.

Simyo van 1 naar 4 aldus de Consumentenbond

  • 24 October 2018
  • 20 reacties
  • 846 Bekeken

Dat is een beste daling. Wordt het dan toch niet eens tijd om af te stappen van die grote verschillen binnen en buiten de bundel? Ik zou zeggen, pas het bedrag aan of ga werken met een plafond. Zelfs Simpel scoort beter 👀

Groetjes uit Berlijn.


20 reacties

Hoi Ray - uit Berlijn .🙂

Goede argumenten !
Ik sluit me aan bij je woorden maar wil er toch nog wat aan toevoegen.
Een klein beetje maar.😉😎

Ik heb me er al langer sterk voor gemaakt, niet alleen ik ook nog 2 anderen Groentjuh en wimj12....

Even de feiten op een rij die ook voor mij verbetering behoeven, wat mogelijkheden.
1. Ontvangen van real time waarschuwingssysteem bij 50/80/100%
2. Verwerken/ontvangen van gegevens mag en kan veel sneller.
3. De buiten bundel tarieven gelijk met binnen de bundel, of een verhoging van maximaal 20%.
4. Ook waarschuwingssysteem bij bijvoorbeeld 70 en 100% belbundel.
5. Geef in Mijn Simyo de keuze tot een betere bescherming bijvoorbeeld een plafond instelbaar, eventueel tegen een vaste vergoeding, een vertraging van de snelheid bijvoorbeeld.
6. Het systeem, de 1 wel coulance de ander niet, is voor mij je begeven op een gevaarlijk vlak.

Voor mij kan het niet zo zijn dat er net als recent €710,- kosten zijn. Ik heb voorbeelden gezien van €900,- en hoger kosten mogelijk zijn door bijvoorbeeld vertraging van ontvangen gegevens.

Een advies geven zelf monitoren via de telefoon is opzich goed, een stukje eigen verantwoordelijkheid hoort erbij, maar.....
Een app, en al is ie nog zo goed, van derden toegang geven tot je telefoon zodat er inzicht en bescherming is in jouw verbruik en zelf als provider schermen met wet persoonsgebonden gegevens is je begeven op een helling.

Vertraagd ontvangen van gegevens en verwerken is je begeven op een helling als je de klant adviseert goed te monitoren via de app of Mijn Simyo bij een vertraging tot 4 uur in NL en 36 in het buitenland. Echt dat kan, mag en moet veel beter, dus betere afspraken tussen de partners.

Een resultaat van de Consumentenbond is leuk maar moet geen reden zijn van verbetering door een bedrijf, een provider.

Ik heb gezien een bezoek aan oma in het weekend met de kinderen en heel veel kosten.....🤔😐

@Simyo, jij blij wij blij, volgende keer beter. Enkele handvatten heb je nu .

Fijne dag nog! 😎

@Ray een fijn verblijf gewenst in Berlijn ! 😎
Reputatie 7
Badge +9
Ik sluit mij aan bij wat Friesian zegt. Voorwaarden beoordeling (gedeeld slechtste!) trekken de score van Simyo omlaag.

Behalve "voorwaarden" en "problemen administratief" is zijn de providers boven Simyo niet beter. Dat is natuurlijk vrij zuur. De persoonlijk vind ik de voorwaarden inderdaad gewoon niet echt goed bij Simyo.

Behalve optie op de mobiel, heb je totaal niet zoveel controle over de kosten! (En bij bijvoorbeeld een iPhone ontbreken belangrijke opties daarbij! En het hoogverbruik-plafond is ook geen HARDE stop!) Iets dat Simpel bijvoorbeeld als extra betaalde optie wel biedt! 10 Euro is niets meer!

Het maakt denk ik mij en heel veel andere klanten niet uit hoe de kosten beheerst kunnen worden, als er maar een optie is! Ik wil geen onverwachte factuur van honderden euro's, omdat ik 's nachts, terwijl de wifi uitviel, terwijl de mobiel foto's en filmpjes aan het backuppen was, sliep!

