Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Simyo heeft best gewaardeerde klantenservice


Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Simyo klantenservice nummer 1 in service scan

Amsterdam, 11 mei 2012

De klantenservice van mobiele provider Simyo wordt door de Nederlandse consument als beste gewaardeerd. Met een 7,7 laat Simyo de concurrentie ruim achter zich. De service van de telecom providers wordt door de Nederlandse consument gemiddeld beloond met een 6,1. Dit blijkt uit de onafhankelijke service-scan van Preferenso.nl.

In samenwerking met Trendbox werd naast servicegerichtheid ook onderzoek gedaan naar de prijs-kwaliteitverhouding. Deze wordt door 52% van de consumenten als goed of zeer goed ervaren.

Simyo biedt als een van de weinige mobiele providers een gratis klantenservice. Daarnaast wordt via Twitter direct service verleend, vaak binnen enkele uren. Bovendien helpen klanten elkaar op het Simyo Forum, een online community van Simyo gebruikers dat vorig jaar is gestart.

18 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Fantastisch nieuws!
Ik heb zelf nog niet de klantenservice hoeven te bellen, puur omdat ik geen problemen e.d. heb, dat is alleen maar positief

nou lekkere klanten service. afgelopen week 4x proberen te bellen alle vier de keren een half uur in de wacht toen opgehangen nu nog steeds problemen.

ben net een halve maand abbonee lekker begin
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum keesjansma,

Vervelend om te horen dat je lang in de wacht hebt gestaan. We hebben het afgelopen week erd druk gehad inderdaad. Je kunt je vraag of opmerking ook altijd hier op het forum kwijt.

Groetjes,

Alex
Wat een onzin. je moet elke keer dat je belt superlang wachten. en je krijgt te horen dat je op een ander tijdstip terug moet bellen. ik heb het al op bijna alle dagdelen geprobeerd. ik zit nu al 2 dagen in het buitenland en ik kan niet eens bellen met simyo via mijn mobiel hier. ondanks dat ik de functie bellen in het buitenland aan heb gezet. Nog geen moment bereik gehad. kwalijke zaak!
Badge
Ik ben het hier absoluut mee oneens. Heel lang in de wacht en je wordt te woord gestaan alsof je dom bent dat je een prbleem hebt.
Vandaag weer contact weten te krijgen met de klantenservice dat mijn nummerbehoud goed is aangevraagd bij Ziggo. Tot mijn verbazing zie ik bij thuiskomst dat mijn verzoek tot nummerbehoud is afgewezen door mijn huidige provider. Ik heb vandaag ook contact gehad met Ziggo die mij aangaven dat er geen enkel verzoek is ontvangen van Simyo. Dit is nu al de tweede keer dat de klantenservice mij bericht dat het verzoek tot nummerbehoud is afgewezen terwijl bij Ziggo nog nooit een een aanvraag is ontvangen.
Ik hoop dat iemand bij Simyo een nieuwe klant wil hebben want ik sta op het punt om Simyo af te schrijven als goed alternatief voor mijn huidige (te dure) maar kwalitatief goede provider.
Reputatie 6
Badge +9
Ik denk dat mensen hier op het forum aardig adequaat geholpen worden met problemen door de moderatoren, als ik zo links en rechts lees.
De telefonische klantendienst verdient dat cijfer zeker niet, als het om bereikbaarheid gaat...
Ik mag aannemen dat daar nog de nodige verbetering te verwachten valt.
Reputatie 7
Badge +9
De wachttijd bij de telefonische klantenservice is lang (wel zichtbaar op deze pagina).
Ik heb een aantal keren contact gehad en je wordt supervriendelijk en correct geholpen, gisteren wist de medewerkster niet hoe het probleem op te lossen, maar na overleg met haar supervisor toch prima geregeld.

Een algemene tip (dus niet alleen bij Simyo): Als je zelf correct bent word je doorgaans correct behandeld.
Reputatie 3
Badge +9
Ik heb ook wel eens gebeld met de klantenservice en ook prima geholpen. Daarnaast is het ook nog gratis, iets was niet vaak meer voorkomt.
En er is ook nog Twitter en een forum om gratis contact te zoeken.

En zoals franswon al aangeeft, als je zelf vriendelijk bent, word je ook ddorgaans vriendelijk geholpen.

