.

Beantwoord

Overgestapt van Sim Only naar Prepaid, waarom betaal ik nog abonnementskosten?

  • 27 December 2022
  • 8 reacties
  • 108 Bekeken

Badge

Hoe komt het dat ik geen reactie ontvang via whatsapp op mijn vragen? Ik heb een week geleden een vraag gesteld over het feit dat jullie nog steeds abonnementskosten afschrijven terwijl ik al 4 maanden een prepaid kaart heb. Ik heb nog steeds geen reactie! In het verleden reageerden jullie binnen 24 uur. Jullie schrijven dat je het erg druk hebt, maar zijn verder niet concreet (noem dan uren en maximeer het tot 3 dagen). Ondertussen krijg ik een aanmaning omdat ik een rekening gestorneerd heb. Ik kan jullie niet bellen omdat ik in het buitenland zit. Ik ben jaren klant bij jullie en sprak met veel lof over jullie. Helaas is deze ‘service’ niet okee en vorig jaar heb ik dit ook al ondervonden dus kennelijk zit er structureel iets helemaal niet goed. Wat gaan jullie eraan doen?

icon

Beste antwoord door Roeqajja 28 December 2022, 14:04

Bekijk originele reactie

8 reacties

Reputatie 7
Badge +7

De reactietijd is inderdaad niet zoals het zou moeten, of anders geformuleerd gewoon beroerd.

Dat zal met de kerstdagen niet beter zijn. 

Weet je zeker dat je abonnement is beindigd tijdens het nemen van de prepaid? Wat heb je

precies gedaan om dat te regelen?

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @C'est moi,

Bedankt voor je bericht. Het klopt dat het momenteel weer even wat drukker is dan normaal. We hadden een wat rustigere periode maar sinds vorige week is de drukte op Whatsapp weer opgelopen. Dit is momenteel ook ons drukste kanaal. Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt, onze oprechte excuses hiervoor! Als je het snelst geholpen wilt worden, kun je het best telefonisch contact opnemen via 0800-8007.

Wat vreemd dat je nog abonnementskosten moet betalen terwijl je een Prepaid hebt! Ik zou verder voor je moeten uitzoeken wat er precies aan de hand is. Zou je mij een privébericht kunnen sturen met je 06-nummer en persoonlijke gegevens? Dan pak ik je aansluiting erbij en kijk ik dit graag voor je na!

Bedankt voor je bijdrage, @wimj12 :).

Groetjes,
Roeqajja

 

Badge

De reactietijd is inderdaad niet zoals het zou moeten, of anders geformuleerd gewoon beroerd.

Dat zal met de kerstdagen niet beter zijn. 

Weet je zeker dat je abonnement is beindigd tijdens het nemen van de prepaid? Wat heb je

precies gedaan om dat te regelen?

Hoi @wimj12. Ik had een abonnement bij Simyo, heb dit via de website -onder voorbehoud van hetzelfde telefoonnummer- omgezet in Prepaid. Kreeg uiteindelijk daar mail correspondentie over en Simyo gaf keurig aan dat het overgezet was. Dat dus. Ik ben 10+ jaren bij Simyo en was tot vorig jaar vol lof over Simyo. Waarschijnlijk net pech. Ik ga er vanuit dat ik net tussen de mazen ben gevallen. Maar omdat ik nu extra kosten krijg doorberekend over een niet betaalde factuur, begin ik er last van te krijgen. 

Reputatie 7
Badge +7

Dan klinkt het of er gewoon iets misgegaan is.

Er wordt al lange tijd vrij traag gereageerd op dit forum maar op het einde komt alles meestal ok. En daar zijn ze nu kennelijk mee bezig. Dat komt vast goed. 

Badge

Dan klinkt het of er gewoon iets misgegaan is.

Er wordt al lange tijd vrij traag gereageerd op dit forum maar op het einde komt alles meestal ok. En daar zijn ze nu kennelijk mee bezig. Dat komt vast goed. 

Lijkt mij ook, al is het goed om een signaal af te geven. Ik denk dat het op zich wel verstandig is, als Simyo zijnde, om een andere methode te hanteren via Whatsapp. Daar zal aan de achterkant technisch gezien wat veranderd moeten worden. Bijv. dat je binnen 3 dagen een reactie krijgt, of: wij nemen contact met je op binnen 5 dagen. of: er moet een eerste selectie plaatsvinden bij de ‘whatsapp voordeur’ wat spoed heeft (aan de kant van Simyo). Er zijn mensen die op een ander continent zijn (zoals ik) die niet even kunnen bellen. Maar misschien zie ik wat over het hoofd. Dit forum zie ik bijv. ook nu pas.

Reputatie 7
Badge +7

Maar bij een prio controle aan de voorkant denk ik niet dat jouw probleem erg urgent zou zijn, 

Een aantal Euro in de maand ten onrechte afgeschreven is, vind ik, minder urgent dan niet kunnen bellen of zo.

Maar goed, daar denk jij misschien anders over.

Badge

Dat zou inderdaad kunnen dat je daar gelijk in hebt. Als het een incasso wordt voor mij waar ik kosten aan moet betalen, vind ik dat heel vervelend en zwaar onnodig. 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @C'est moi, ik kan me voorstellen dat je graag een andere melding had gezien hiervoor. Ik zal daarom jouw tips hierin ook zeker meenemen zodat dit in de toekomst wellicht kan worden aangepast! Bedankt voor het meedenken 😊.

Groetjes,
Amy

Reageer