Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actieprijzen zijn geldig tot en met 30 november 2020. Deze actievoorwaarden gelden voor verschillende bundels.

  • Als je tijdens de actieperiode (tot en met 30 november 2020) kiest voor een van de actiebundels, betaal je het bijbehorende bedrag tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Als je een nieuwe bestelling plaatst, betaal je aansluitkosten van € 14,99.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Gratis klantenservice

  • 18 september 2012
  • 12 reacties
  • 1271 Bekeken

Reputatie 3
Badge +9
Dit staat op de Simto website.
Gratis klantenservice bellen:Je belt gratis met de Simyo klantenservice. Geen zin om te bellen? Dan kun je ons altijd mailen of je vraag stellen via Twitter.

Kunt u mij vertellen welk telefoonnummer dit is?

mvg,
Martijn
icon

Beste antwoord door Natascha 18 september 2012, 11:55

Beste Martijn®️,

Vanaf je Simyo aansluiting bel je naar 1200 voor de klantenservice. Voor het bellen naar de klantenservice vanaf de vaste lijn bel je naar 0800-0232300. Simyo is telefonisch te bereiken van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.30.
Bekijk originele reactie

12 reacties

Badge +6
Beste Martijn®️,

Vanaf je Simyo aansluiting bel je naar 1200 voor de klantenservice. Voor het bellen naar de klantenservice vanaf de vaste lijn bel je naar 0800-0232300. Simyo is telefonisch te bereiken van maandag t/m vrijdag van 9.00 - 17.30.
Reputatie 7
Ik vind dit wel een heel fijn stukje dienstverlening deze gratis telefoonnummers.

Mijn ervaring is dat het bellen met een klantenservice van een provider via de eigen mobiel wel gratis is, maar via een 'externe' lijn niet.
Reputatie 5
Badge +10
Hoi RicoK,

Als je vanaf een externe lijn belt (bijv. je vaste lijn), kun je bellen naar 0800 023 2300. Ook dit is een gratis telefoonnummer. Je komt dan ook bij onze telefonische klantenservice terecht. Al weet ik niet hoe dit bij andere providers gaat.

Groetjes,

Alex
Enige probleem is wel dat je niemand aan de lijn krijgt, of er wordt direct opgehangen!!
Zit ook met een bereikbaarheids probleem (al 2 weken) , maar aangezien ik dit nu snel opgelost wil hebben dacht ik te bellen via een vaste lijn  (mobiel doet het tenslotte niet). Kortom  gratis mooi, maar heb liever een antwoord. 
Reputatie 5
Badge +10
Hoi Patrick1969,

Wordt er opgenomen en opgehangen of valt de verbinding vanzelf weg als je belt?

Moderator Natascha heeft je privé bericht ontvangen heb ik begrepen. Ze zal een postcode check uitvoeren en je vandaag een privé bericht sturen met de uitkomst.

Groetjes,

Alex
Check is uitgevoerd en idd storing. Betreffende het bellen: Ben grotendeels de hele dag bezig geweest met bellen (met tijd ertussen) en kreeg 1 keer gehoor en toen werd er naar mijn idee opgehangen.
Reputatie 5
Badge +10
Ok. Dit is in ieder geval niet de bedoeling en wordt zeker niet bewust gedaan. Excuses hiervoor, Patrick.

Groetjes,

Alex
Misschien handig om voldoende medewerkers op de klantenservice zetten?
sta nu al een half uur in de wacht.. ik ben ook gek ook!!
ik ga ophangen.. ik hoop vandaag nog teruggebeld te worden door iemand,
graag naar het nummer waar mn nummerbehoud op staat..!
Badge +2
Beste Carlijn,

Het is erg druk de afgelopen tijd. Onze excuses voor het ongemak. Wij hebben geprobeerd je te bellen echter kregen wij geen verbinding. Wij verzoeken je vriendelijk je vraag langs deze weg te stellen.

Groetjes,

Arie
Hierbij ook mijn frustratie en daarbij gelijk ook mijn feedback als nieuwe klant naar Simyo: zorg voor voldoende medewerkers op de helpdesk. Ik probeer tussen het werk door mijn internet instellingen goed te krijgen. In totaal 2, 5 uren in de wacht gestaan, uiteindelijk na 5 dagen nog geen internet. Flink aan het balen, na een week wil ik toch wel eindelijk een keer internet op mijn telefoon. Helpdesk medewerkers blijven gelukkig vriendelijk en begrijpen mijn frustratie.
Badge +3
Het is heel vervelend als je de klantenservice nodig hebt dat het niet meteen lukt.

Maar van de andere kant deze medewerkers moeten betaald worden. Als Simyo het aantal medewerkers vergroot zullen de kosten ergens vandaan moeten komen:
- Geen gratis klantenservice
- Abonnementen verhogen
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum Oerol,

Allereerst wil ik aangeven dat ik je frustratie begrijp. We doen ons best om dit punt te verbeteren. Helaas heeft dit tijd nodig. Aan je verbruik te zien, kan ik de conclusie trekken dat je gebruik kunt maken van internet op je mobiel via ons netwerk. Kun je dit beamen? Mocht het nog niet werken dan hoor ik graag van wat voor toestel je gebruik maakt.

Groetjes,

Alex

Reageer