P.s. kleine kanttekening over het forum. Op de servicepagina staat wachttijd 1 werkdag. Dit word niet altijd nageleefd.
Badge +6
Hoi Martijn®,

Wij streven ernaar binnen 1 werkdag te antwoorden. Wanneer het druk is redden wij dit niet altijd.
Reputatie 2
Badge +3
Nog geen ervaring met het telefonisch contactcenter. 
Ben op dit moment ook zeer tevreden. Alles wordt goed en duiderlijk uitgelegd of is terug te vinden op je pagina.

Bij het afsluiten enkele vragen gesteld via twitter welke vrijwel direct werden beantwoord.
Ik snap het wel hoe Simyo aan dit cijfer komt.... keep up the good work.


PS.
Leg UPC ook even uit hoe het wel kan :p
Badge +6
Nog geen ervaring met het telefonisch contactcenter. 
Ben op dit moment ook zeer tevreden. Alles wordt goed en duiderlijk uitgelegd of is terug te vinden op je pagina.

Bij het afsluiten enkele vragen gesteld via twitter welke vrijwel direct werden beantwoord.
Ik snap het wel hoe Simyo aan dit cijfer komt.... keep up the good work.


PS.
Leg UPC ook even uit hoe het wel kan :p


Hoi Stn,

Fijn om te lezen dat je tevreden bent over Simyo. Zullen we het samen aan de UPC uitleggen 🙂?
Badge
deze website verdiend een dikke 10 alles kan je inregelen en afstellen dan nog problemen kan je bellen of mailen.
jammer alleen dat je van je dochter moet horen dat u bestaat via sociaal media had zij hiervan gehoord , dat is voor die ouwe met zijn 20 jaar prepaid die wil nooit weg bij kpn ...altijd bereik....
bingo ik ben klant geworden denk dat er nog duizenden zijn die nooit op sociaalmedia komen en dus nooit van simyo hebben gehoord.
en dan de service met emailtjes betreffende overstap en nummerbehoud nee niets dan lof......ligt het aan de kleur orange?
gerrit
Reputatie 7
Badge +9
ligt het aan de kleur orange?
gerrit


Orange is ondergebracht bij de concurrentie :)

Maar je hebt gelijk, de website is prima, er zijn nog een paar verbeterpunten, maar die worden ook gerealiseerd (voor zover praktisch mogelijk).
Reputatie 5
Badge +10
deze website verdiend een dikke 10 alles kan je inregelen en afstellen dan nog problemen kan je bellen of mailen.
jammer alleen dat je van je dochter moet horen dat u bestaat via sociaal media had zij hiervan gehoord , dat is voor die ouwe met zijn 20 jaar prepaid die wil nooit weg bij kpn ...altijd bereik....
bingo ik ben klant geworden denk dat er nog duizenden zijn die nooit op sociaalmedia komen en dus nooit van simyo hebben gehoord.
en dan de service met emailtjes betreffende overstap en nummerbehoud nee niets dan lof......ligt het aan de kleur orange?
gerrit


Hoi gerritjan,

Heel erg bedankt voor het compliment. We doen ons best om nog meer naamsbekendheid te krijgen. We zijn een online provider. Vandaar dat we bijvoorbeeld geen televisie reclames hebben. Maar hopelijk doet iedereen een goed woordje voor ons :)

Orange is ondergebracht bij de concurrentie :)



Haha
ooh ik dacht al dat ik de enige was die tevreden was met Simyo, gelukkig nog een paar positieve reacties op dit forum. Petje af voor de moderators die cool blijven bij al die posts van mensen die direct hun abonnement willen opzeggen maar achteraf gezien toch niet helemaal hadden begrepen hoe hun telefoon werkt :)
Ik ben tevreden, zeker nu de 3g snelheid omhoog is gegaan is het veel voor weinig! Vooral het gemak van veranderen van instellingen via de site is top. Nu maar hopen dat mijn iphone 4 het nog even volhoudt.
Reputatie 7
Badge +9
Ook al gaat het toestel stuk, dan is het mogelijk nog steeds goedkoper om een toestel los te kopen in plaats van een abonnement te nemen.
Reputatie 7
Badge +9
Helemaal mee eens Groentjuh, ik heb mijn Samsung S3 GT I9305 (de 4G uitvoering) voor € 399, als je een 2 jaars abo neemt met dit toestel en vergelijkbare bundel ben je gewoon duurder uit. Plus het risico dat je vergeet je abo op te zeggen... dan blijf je maar veel te veel betalen.
Reputatie 5
Badge +10
Nog meer complimenten. I like :D

Bedankt!

Reageer