Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Mijn Simyo is vernieuwd: wat vind je ervan?


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hallo allemaal,

Belangrijk nieuws: Mijn Simyo is vernieuwd! Vanaf nu zie je na het inloggen meteen hoeveel je die maand verbruikt hebt en wat je kosten zijn.



Wat is er allemaal vernieuwd?

We hebben Mijn Simyo samen met Simyo bellers ontwikkeld en uitgebreid getest. Dit zijn de belangrijkste verbeteringen:

• Overzichtelijker: je ziet in één oogopslag hoe je er die maand voorstaat;
• Houd de touwtjes stevig in handen: meer inzicht en informatie over je belgedrag en kosten;
• Mijn Simyo is verbeterd voor gebruik op je telefoon en tablet.

Meer goed nieuws voor Sim Only bellers:

• Pas je bundels tot het einde van de maand aan, dat hoeft niet meer voor de 25ste;
Maandelijks MB’s bijkopen als je dat nodig hebt (ook dit geldt alleen voor Sim Only bellers).

Nog iets anders?

Omdat er erg weinig gebruik van werd gemaakt, kun je geen web sms-berichten meer sturen via de nieuwe Mijn Simyo. Een sms versturen via je telefoon blijft uiteraard gewoon mogelijk :)

Wat vind je ervan?

Omdat we veel waarde hechten aan je mening horen we graag wat jij van de nieuwe Mijn Simyo vindt! Kijk uitgebreid rond, of ga gelijk aan de slag en verhoog of verlaag bijvoorbeeld je bundel.

Blij met de verbeteringen? Heb je nog suggesties? We horen het graag via het ‘geef je mening’ formulier op Mijn Simyo of in dit topic.

Groetjes,

Alex

70 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Hoi allemaal,

Allemaal erg bedankt voor jullie suggesties en verbeterpunten. Er is door ons echt goed onderzoek gedaan naar hoe vaak de SMS optie werd gebruikt. We zagen dat sommige klanten het regelmatig gebruikten en een deel slechts 1 keer per x maanden. Maar we zagen ook dat een heel groot deel van de klanten de optie helemaal niet gebruikten. Voor degene die het wel gebruikten is het natuurlijk extra vervelend. De klanten die er geen gebruik van maakten, zul je in dit topic niet zo snel terug zien. Geen bericht is goed bericht.

Neemt overall gezien niet weg dat ik me goed kan voorstellen dat deze verandering sinds de nieuwe Mijn Simyo niet voor iedereen even prettig is.

Groetjes,

Alex
''Uiteindelijk bleek dat er te weinig klanten waren die hier gebruik van maakten''
Dat blijkt dus niet. Zoals u ziet, zijn er veel reacties waaruit blijkt dat er
weldegelijk gebruik van word gemaakt. Ik zelf gebruikte het dagelijks, evenals
2 andere collega''s. Tikt gewoon veel makkelijker.
Een site vernieuwen, harstikke goed, maar opties weglaten maakt niets beter.

Graag de sms optie terug!!
Hoi,
Paar opmerkingen:
- De site is zeker wat duidelijker en geeft nu snel aan wat je status is,
- SMS niet meer kunnen gebruiken via de site vind ik zeer jammer, op de pc gaat het voor een "ouwe man" als ik met (te) dikke vingers op een mobieltje veel moeizamer als op het riante pc-toetsenbord!
- Waarom ondersteunt Simyo (het blijft een rot woord) geen duo sim? Ik wil dit graag hebben voor in de auto, mijn autoradio kan een Sim bevatten (voor telefoon doeleinden)
Ik wil eigenlijk helemaal niet weg bij Simyo, maar omdat andere providers dit wel kunnen, overweeg ik de overstap wel!
Reputatie 7
Het valt mij ook op dat de web sms functie blijkbaar meer gemist wordt dan verwacht / bedacht. (??). Misschien iets om opnieuw onder de loep te nemen. De ervaring heeft geleerd dat Simyo niet geheel ongevoelig is. ;)

Misschien een enquête houden onder alle klanten. :D

Ps: Over Edge in Windows 10 en het forum kan ik duidelijk zijn. Werkt op zich ok behalve dat ik eerst steeds de melding kreeg over veilige inhoud. Simyo.nl aan veilige sites toegevoegd bij internet opties en das was probleem 1 opgelost.

