Skip to main content
Sticky

Simyo inflatiecorrectie 2024

  • 22 August 2024
  • 15 reacties
  • 455 Bekeken
Simyo inflatiecorrectie 2024

Vanaf 1 oktober 2024 voeren wij een inflatiecorrectie van 2,3% door op de abonnementskosten. Deze verhoging geldt voor alle klanten met een abonnement afgesloten tot en met 30 juni 2024. Het nieuwe bedrag wordt voor het eerst in de week van 21 oktober afgeschreven. 

Waarom doen we dit?
Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland door inflatie. Hierdoor stijgen ook onze kosten. We berekenen deze inflatie door in onze abonnementsprijzen. Dit noemen we een inflatiecorrectie. In onze Algemene voorwaarden staat in artikel 9.1 dat we één keer per jaar deze aanpassing mogen doen.

Wat als ik binnen mijn contracttermijn zit en wil opzeggen?
Het is mogelijk om je contract af te kopen, maar de inflatiecorrectie biedt geen mogelijkheid om kosteloos op te zeggen.

Meer informatie
We hopen dat deze informatie je duidelijkheid biedt over de aankomende inflatiecorrectie. Voor alle andere vragen, verwijzen we je naar de informatie op onze klantenservicepagina.

Tja, dat zat er aan te komen, net als bij alle andere providers, leveranciers, producenten en serviceverleners. Overigens lijkt mij de 2,3% een heel realistisch niveau. 


Ik ga er van uit dat alle klanten volgens de voorwaarden bijtijds persoonlijk bericht krijgen, want niet iedere klant is ook forumlid.

 


Ik ga er van uit dat alle klanten volgens de voorwaarden bijtijds persoonlijk bericht krijgen, want niet iedere klant is ook forumlid.

Hoi @JanD,

Alle klanten worden binnenkort per e-mail op de hoogte gesteld!

Groetjes,
Seren


Ik vind het alleen jammer dat tegenwoordig bestaande klanten ongeveer actief gestraft worden met klant blijven door deze inflatiecorrectie. De vorige keer zag je namelijk diezelfde inflatiecorrectie niet terugkomen in het aanbod voor nieuwe klanten.

Maar ja over de resterende looptijd is het 4 euro...


Simyo snapt alleen niet wat inflatiecorrectie is.

 

Onbeperkt bellen + 10 GB was 2 jaar terug 12 euro bij 2 jarige contract. Sluit je dat nu af betaal je 9 euro. Doe je per maand word het 11 euro. Hey dat is toch gek?

 

Ik ging van 12 naar 13,01 euro (jaar geleden ivm inflatie). Dus bestaande klant betaald meer, de nieuwe minder wat ik toen al betaalde.

 

Sinds kort was 2 jaar om en kon dus verlengen van 13,01 naar 11 euro. Op jaarbasis ben ik dus 24 euro goedkoper uit...

 

Normaal als inflatiecorrectie word doorberekend gaan ook de prijzen voor nieuwe abbo’s omhoog om niet alleen de vaste klant te straffen. Destijds ook gevraagd hoe dit kon.

 

Dit komt omdat ze willen concurreren. Prima.

 

Gratis tip: Sluit bij Simyo 1 maand abbo's af ipv 2 jaar om de inflatie voor de vaste klant te ontlopen.


Je zou er bijna over gaan denken om net als ik doe met Energie om ieder jaar over te stappen.

Voor telefoon is het iets meer werk, en levert minder op; dus ik doe het (nog) niet.


Ik heb een 2 jarig contract, vorig jaar een inflatie betaald.  en dit jaar weer per oktober, Kan ook niet overstappen omdat, dat in  het contract  is opgenomen ik neem nooit meer een 2 jarig contract,  en ben van plan in  maart a s  overtestappen.


Voordeel van tweejarige contracten is dat ze goedkoper zijn


Ik heb een 2 jarig contract, vorig jaar een inflatie betaald.  en dit jaar weer per oktober, Kan ook niet overstappen omdat, dat in  het contract  is opgenomen ik neem nooit meer een 2 jarig contract,  en ben van plan in  maart a s  overtestappen.

@ado_699 . Als je in maart 2025, bij het einde van je huidige contract, verlengt bij Simyo, ga je een nieuwe contract aan voor een vrijwel zeker lager bedrag dan je huidig abonnement. Tegen die tijd dus alles goed tegen elkaar afwegen kan zeker zinvol zijn. Bedenk dat alle providers werken met een inflatiecorrectie voor (bijna) al hun bestaande klanten.


Ben nieuw bij Simyo. Mijn contract is gestart op 12 juli 2024. Begrijp ik het goed, dat de inflatiecorrectie van 2,3% niet voor mij geldt?


Volgens mij wel.


 


Ben nieuw bij Simyo. Mijn contract is gestart op 12 juli 2024. Begrijp ik het goed, dat de inflatiecorrectie van 2,3% niet voor mij geldt?

Dat klopt inderdaad!


Voordeel van tweejarige contracten is dat ze goedkoper zijn

Tot dat er dus extreme inflatie is en Simyo toepast en Simyo de bundels verlaagd wat ik dus heb gemaakt.


top, fijn dat we zo inhoudelijk geinformeerd worden! als dit nu ook nog eens gedaan zou worden voor GROTE verstoringen die al maanden lopen. iphone 11 icm 4g bijvoobeeld..


Reageer