.

Beantwoord

KPN ipv Simyo op m'n telefoonscherm

  • 29 January 2014
  • 7 reacties
  • 1944 Bekeken

hoi, ik heb vandaag mijn vervangende microsim van simyo ontvangen. Geactiveerd en in mijn iphone geplaatst. Nu staat er echter links in beeld KPN NL en geen SIMYO. Waarom is dat? (MIjn vader heeft ook simyo( al wel een wat ouder kaartje) maar daar staat gewoon SiMYO in beeld)

thnx^^
icon

Beste antwoord door Ernst 30 January 2014, 11:15

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 5
Badge +11
Hoi wernerwerner, welkom op het Simyo forum!

Of er KPN en Simyo in beeld staat hangt af van je telefoon. De meeste nieuwe telefoons geven het netwerk aan waarop je zit, en dat is natuurlijk KPN.
Het is helaas niet iets waar we iets aan kunnen veranderen...
Reputatie 4
Badge +4
Persoonlijk zie ik liever KPN NL staan, puur omdat het all-caps is. Wanneer je voor Simyo kiest dan wordt het weergegeven als 'simyo' en dat vind ik, nogmaals persoonlijk, niet erg mooi.
Reputatie 7
Mijn iPhone5 geeft KPN NL aan en mijn vorige telefoon, nu van mijn vrouw, een Huawei Ascend G300 geeft Simyo aan. Het is mij om het even..:p
Reputatie 5
Badge +11
Weet iemand een truukje om om het aan te passen dan?
Reputatie 4
Badge +4
Op de iPhone, voorzover ik weet, niet.
Badge +1
hoi, ik heb vandaag mijn vervangende microsim van simyo ontvangen. Geactiveerd en in mijn iphone geplaatst. Nu staat er echter links in beeld KPN NL en geen SIMYO. Waarom is dat? (MIjn vader heeft ook simyo( al wel een wat ouder kaartje) maar daar staat gewoon SiMYO in beeld) thnx^^


Het is afhanelijk van welke firmware je toestel gebruik maakt, vroeger stonden in sommige toestellen de land en netwerk code, voor PTT was dat  204 08 wat staat voor KPN, de software van het toestel bepaald welke prio heeft, dit kan worden overuled door SIM. 

KPN kan hierin wellicht een actie ondernemen door een OTA update te doen zodat er Simyo NL in het display komt te staan maar het is aan Simyo of Apple om hier iets aan te doen.
Reputatie 5
Badge +11
Hi Mooose,

Eerlijk gezegd heb ik echt geen idee waar je het over hebt, maar ik heb wat je schrijft opgehangen op onze 'wall of change'. Hopelijk wordt het opgepikt door 'the powers that be'.

Reageer