Skip to main content

.

Simyo is uitgeroepen tot het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland 2015. De KPN-dochter is het eerste telecombedrijf ooit dat de top-10 heeft gehaald en legt direct beslag op de titel. De winnaar, acht branchewinnaars en de Klantvriendelijkste Medewerker zijn gisteravond bekend gemaakt tijdens het CustomerFirst Gala. Het Klantvriendelijkste Bedrijf is een initiatief van marktvindersbureau SAMR.



Het is uitzonderlijk dat een telecom- of nutsbedrijf hoog scoort op klantvriendelijkheid. Gerrit Piksen, manager Customer Intelligence bij SAMR: ‘De indeling van Simyo is anders dan je zou verwachten van een online dienst. Ondanks dat het een online provider is, zijn ze telefonisch ook goed bereikbaar. Hoe de klant ook contact zoekt, er is altijd een solide vangnet. Dat zie je terug in de onderzoeksresultaten. Simyo scoort goed op: “Valt niet lastig” en “Doet wat wordt beloofd”, maar dus óók op "Is beschikbaar”.’



Klantvriendelijkheid in een structurele relatie

Bart Versteijlen, general manager van Simyo reageert: ‘Het is een prachtige erkenning voor onze inzet. We streven er iedere dag naar om de dienstverlening en kwaliteit aan onze klanten verder te verbeteren. Vanavond vieren we een goed feestje, maar morgen gaan we weer hard aan het werk. Want de beste worden is een stap, maar de beste blijven is topsport. Volgend jaar willen we natuurlijk opnieuw het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland worden!’



Energie- en telecombedrijven maken een inhaalslag

De acht branches die in het jaarlijkse onderzoek worden meegenomen, zijn Supermarkt, Retail, Online, Leisure, Verzekeraars, Energie, Telecom en Banken. De nominaties zijn gebaseerd op beschikbaarheid, beloftes nakomen, niet onnodig lastigvallen, niet moeilijk doen over formaliteiten, fouten toegeven en oplossen en oprechte betrokkenheid bij de klant.



Piksen:’Afgelopen jaar zagen we al dat energie- en telecombedrijven bezig waren met een inhaalslag en de bankensector al hadden ingehaald. Deze trend zet ook dit jaar door. Daarnaast laten ook leisure en supermarkten dit jaar een stijging zien. In de bankensector is echter flink wat werk aan de winkel, want voor het tweede jaar op rij scoren banken een lager cijfer. Al zien we gelukkig wel dat daar ook partijen zijn die het wél goed doen. Opvallend is dat ook online, de sector die het vaak erg goed doet, ten opzichte van vorig jaar een daling zien. Retail en verzekeraars laten een klein plusje zien dit jaar.’



Branchewinnaars 2015

Klantvriendelijkste bank van Nederland: SNS Bank

Klantvriendelijkste energieleveraar van Nederland: Greenchoice

Klantvriendelijkste telecomleverancier van Nederland: Simyo

Klantvriendelijkste supermarkt van Nederland: Jan Linders

Klantvriendelijkste winkel van Nederland: Rituals

Klantvriendelijkste thuiswinkel van Nederland: Coolblue

Klantvriendelijkste verzekeraar van Nederland: FBTO

Klantvriendelijkste leisure bedrijf van Nederland: ANWB



Gemiddelde cijfers per branche



Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland

Dit jaar is een nieuwe categorie aan de verkiezing toegevoegd; de Klantvriendelijkste Medewerker van Nederland. De winnaar van deze categorie is Romano van Wetten, klantenservicemedewerker Team Social Media bij Coolblue. De top-25 bedrijven uit het onderzoek mochten elk één medewerker nomineren. Uit die nominaties is door jury Egbert Jan van Bel (auteur Kloteklanten en initiatiefnemer van het Klantvriendelijkste Bedrijf) en Bas Hoogland (oud commercieel directeur Landal GreenParks en ‘Mr. Klantvriendelijkheid’) de winnaar gekozen.



Bas Hoogland: ‘We hebben mooie cases voorbij zien komen. Goed om te zien hoe ver medewerkers gaan voor hun klanten. Romano spande de kroon. Hij neemt de slogan van Coolblue - Alles voor een glimlach - heel letterlijk. Hij gaat daarbij zo ver dat hij zelfs op zijn vrije verjaardag naar Den Bosch is gereden om persoonlijk een tv, waarvan de levering niet goed was gegaan, bij de klant te bezorgen.’



Over de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf

De verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland vindt sinds 2007 plaats, en is een initiatief van marktvindersbureau SAMR en Beeckestijn Business School. Eerdere edities werden gewonnen door ANWB, Jumbo (2x), Ikea, Landal GreenParks, DA Drogisten, Miss Etam en Plus. Aan de verkiezing van het Klantvriendelijkste Bedrijf van Nederland gaat een continu online onderzoek onder Nederlandse consumenten vooraf. In 2015 zijn er ruim 46.000 waarnemingen opgehaald. In totaal zijn ruim 220 bedrijven beoordeeld, daarmee is deze verkiezing de grootste verkiezing van Nederland.



Over SAMR

SAMR profileert zich sinds 2015 als marktvindersbureau op zoek naar kansen in de markt voor haar klanten. Die kansen vinden zij door bestaande en nieuwe data te verbinden. SAMR is één van de grootste en meest toonaangevende spelers op het gebied van klantbeleving, klankloyaliteit en data creativiteit en heeft daarin ruim dertig jaar ervaring opgebouwd. SAMR ondersteunt opdrachtgevers in verschillende sectoren zoals financiële en zakelijke dienstverlening, overheid, energie, retail, transport, zorg en FMCG bij klantgedreven vernieuwing. Enkele opdrachtgevers van SAMR zijn: Achmea, Hema, ANWB, Jacobs Douwe Egberts, Jumbo, NS, Eneco, Ster en Dienst Publiek & Communicatie van de Rijksoverheid





link: http://marketingtribune.nl/algemeen/nieuws/2016/04/simyo-is-klantvriendelijkste-bedrijf-van-nederland/index.xml



Van harte gefeliciteerd
Hartstikke bedankt voor de felicitaties franswon! Eerlijk gezegd hadden we niet bepaald verwacht te vinden, omdat we zelfs de eerst genomineerde telecom bedrijf in de lijst zijn! Dan sta je toch vreemd te kijken als je ze Simyo roepen 😳.



Groetjes, Tiury
Hartstikke bedankt voor de felicitaties franswon! Eerlijk gezegd hadden we niet bepaald verwacht te vinden, omdat we zelfs de eerst genomineerde telecom bedrijf in de lijst zijn! Dan sta je toch vreemd te kijken als je ze Simyo roepen 😳.



Groetjes, Tiury


Zou het kunnen dat Tiury ff niet working-on-sunday-proof is?



🙂
Tiury is nog helemaal onder invloed, ik bedoel onder indruk van deze geweldige after-party, ik bedoel deze prijs. 😃
Je bent wel erg goed op de hoogte franswon. Was jij er ook bij? Hik 😉
Jammer genoeg niet Friesian, maar ik heb mijn bronnen 🙂
We zijn zo ontzettend verrast met de winst dat we nog een beetje onder de indruk zijn hiervan. De felicitaties blijven binnen stromen 🙂 Deze prachtige erkenning doet natuurlijk iets met je. Tiury zal zondag nog wel helemaal in de wolken gezet hebben 😉

Reageer