Het blijkt dat sommige iPhones en Android toestellen een optie hebben voor internet in de EU.
Deze optie moet UIT staan, hoe tegenstrijdig het ook klinkt.
Op de site van KPN staat dit uitgelegd voor de iPhone 6 met iOS8, maar het geldt dus ook voor sommige Android toestellen (met dank aan Ilona).
Let op: Als je in het buitenland bent en je wilt Mobiel Internet gebruiken, zet dan de schakelaar Dataroaming AAN, maar laat de schakelaar EU-internet UIT staan. (Uitleg: De schakelaar EU-internet mag alleen aan worden gezet als je een (tijdelijk) lokaal contract bij een lokale operator in het buitenland afsluit.)
Bladzijde 1 / 1
Hoi Frans
Begrijp hier uit dat het alleen ios 8 betreft?
Begrijp hier uit dat het alleen ios 8 betreft?
In ieder geval de IPhone 6 met iOS8, of andere versies deze instelling ook hebben weet ik niet.
In ieder geval waar deze instelling staat moet deze uitgezet worden.
In ieder geval waar deze instelling staat moet deze uitgezet worden.
Het valt mij wel op dat er erg veel klanten zijn, sinds 1 juni, waarbij een reset nodig is vanuit Simyo HQ.. Het lijkt wel of die buitenlandse providers iets gedaan hebben dat verbinding maken moeilijker maakt.
Het zal gerust niet zo zijn maar je gaat het haast vermoeden.
Ik ga zaterdag merken of die Duitsers bij mij mee werken.
Het zal gerust niet zo zijn maar je gaat het haast vermoeden.
Ik ga zaterdag merken of die Duitsers bij mij mee werken.
@Ray: hier in Italiƫ heb ik wel het probleem met Samsung note 4 en Simyo. Mijn echtgenote met KPN en Iphone 4 gaat prima! Ik wordt wel naar de ene provider (IWIND) gestuurd , zij naar TIM. Dus verschillende ervaringen
Aanvullende tip:
Bij de APN instellingen:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
Bij de APN instellingen:
APN: portalmmm.nl
Gebruikersnaam: KPN
Wachtwoord: gprs
Goede tips, Franswon. Bedankt! We hebben je topic sticky gemaakt zodat zo veel mogelijk mensen hem zien 🙂
@Ray, je zou het haast gaan denken met de vele meldingen die we krijgen. Er lijkt structureel niets aan de hand te zijn in ieder geval. Veel individuele meldingen, toch wel.
@Apiestaart, je kunt altijd handmatig een ander netwerk selecteren wat wellicht beter werkt. Je hoeft niet perse gebruik te maken van het netwerk waar jouw telefoon automatisch verbinding mee maakt. Wie weet helpt het wat betreft je ervaringen! Mocht het toch niet goed genoeg zijn, laat het dan weten. We kunnen vanuit hier altijd de instellingen voor gebruik in het buitenland verversen.
Groetjes,
Angela
@Ray, je zou het haast gaan denken met de vele meldingen die we krijgen. Er lijkt structureel niets aan de hand te zijn in ieder geval. Veel individuele meldingen, toch wel.
@Apiestaart, je kunt altijd handmatig een ander netwerk selecteren wat wellicht beter werkt. Je hoeft niet perse gebruik te maken van het netwerk waar jouw telefoon automatisch verbinding mee maakt. Wie weet helpt het wat betreft je ervaringen! Mocht het toch niet goed genoeg zijn, laat het dan weten. We kunnen vanuit hier altijd de instellingen voor gebruik in het buitenland verversen.
Groetjes,
Angela
Reageer
Meld je aan
Heb je al een account? Inloggen
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.