.

Beantwoord

Netneutraliteit

  • 26 March 2014
  • 5 reacties
  • 1148 Bekeken

  • Startend Simyaan
  • 2 reacties
Klopt het dat de Fair Use Policy (FUP) van Simyo toe is aan een update? Er staat in:

"Het is niet de bedoeling dat Internetbundels voor de abonnementen waarop deze FUP van toepassing is, gebruikt worden voor VOIP (Voice over IP) of SMSoIP (SMS over IP) diensten. In aanvulling op de Algemene Voorwaarden voor Mobiele Telecommunicatiediensten behoudt Simyo zich daarom
het recht voor om maatregelen te treffen in verband met het gebruik van VOIP- en SMSoIP-diensten met gebruikmaking van Internetbundels van de abonnementen waarop deze FUP van toepassing is."

DIt is volgens mij in strijd met de Telecomunicatiewet waarin staat dat telecomproviders netneutraliteit moeten garanderen. Oftewel Simyo mag geen onderscheid maken in het soort internetverkeer van haar klanten en dus mogen ze het gebruik van VoIP en SMSoIP niet blokkeren.

In Simyo's FUP staat dat deze geldig is vanaf 01-11-2010. Halverwege 2013 was Simyo in het nieuws vanwege vermeende schending van netneutraliteit, maar daar staat ook in: "De general manager van Simyo, Onno van der Poel, ontkent dat Simyo voip-verkeer blokkeert."

Klopt het dus dat VoIP en SMSoIP gewoon worden toegestaan door Simyo en dat de FUP aangepast moet worden?
icon

Beste antwoord door Ernst 26 March 2014, 17:20

Bekijk originele reactie

5 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi sicco, welkom op het Simyo forum :)

In welke uitvoering van de algemene voorwaarden van Simyo heb je je citaat gevonden?
In de algemene voorwaarden versie september 2013 kan ik het namelijk niet vinden.
Daar staat niets in over VOIP of SMSoIP. Dit wordt, zoals Onno van der Poel aangeeft, ook niet geblokkeerd door ons.

Mocht het onverhoopt toch ergens op onze website verkeerd staan, laat ons dan alsjeblieft weten waar, dan passen we het aan.
Als je voor het eerst een Simyo account aanmaakt dan wordt je gevraagd om akkoord te gaan met de FUP (en er staat dat je geacht wordt deze te lezen). In dat pop-up schermpje staat een link naar de desbetreffende FUP waarmee ik akkoord moest gaan. Het staat dus niet onverhoopt ergens [ver weggestopt] verkeerd op de site, maar elke nieuwe gebruiker moet er expliciet mee akkoord gaan 🙂. Bijzonder dat niet niemand van Simyo en de gebruikers dit is opgevallen gezien de ophef halverwege 2013, maar ik ga er inderdaad van uit dat het dus om een fout gaat 🙂.
Badge +8
Hoi sicco,

Bedankt voor de link. Ik ga er ook vanuit, ik weet het haast wel zeker.
Ik heb het dus ook meteen doorgestuurd naar de desbetreffende afdeling, die het uit kan zoeken en kan aanpassen.
Heel fijn dat je zo opmerkzaam bent dus. Mocht je nog eens iets opvallen, dan zien we je graag weer hier op het forum :)

Groetjes, Charlene
Top; ik hoor graag de uitkomt 🙂
Badge +8
Hoi sicco,

De FUP waar jij naartoe geleid werd is, zoals we al dachten, een relikwie van tijden geleden. ;)
Hij stamt uit de tijd dat er nog een onbeperkte internetbundel was.
Dat je de eerste bent die het opmerkt is wel bijzonder, ja. Maar ik ben blij dat je het gemeld hebt. Nu kunnen we het rechtzetten. :)
Nogmaals bedankt, hè!

Groetjes,
Charlene

Reageer