.

Nieuwe bundels voor bellers die verlengen.



Toon eerste bericht

84 reacties

Reputatie 7
Badge +7
Ik heb zowel een prepaid (bij Simyo) als een abonnement bij een concurrent. In verband met mogelijke overstap van de concurrent naar Simyo Sim Only wilde ik dit graag weten.

Maar je hebt de vraag beantwoord. Dank je wel.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Wimj12,

Ah, dat maakt een een stukje duidelijker voor mij 🙂 Fijn dat ik je alsnog een duidelijk antwoord heb kunnen geven! Uiteraard hoop ik dat je de overstap met jouw andere nummer naar ons toe gaat maken!

Groetjes,
Angela

Per 4 april 2016 zijn we met nieuwe bundels gekomen voor bellers die al 9 maanden Sim Only klant zijn en die nog een jaar bij Simyo willen blijven.


Ik ben sinds 2014 Simyo klant en heb een 300 min/1G contract, destijds voor 1 jaar. Nu belt Telfort me op met een aanbieding van 12.50 EURO voor 350 min/1.2G. Dus ik denk even kijken wat ik betaal, wat blijkt 16 EURO per maand. En dat terwijl dezelfde bundel van 300min/1G ook te koop is voor 11 EURO sinds nov. 2015 voor vaste klanten.

Ik lees geen mails over nieuwe abonnementen omdat ik er al een heb en ervan uit ga dat vaste klanten het scherpste tarief krijgen (naief). Dus als Telfort me niet had gebeld, zou ik de komende jaren maand na maand 5 EURO of meer teveel betalen.

Ik heb Simyo gevraagd het nieuwe tarief terugwerkend te verrekenen maar volgens hen had ik de mail maar moeten lezen.

Wij stappen met drie telefoons over naar Telfort:
- 0,50 euro duurder maar 50 min en 200MB meer per maand
- onze dochter kan niet zonder erg internet aanzetten (kan bij Simyo wel ook al heeft ze geen bundel)
- na 10 min. gratis
- minuten en MB blijven drie maanden geldig.

Heel spijtig, zeker omdat Simyo eigenlijk heel klantgericht is. Na KPN en T-Mobile was Simyo een verademing.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Marc256,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer om te zien dat je hebt besloten over te stappen 😞 We zien jullie uiteraard liever niet gaan.

Het klopt dat wij een e-mail sturen op het moment dat wij de tarieven van onze bundels veranderen. Dit is geen e-mail met 'nieuwe abonnementen'. We geven hier duidelijk aan dat het gaat om gewijzigde en nieuwe tarieven. Wij mogen niet zomaar een abonnement aanpassen omdat deze nieuwe tarieven niet per definitie voor alle klanten voordeliger zijn. Om die reden kunnen we dit niet pro actief doen voor je.

Nogmaals, ik vind het enorm jammer dat jullie allemaal gaan overstappen. Helaas kan ik je niet de oplossing geven die je van ons verwacht.

Groetjes,
Angela
Hoi Marc256,

Welkom op het Simyo Forum.

Wat jammer om te zien dat je hebt besloten over te stappen 😞 We zien jullie uiteraard liever niet gaan.

Het klopt dat wij een e-mail sturen op het moment dat wij de tarieven van onze bundels veranderen. Dit is geen e-mail met 'nieuwe abonnementen'. We geven hier duidelijk aan dat het gaat om gewijzigde en nieuwe tarieven. Wij mogen niet zomaar een abonnement aanpassen omdat deze nieuwe tarieven niet per definitie voor alle klanten voordeliger zijn. Om die reden kunnen we dit niet pro actief doen voor je.

Nogmaals, ik vind het enorm jammer dat jullie allemaal gaan overstappen. Helaas kan ik je niet de oplossing geven die je van ons verwacht.

Groetjes,
Angela


Hallo Angela,

Bedankt voor de reactie, in dat opzicht is Simyo heel klantgericht.

Maar wat ik nu met Simyo meemaak herinnert aan nare ervaringen met andere telefoon- en energie-leveranciers. Je krijgt het eerste jaar een goede prijs en als je niet oplet (ik ben geen tiener die maandelijks de aanbiedingen naloopt en van contract verandert) betaal je na dat eerste jaar de jackpot. En die 45% extra die ik nu meer betaal dan het 'vaste klanten' tarief valt daar zeer zeker onder. Ik krijg er in ieder geval een naar gevoel van. Op die 11 euro zit al marge, en ik als domme vaste melkkoe klant, betaal nog eens 5 euro extra.

Jullie mogen van elke klant het tarief aanpassen als de prijs omlaag gaat nadat het jaarcontract is afgelopen, en de prijzen in deze markt gaan echt niet omhoog. Dus ik vind dat een non-excuus. Als Simyo het wil kunnen ze dat echt wel pro-actief doen. Bij deze heb je alvast mijn toestemming daartoe, voor mijn laatste maand.