Helaas zit daar al jaren geen beweging in. Tuurlijk zijn de bovengenoemde oplossingen van Friesian niet gemakkelijk te implementeren. Maar daar moet wel serieus naar gekeken worden. Echt goedkoop zijn jullie in verhouding niet en volgens mij zeggen jullie zelf dat de meerprijs door de betere service komt! Nou, hierboven is soort van te lezen dat de service bij Simpel beter is! Jullie MOETEN aan de bak!
Reputatie 7
Badge +6
Al zoveel over geschreven met genoeg schrijnende gevallen zoals hierboven ook vermeld is.... Ben benieuwd of er daadwerkelijk iets gaat gebeuren😱
Ik zou zeggen......☺Wij, jullie en ik zeggen doen, tijd van erover nadenken is voltooid verleden tijd.
De tijd van voor alle partijen acceptabele oplossingen is er al lang, alleen nog even invullen hoe.....
Er zijn idd te veel voorbeelden van schrijnende gevallen!
Toch.!😎😎
Reputatie 7
Badge +10
Hi allemaal,

Oef, ja, we zijn geen eerste meer 😞 We hebben het hier vandaag nog met z'n allen over gehad, over hoe we die eerste plek graag terug willen veroveren. Het klopt inderdaad dat er punten zijn waarop er structurele verbetering zou kunnen plaatsvinden. Hopelijk zal daar ook daadwerkelijk iets in veranderen! Daar doen we het natuurlijk voor - om iedereen bij Simyo tevreden en zelfs blij te maken en te houden.

Meestal gaan we coulant en prettig om met zulke extreme gevallen uiteraard, hoewel het fijner zou zijn als die gevallen er überhaupt niet waren. Niemand hier die het daarmee oneens zou zijn.

Hopelijk volgend jaar beter! Elk jaar worden er toch weer nieuwe (en vaak onverwachtse!) dingen aangepast. Ik hou jullie op de hoogte.

Groetjes,
Jihane
Hoi Jihane.

Zoals ik al had verwacht, het leest bijna heel goed maar weer staan er 2 verkeerde woordjes in...en 2 woorden staan verkeerd om...


*Hopelijk zal daar ook daadwerkelijk iets in veranderen!
*Hopelijk volgend jaar beter!

Dit moet natuurlijk zijn.....😉😎
Daar zal ook daadwerkelijk iets in veranderen!
Volgend jaar beter!
Kinkt toch veel beter..😎

En ik zou echt beter nadenken voordat ik onder een dergelijke (jouw) tekst mijn naam zou zetten. Ik zou hier moeite mee hebben met die zinnen.....
Ook al lossen jullie het via coulance - onder strikte voorwaarden - prettig op, het kerstweekend, het bezoek aan oma met de kinderen kreeg wel een bittere smaak...

Dit mag nooit, niet meer voor komen. Deze rode draad van hoge kosten die telkens weer terug komt..

En dan ik hou jullie op de hoogte, erg betrekkelijk.
Ook Asma is met een stille trom bij het Social team vertrokken.

Jihane dit is natuurlijk niet op jou persoonlijk gericht.

[ Simyo slaap verder ] vindt ik te erg om te zeggen (maar wat ik me toch denk, jeetje), maar Simyo wordt wakker. De tijd van hopelijk is echt voorbij!
Wij als forum experts, klanten zijn meer dan duidelijk. Werk aan de winkel! Doen!
Reputatie 6
Badge +4
Hoi Friesian,

Persoonlijk snap ik heel goed wat je schrijft. De voorbeelden en schrijnende gevallen die de een are bijsmaak kan geven aan je dag. Voorkomen is gewoon beter dan genezen, dat vind ik in ieder geval. En zeker met onze slagzin zou je dit dan ook wel verwachten, jij blij wij blij.

Ik hoop dan ook dat dit en de vele signalen van hier en andere kanalen genoeg is om een dergelijke situatie ook hogerop mensen wakker schudt. :)

Groetjes,
Thomas
Ik hoop dan ook dat dit en de vele signalen van hier en andere kanalen genoeg is om een dergelijke situatie ook hogerop mensen wakker schudt. :)

Hoi Thomas.

Gewoon een emmer koud water met ijsklontjes halen en dat over de bollekuhs hogerop gieten dan zijn ze zo wakker, zelfs hopen is ten strengste verboden, voltooid verleden tijd. Helpt dat niet dan gewoon een kruiwagen pakken en die slaapkoppen buiten kieperen.😂😜
Ik wil trouwens niet alleen met het spreekwoordelijke vingertje wijzen naar Simyo.

Klanten zijn namelijk soms ook vrij makkelijk, misschien wel te makkelijk. Want wie leest er nou echt de voorwaarden? En wat mij hier op het vaak opvalt is de onwetendheid bij klanten die, pas nadat zij bijvoorbeeld zo'n mega hoge factuur hebben gehad, zich beklagen over het ontbreken van een plafond of de grote verschillen in kosten tussen binnen en buiten de bundel. We (de consument) vergelijken bijvoorbeeld beter als het gaat om de zorgverzekering of de energieleverancier. Maar als het om je abonnement bij een telefonie aanbieder lijkt dit minder belangrijk. Men kijkt dan sneller naar wat zij per maand kwijt zijn dan naar de randzaken. Als we maar online zijn. Let op, ik baseer dit puur op wat ik lees en daar komt mijn mening uit voort.