Probleem 2 is dat je na het plaatsen van een bericht op het forum, en je terug gaat naar de begin pagina, je actief op refresh moet klikken anders heb je niet de nieuwste pagina. Waarom dat in Edge zo is, en of er wat aan te doen is.. Geen flauw idee. :?
zoals zo veel anderen, vind ik het zeer jammer dat websms niet meer werkt.
graag weer terug.
de rest is prima.
Reputatie 6
Badge +9
Het valt mij ook op dat de web sms functie blijkbaar meer gemist wordt dan verwacht / bedacht. (??). Misschien iets om opnieuw onder de loep te nemen. De ervaring heeft geleerd dat Simyo niet geheel ongevoelig is. 😉
Reputatie 7
'Jammer dat geen websms meer verstuurd kan worden. gebruik nr voor GSM inbraakbeveiliging. Om nummer te behouden moet ik nu omslachtig te werk gaan door inbraakbeveiliging te deïnstalleren, sim kaart over te zetten op een gsm telefoon met instellingswijzigingen tot gevolg, sms versturen en daarna weer in inbraakbeveiliging plaatsen en opnieuw installeren. Juist websms en behoud beltegoed waren belangrijk voor mijn keuze voor Simyo. Nu maar op zoek naar andere aanbieder? Of .....?'.

Heb je nooit eens in de 6 maanden dat je een melding krijgt? Kun je ook zelf veroorzaken door zelf alarm te maken. Heb je meteen een test uitgevoerd en is er verbruik geregistreerd op je sim dus behoud nummer. Is overigens altijd aan te raden om je systemen eens in het kwartaal te testen.

Groet van een beveiliger 🙂
'Jammer dat geen websms meer verstuurd kan worden. gebruik nr voor GSM inbraakbeveiliging. Om nummer te behouden moet ik nu omslachtig te werk gaan door inbraakbeveiliging te deïnstalleren, sim kaart over te zetten op een gsm telefoon met instellingswijzigingen tot gevolg, sms versturen en daarna weer in inbraakbeveiliging plaatsen en opnieuw installeren. Juist websms en behoud beltegoed waren belangrijk voor mijn keuze voor Simyo. Nu maar op zoek naar andere aanbieder? Of .....?'.
Reputatie 7
Het valt mij op dat er toch erg veel vraag naar de websms functie is. Zou Simyo zich dan vergist hebben in het aantal gebruikers?

Maar nu, zo'n beetje de hele aardbol die Windows 7 of 8.1 gebruikt op zijn / haar pc kan gratis overstappen naar Windows 10. Hierin zit de browser EDGE en aangezien ik vanmorgen de upgrade heb uitgevoerd ben ik deze browser meteen gaan test. Het nieuwe Mijn Simyo en het forum zijn voor mij de aangewezen sites aangezien ik hier toch vrij vaak te vinden ben. Word vervolgd dus. 🙂
Ziet er goed uit. Helaas zie ik in de playstore alleen maar een Mi Simyo app.
Android 4.4.4


Staat alles wel op Nederlands ingesteld? Toestel, Play store etc..

Toestel uit het buitenland gehaald misschien?


Ik herken het probleem. Alles op Nederlands ingesteld alleen was het toestel (Alcatel OneTouch Pop D1) in de UK gekocht. Heb de moed opgegeven (maakt niet uit want het is maar een goedkoop back-up toestelletje voor het geval mijn zeer gewaardeerde iPhone een probleem heeft).
Badge
Fijn, al die vernieuwingen. Maar: geen web sms meer mogelijk... Waarom niet? Dit is geen goede service!
Ik vind het een groot gemis dat de websms functie is komen te vervallen.
Ik gebruik de simkaart in een tracker en deze is stroomloos als ik 'm lange tijd niet gebruik.
Voorheen kon ik via de website ieder half jaar een sms op dit account versturen om de simkaart te kunnen blijven gebruiken. Nu moet ik naar de tracker toe, (niet thuis) om de simkaart er uit te halen, in een gewone telefoon te doen en een sms versturen. Erg vervelend dus. Wellicht kan ik nu beter een andere aanbieder zoeken.
Reputatie 7
Ziet er goed uit. Helaas zie ik in de playstore alleen maar een Mi Simyo app.
Android 4.4.4


Staat alles wel op Nederlands ingesteld? Toestel, Play store etc..

Toestel uit het buitenland gehaald misschien?
ik mis ook de SMS service op. Erg jammer
Jammer dat sms niet meer vanaf de website verstuurd kan worden.
Ziet er goed uit. Helaas zie ik in de playstore alleen maar een Mi Simyo app.
Android 4.4.4
Reputatie 7
Ik vind alles overzichtelijk, ben blij met het bij kunnen kopen van MB,s als je dreigt buiten je bundel te gaan.
Alleen.... het enige minpunt van Symio,,, wanneer komt er een buitenland bundel??????? r wordt door velen al jaren om gevraagd, Zeker als je in verschillende landen reist zoals ik ga je echt niet iedere keer een simkaart van dat land kopen. Dus?