Ik verwacht overigens niet dat Telfort anders is, en het is een 2 jaar contract. Maar ik had van Simyo hogere verwachtingen, wat een nare koude douche. En ik vind het jammer dat er geen andere oplossing is dan opstappen.

Met vriendelijke groeten,

Marc
Reputatie 7
Badge +10
Hi Marc256,

Zoals Angela al zei: jammer dat je weggaat! Ik snap je punt heel goed. Echter gaat het niet slechts om goedkopere tarieven. Bij het verlengen gaat het om een nieuw jaarcontract. Je snapt vast wel waarom we dat niet proactief kunnen doen voor klanten 🙂 Natuurlijk wel ontzettend vervelend dat je niet wist dat dit een optie was! Ik zal er een notitie van maken, zodat het bestaan van deze nieuwe bundels in de toekomst prominenter duidelijk gemaakt kan worden.

Mocht je ooit besluiten terug te keren, verwelkomen wij je met open armen.

Groetjes,
Jihane
Hi Marc256,

Zoals Angela al zei: jammer dat je weggaat! Ik snap je punt heel goed. Echter gaat het niet slechts om goedkopere tarieven. Bij het verlengen gaat het om een nieuw jaarcontract. Je snapt vast wel waarom we dat niet proactief kunnen doen voor klanten 🙂 Natuurlijk wel ontzettend vervelend dat je niet wist dat dit een optie was! Ik zal er een notitie van maken, zodat het bestaan van deze nieuwe bundels in de toekomst prominenter duidelijk gemaakt kan worden.

Mocht je ooit besluiten terug te keren, verwelkomen wij je met open armen.

Groetjes,
Jihane


Beste Jihane,

ik weet best dat dit een verschil is. Maar dan nog is het prijsverschil tussen maandelijks en één jaar vast echt geen 5 EURO (zelfs bij Telfort is dat maar 1 EURO). Er is ook geen attentie gekomen "Beste klant u betaalt al 8 maanden 65% meer dan bij een jaarcontract". Dat valt ook onder klantenservice!

Uiteindelijk voel ik me bedot, hoe het ook gedraaid wordt, en daar gaat het om.

Met vriendelijke groeten,

Marc

"Beste klant u betaalt al 8 maanden 65% meer dan bij een jaarcontract". Dat valt ook onder klantenservice!


Correctie: dat moet natuurlijk 45% zijn.

Normaal ben ik heel honkvast (heb al 20 jaar een mobiel) maar ik begrijp dat je in deze business dan 'slaper' wordt genoemd. Ik ben nu wakker en ondertussen over naar Telfort. Daar zal ik proberen beter wakker te blijven.

Met vriendelijke groeten,

Marc
Reputatie 5
Badge +8
Hoi Marc256,

Het is natuurlijk niet onze bedoeling geweest om jou dit gevoel te geven. En net als mijn collega's vind ik het erg jammer dat je hebt besloten over te stappen.
Ik zorg er natuurlijk voor dat jouw feedback bij de juiste afdeling terechtkomt, maar zou je me iets meer kunnen vertellen over de attentie die je noemt? Hoe zie je dit precies voor je?

Hopelijk bevalt je overstap en mocht dit niet het geval zijn, zien we je natuurlijk graag weer terug.

Groetjes,
Sean
Kort vraagje, kan ik - als ik voor de optie 'Jaar verlengd – Extra voordelig' kies, ook nog het komende jaar elke maand mijn bundels wijzigen?
Reputatie 7
Edit: deleted
Reputatie 7
Badge +7
Kort vraagje, kan ik - als ik voor de optie 'Jaar verlengd – Extra voordelig' kies, ook nog het komende jaar elke maand mijn bundels wijzigen?

Ja, Zie de reactie op de vraag die ik een tijdje geleden heb gesteld.
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Tobiasg,

Zoals Wimj12 al heel goed zegt: ja! Dat klopt, je kunt elke maand je bundels wijzigen 🙂 Zodra je een bundelwijziging doet gaat 'ie in op de eerste van de volgende maand. Als je bijvoorbeeld op 13 augustus ervoor kiest om je bundels aan te passen, gaat de aanpassing in op 1 september.

Heb je verder nog vragen hierover?

@ Wimj12: Topper, dankjewel!

Groetjes,
Jihane
Hoi Marc256,

Het is natuurlijk niet onze bedoeling geweest om jou dit gevoel te geven. En net als mijn collega's vind ik het erg jammer dat je hebt besloten over te stappen.
Ik zorg er natuurlijk voor dat jouw feedback bij de juiste afdeling terechtkomt, maar zou je me iets meer kunnen vertellen over de attentie die je noemt? Hoe zie je dit precies voor je?

Hopelijk bevalt je overstap en mocht dit niet het geval zijn, zien we je natuurlijk graag weer terug.

Groetjes,
Sean



Hoi Sean,

mijn vertrouwen in Simyo is voorlopig weg omdat jullie niet opkomen voor de slapers (ook niet na mijn expliciet verzoek, en 1 GB extra data compenseert dat echt niet). Voor mij is het heel simpel: ik wil geen omkijken hebben naar mijn abonnementen. Daarom ben ik al 12 jaar lid van de vaste-lasten bond. Zij zoeken voor mij de beste energie contracten uit en zorgen ervoor dat ik een goede prijs betaal (niet 45% meer dan een ander). Ik kan (en wil) lekker doorslapen.

