.

Beantwoord

Verzoek gekregen om mijn abo te betalen met ideal??

  • 21 February 2014
  • 10 reacties
  • 3167 Bekeken

Dit was eerder een topic op:

3-10-2013

Hoi allemaal,

Er is helaas iets mis gegaan tijdens het versturen van onze mails met betrekking tot betalingen. Mogelijk heb je een email ontvangen waarin wordt gevraagd het factuurbedrag via iDEAL te betalen. Dit terwijl er nog geen automatische incassering heeft plaats gevonden.

Alweer een foutje?
icon

Beste antwoord door Charlene 24 February 2014, 18:08

Bekijk originele reactie

10 reacties

Deze mail heb ik ook ontvangen en betaald via IDeal. Vandaag ontving ik factuur met daarin dat er automatische incasso zal plaatsvinden. Hoop dat t wel Simyo is en gewoon een foutje! Zag daarna pas het oude bericht hierover helaas.

Groet, Inge
Bij mij hetzelfde. Ik heb gisteren 2 sms'jes gekregen van Simyo over het feit dat zij deze maand helaas niet automatisch kunnen incasseren en dat je een mail krijgt. Ik heb netjes betaald en nu een mailtje dat komende week het bedrag automatisch geïncasseerd wordt en je niet zelf kunt overschrijven?? Telefonische klantenservice is het weekend dicht, dus hopelijk is er iemand van Simyo actief op het forum.

Erg vervelend, dit is eerste maand bij Simyo. Hopelijk kunnen zij de overgemaakte betalingen verwerken ipv nogmaals incasseren.
Ook gisteren mailtje gekregen en abo met Ideal betaald. Vandaag mailtje gekregen dat factuur klaar staat en er geincasseerd zal worden. Klopt allemaal niet. Mailtje van gisteren had goed factuurnummer en bedrag. Hoe weten ze dat? Maar klik eens bovenin op het Simyo logo in dat mailtje... (of doe eigenlijk maar niet.) zeer verdacht allemaal. Je iPad verslikt zich er in.
Badge
Bij mij hetzelfde verhaal, en mailtje dat ik met ideal kon betalen, dit gedaan en de dag daarna een mailtje gekregen dat het geld via automatische incasso zou worden afgeschreven. Maar volgens Mijn Simyo is de factuur nog niet betaald terwijl ik al wel hen betaald met ideale. Ik hoop dat dit allemaal goed word opgelost.
Badge +1
die probleem heb ik ook
Badge +8
Hoi allemaal,

Ik snap de verwarring helemaal. Maar het smsje en de mail die jullie in eerste instantie ontvingen was wel van ons, en klopt ook.

Bij een aantal klanten kunnen we deze maand niet incasseren, en daarom hebben we jullie daarvan op de hoogte gebracht per sms en jullie vast de iDeal mail gestuurd met een link om te betalen. Daarna hebben jullie de standaard "Uw Factuur staat klaar"-email gehad, waarin inderdaad wordt gezegd dat we dat bedrag gaan incasseren.
Lekker verwarrend, dat ben ik helemaal met jullie eens. Daar leren we weer van..

Heb je van ons een sms gekregen en een email met een link naar iDeal om je factuur te betalen, dan vraag ik je die te gebruiken, Wij zullen NIET incasseren. Heb je de link al gebruikt, dan heb je het helemaal goed gedaan :)

Ik ga ervoor zorgen dat zulke verwarrende communicatie in de toekomst niet meer voorkomt.
Onze excuses voor de verwarring.

Groetjes, Charlene
Hello,
I don't understaand the action I have to take since I don't speak dutch.
I have received as well two emails: "betaal factuur met iDEAL" on the 21st; "Je nieuwe Simyo factuur staat klaar" on the 22nd.
I am not sure if I had understood correctly if I have to pay via Ideal or not. I have not done it yet, but I haven't seen any incasso from Simyo so far on my bank account.
Please, keep me informed.

Regards,
Maurizio Papa
Badge +8
Hello,
I don't understaand the action I have to take since I don't speak dutch.
I have received as well two emails: "betaal factuur met iDEAL" on the 21st; "Je nieuwe Simyo factuur staat klaar" on the 22nd.
I am not sure if I had understood correctly if I have to pay via Ideal or not. I have not done it yet, but I haven't seen any incasso from Simyo so far on my bank account.
Please, keep me informed.

Regards,
Maurizio Papa


Hi Maurizio,

Sorry for the confusion. If you can pay with the link to iDeal, That would be very helpful.
Next month we will probably be able to do the incasso the way you're used to.

Kind regards,
Charlene
Badge +1
Beste Charlene,
Stel dat dit probleem opnieuw voor komt. terwijl je op vakantie bent als voorbeeld.. je kan nergens wifi vinden om je e-mail te kijken.
dan verwacht ik toch dat alles goed gaat met automatischse incasso .
mvg Salah
Reputatie 2
Badge +6
Beste Charlene,
Stel dat dit probleem opnieuw voor komt. terwijl je op vakantie bent als voorbeeld.. je kan nergens wifi vinden om je e-mail te kijken.
dan verwacht ik toch dat alles goed gaat met automatischse incasso .
mvg Salah


Hoi Sp3c1alx,

Wij gaan er gewoon vanuit dat het automatisch incasseren goed verloopt. Mocht het een keer voorkomen dat de automatische incasso mislukt, dan ontvangen onze klanten na één week een betaalherinnering per e-mail. Hierin wordt gevraagd om binnen 16 dagen de factuur als nog te voldoen. Er zit dan ook altijd een betaallink in waarmee klanten kunnen betalen. Mocht het niet lukken om binnen 16 dagen te betalen, dan wordt de tweede betaalherinnering gestuurd. Je hebt dan nog een 9 dagen voordat je de derde herinnering ontvangt. Die dien je uiterlijk binnen 5 dagen te betalen.

Wij kunnen natuurlijk niet anticiperen op een mislukte incasso. Mocht het bij jou voorkomen, neem dan contact met ons op wanneer je daar de mogelijkheid voor hebt. We zullen dan gelijk onderzoeken wat er mis is gegaan en helpen je weer op weg 🙂

Reageer