Simyo richt zich vooral op bellen, smsen en internetten binnen Nederland. Daarom zijn die buitenlandbundels geen prioriteit.

Wat ik eerlijk gezegd niet zo snap is dat men ergens een contract afsluit en dan achteraf klagen of een minpunt noemen over wat zij missen.
websms graag !
Ik vind alles overzichtelijk, ben blij met het bij kunnen kopen van MB,s als je dreigt buiten je bundel te gaan.
Alleen.... het enige minpunt van Symio,,, wanneer komt er een buitenland bundel??????? r wordt door velen al jaren om gevraagd, Zeker als je in verschillende landen reist zoals ik ga je echt niet iedere keer een simkaart van dat land kopen. Dus?
Reputatie 1
Badge +1
De nieuwe site werkt prima en is overzichtelijk.
Zoals eerder in Beta test al gemeld is het helaas nog steeds zo dat ik niet contract zie staan bij 'Mijn Instellingen' > 'Abonnement'.

Ik heb dit eerder via beta test op desbetreffende pagina gemeld en in het beta forum topic.
Ik hoop dat dit nog wordt aangepast.
Momenteel heb ik een (+/- half jaar geleden) afgesloten jaar contract.


Hoi pacorob,

Ik heb nog eens goed naar jouw aansluiting gekeken. Je hebt inmiddels weer een maandelijks opzegbaar abonnement. Voorheen heb je inderdaad een jaarcontract gehad, maar dit termijn is inmiddels verlopen. Daarom zie je nu geen einddatum meer staan. Dit zou wel het geval zijn als je nog een contractstermijn had. Je hebt nog wel de jaarprijzen. Maar dat is een bewust voordeel voor klanten :)

Is het zo misschien duidelijker?


Dank voor het uitzoeken. Ik wist niet dat je na een jaar abonnement automatisch weer een maand abonnee wordt (maar gelukkig wel met behoud van prijsvoordeel van jaar abonnement). Misschien is het dan nog handig voor die klanten iets te vermelden dat je contract vrij bent of dat het per maand op te zeggen valt.
De nieuwe Mijn Simyo omgeving vind ik er erg goed uit zien, overzichtelijk, fijn ontwerp, de toegevoegde animaties maken het ook fijne ervaring, met grafieken, diagrammen e.d.

Wat me wel opvalt is dat bij "Verbruik" de waardes niet lijken te kloppen i.c.m. de facturen, hoeveel gebruikte belminuten/sms/data en buiten bundel verbruik. In augustus en september 2014 heb ik bv. aardig wat extra minuten/smsen/MB's, ook aantal vanuit het buitenland, daar zie ik niets van terug in de verbruik meters in die maanden.
Als voorbeeld screenshots meegestuurd. Ik heb zitten rekenen en kijken of ik wel de juiste facturen er bij had gepakt, maar ik kom niet altijd op een correct aantal uit.
Voor iemand die stiekem dol is op cijfertjes, statistieken en grafieken is het wel jammer dat het verbruik "slechts" 12 maanden terug gaat en niet verder terug :D

Ander puntje is dat er bij de facturen (zowel in de web interface als in de PDF) niet duidelijk te zien hoeveel MB je daadwerkelijk verbruikt hebt, alleen het aantal sessies en een bedrag.
En even getest op kleinere schermgroottes, bij een smaller scherm wordt bij de facturen de cirkeldiagram weggehaald (layout wordt verder netjes en prima aangepast).
Reputatie 5
Badge +10
We hebben de e-mail uiteindelijk nog aangepast. De grootste groep klanten hadden we gelukkig nog niet gemaild. Inmiddels hebben alle klanten met een sim only abonnement de e-mail ontvangen. De aangepaste e-mail leverde veel minder vragen op over het sms-en via Mijn Simyo :)

@Scotsman. Ik heb dit met mijn eigen inlog gecontroleerd via Firefox en Chrome, maar bij mij gaat het goed.

Update: ik heb het ook met een aansluiting getest waarbij geen sprake is van dataverbruik in de huidige maand. Maar ook daar gaat het goed.

@de leon. Heb jij het nog kunnen testen?

@Renoster. Alstublieft 🙂
Reputatie 4
Badge +7
Ook Simyo hartelijk dank voor de leuke attentie die ik mocht ontvangen.
Reputatie 4
Badge +7
Ja, die mijnheer Klaas uit Leeuwarden hartelijk gefeliciteerd met je prijs.
Reputatie 6
Badge +9
Op mijn iPad met Chrome heb ik daar geen last van, Scotty. Zal morgen eens op mijn laptop met de Vuurvos kijken.

Reageer