met een USB-lezer die een sleuf voor een microSD-kaart heeft. Als uw kaartlezer of pc een gewone SD-kaartsleuf heeft, kunt u een microSD-kaartadapter gebruiken.
Gebruik Verkenner en blader naar de verwisselbare opslag op uw computer, klik met de rechtermuisknop op de geheugenkaart en selecteer Formatteren.
Voor 4-32 GB kaarten selecteert u het bestandssysteem FAT32 en een clustergrootte van 32 kilobyte, en drukt u op Start. Voor 64-128 GB kaarten selecteert u het bestandssysteem exFAT en de clustergrootte 128 kB.
Druk op OK om het waarschuwingsbericht over gegevensverlies te bevestigen. Druk op OK zodra het formatteren is voltooid.
Herstel alleen de gegevens die compatibel zijn met uw telefoon (JPEG- of MP4-bestanden in de fotomap of MP3-bestanden in de muziekmap).
Klik met de rechtermuisknop op de geheugenkaart, selecteer Uitwerpen en wacht totdat u de kaart veilig kunt verwijderen.
Plaats de geheugenkaart in de sleuf van de telefoon totdat deze vastklikt.

Bron: Microsoft



Vraag voor je APN instellingen anders eens hulp bij een telefoonwinkel. Werkt vaak beter dan zo van afstand. 🙂
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Manuw,

We zijn benieuwd hoe dit straks zal aflopen. We wachten je bevindingen af.

Nu lekker genieten van je vakantie 🙂

Reageer