Persoonlijk gebruik ik de app My data manager en ben tot heden nog nooit buiten mijn bundel geweest. Meestal blijf ik er ver binnen, gelukkig. Ik heb 1x gehad dat een app ineens heel veel ging gebruiken maar dat zag ik op tijd en voorkwam daarmee veel ellende. Sindsdien kijk ik meerdere keren (tegen het ziekelijke aan) per dag hoe ik er voorsta, en dat hoort eigenlijk gewoon niet. Je hoort niet bang te zijn om (per ongeluk) buiten je bundel te komen omdat er misschien iets mis kan gaan.

Dus hoe gaat Simyo hier me om? Want het moge duidelijk zijn dat hier ook een uitdaging in zit. Communicate en preventie zijn twee hele belangrijke zaken. Hiermee creëer je duidelijkheid. Want verwijzen naar die blogs (die de meeste misschien alleen lezen als ze er naar verwezen zijn) is meestal mosterd naar de maaltijd.

Simyo heeft in deze dus heel wat uitdagingen.
Hoi Ray.

Uiteraard ben ik het ook dit keer met je eens, maar een externe app betekent dat je verwijst naar een partij die ook kan stoppen (vanaf een bepaalde Android versie) bijvoorbeeld Onavo Count en 3G Watchdog zijn hier voorbeelden van.

Persoonlijk vind ik dat een databescherming sowieso standaard op een telefoon, niet perse een externe app, hoort en gebruik ook in combinatie met een betere bescherming vanuit de provider.

Ik zie het als een combinatie. Bescherming EN eigen verantwoordelijkheid.

Neem daar ook bij de hogere datasnelheid, de kwaliteit van wat ontvangen kan worden, HD misschien straks of al eerder 4K beelden op het geschikte toestel. De risico's zijn en worden steeds groter.

Een ander voordeel zie ik in het feit dat je als provider bij je aanbod kunt aangeven geen buiten bundel kosten door een provider.

Dit valt dan ook meteen in het oog. Nu is het een doorn in het oog.
Je ziet welk een verschil dit maakt.

Fijne dag nog lui ! 😎
Dat is ook deels mijn punt. Ik moet een externe app downloaden die mij beschermd tegen mogelijk een exces van hoogverbruik. Dat moet anders zijn. Ik moet / wil een app hebben van mijn provider die mij daarin beschermt. Eentje die (zo goed als) realtime werkt niet één met een vertraging van minimaal 5 uur.

Of https://57 uur en 39 minuten, weet je nog? 😉

Oja, @Simyo Jullie moeten (helaas) wat teksten gaat aanpassen. Zoals deze op de inlogpagina van MijnSimyo.

Of https://57 uur en 39 minuten, weet je nog? ;)


Moet zijn

Of 57 uur en 39 minuten, weet je nog? ;)


Editen werkt NIET!!!!
En of ik het nog weet zoals het toen met het twitteren.😉
Ja klopt, was Twitter die in eens heel heel veel verbruikte in korte tijd.
Reputatie 7
Badge +10
Hi allen,

Jullie stemmen worden gehoord! Ik zal het doorgeven, en ik ben het (net zoals Thomas) helemaal met jullie eens. De verantwoordelijkheid ligt bij zowel klant áls provider, en een beetje bescherming (bovenop de sms'jes) zou niet verkeerd zijn.

Groetjes,
Jihane

PS: Asma is inderdaad vertrokken uit het Social team, omdat ze nu het marketing-team versterkt bij Simyo 🙂 We zien haar nog iedere dag, maar ze zit meestal aan een andere tafel. Geen man (of in dit geval: vrouw) overboord dus. Gelukkig!
PPS: Ja 😞 We moeten inderdaad het stukje van de website af halen waarop staat dat we 'm 5x op rij hebben gewonnen. Ik bedoel, dat gedeelte klopt nog, maar niet dat dat tot op heden nog zo is. Volgend jaar beter!
Niet lullig bedoeld, vind het juist erg jammer. Maar de site is nog niet aangepast. Er wordt nog steeds getoond dat Simyo al 5 jaar beste is.
Reputatie 7
Badge +10
Je hebt gelijk! Zal gauw aangepast worden 🙂

Groetjes,
Jihane
Reputatie 7
Badge +10
Ik heb hier meteen reactie op gehad 🙂 De zegel zal in december verwijderd worden. Je mag 'm namelijk een halfjaar lang laten staan, en hij is in juni voor het laatst gewonnen.

Groetjes,
Jihane
Oh ok dat wist ik niet. 😀

Zo leer je nog eens wat 😉
Reputatie 7
Badge +10
The more you know 🙂

Groetjes,
Jihane

Reageer