Dat gevoel zoek ik ook bij een telefoonaanbieder en ik dacht dat bij Simyo gevonden te hebben. Vandaar de teleurstelling.

Dus als je vraagt: "welke attentie?". Eigenlijk wil ik helemaal geen attentie. Ik wil gewoon de zekerheid dat ik na afloop van het contract een goede (zoniet de beste) prijs krijg en dat ik niet continue alle aanbiedingen moet nalopen om daarvan zeker te zijn. Ik heb wel wat anders te doen. Blijkbaar komt mijn verwachting op dit punt niet overeen met het product van Simyo.

Ik heb nu drie keer een tweejarig contract bij Telfort. Enerzijds mooi, want het Telfort abonnement biedt veel meer voor een enkele euro extra. Anderzijds jammer, ik had liever bij Simyo gebleven, maar dat is gevoel, niet ratio.

Met vriendelijke groeten,

Marc
Mijn mening is, en gelukkig mag ik die geven, dat Simyo het in deze wel zo doet gewoon netjes is. En waarom? Het zou namelijk belachelijk zijn als een provider zomaar even de abonnementen / contracten aanpast van klanten. En of dat nou lager of hoger is doet dan niet ter zake. Ook een provider is gebonden aan wetten en regels. Ik zeg dit dus niet perse pro Simyo, want dat geldt over het algemeen voor elke provider of ander bedrijf.

Daarbij schreef je dat je de mail niet hebt gelezen omdat je al een abonnement hebt, er vanuit gaat altijd de scherpste tarieven te krijgen en geen tijd hebt om je er in te verdiepen want je heb wel iets beters te doen.

Ik heb wel wat anders te doen.


Nou ben ik misschien gek, maar die tijd die hebt besteed in het lezen en schrijven in dit topic, neemt toch ook tijd in beslag? 😉

Die tijd had je dus ook kunnen besteden in het lezen van de aanbieding van Simyo en het eventueel aanpassen naar de nieuwe bundels voor vaste klanten.

Waar het eigenlijk op neer komt is dat je zelf aangeeft niet de mail te hebben gelezen, noemt jezelf daarin naïef en verwijt Simyo daarna dat, als Telfort niks had laten weten, je stilletjes je huidige bundels had betaald. Daarbij was de aanbieding van Simyo in combinatie met een nieuw contract zoals reeds eerder is gezegd dus kom je weer terecht bij dat wetten en regeltjes verhaal.

Dus ja, voor Simyo is het jammer dat je nu weg bent maar ik denk niet dat zij veel verkeerd hebben gedaan in deze.
Badge
@ Marc256
Wat ik mis in de discussie over die € 5 is of het abonnement van € 16 inclusief of exclusief 4G is. Is dit inclusief 4G dan is dat al € 5 extra. Overigens kan Telfort ook interessant zijn, maar houdt dan wel weer rekening dat het abonnement ieder jaar wordt geïndexeerd met de inflatie 😉
@Ozzy
Mijn samsung S3 model (GT-I9300) heeft geen 4G. Bedankt voor de tip over Telfort. Ik heb in ieder geval geleerd dat ik elk jaar de abonnementen moet nalopen.

@Raytje
Klopt dit kost ook tijd 🙂. Maar ik zie dit ook als een handreiking naar Simyo. Terecht of onterecht, ik ben een ontevreden klant die voor de komende twee jaar is vertrokken. Misschien kan Simyo daarop reflecteren. Daarbij vind ik het niet netjes als ik hier commentaar geef en vervolgens de reacties niet lees c.q. de discussie niet aan ga.

Als ik om wat voor reden ook (vergeten, te laks, spambox) mijn contracten niet voor een jaar verleng dan zou ik kunnen begrijpen dat ik 1 EUR per maand meer betaal dan een klant die dat wel doet. Maar uiteindelijk betaal ik 16 EUR i.p.v. 11 EUR voor exact dezelfde bundel. Dan heb ik het gevoel (terecht of niet) dat ik als slaper een melkoe ben geworden.

En ik had een contractduur van 1 jaar. Dus na een jaar is het contract afgelopen. Waarom betaal ik het jaar daarna alsnog die hoge contractprijzen terwijl de standaard maandprijzen al een stuk lager zijn ??? Het zal ongetwijfeld ergens in de voorwaarden staan.

Met vriendelijke groeten,

Marc

En ik had een contractduur van 1 jaar. Dus na een jaar is het contract afgelopen. Waarom betaal ik het jaar daarna alsnog die hoge contractprijzen terwijl de standaard maandprijzen al een stuk lager zijn ???

Contracten lopen na het eerste jaar door onder dezelfde voorwaarden. Het enige wat veranderd is dat je dan maandelijks kunt opzeggen.

Simyo zal heus nog wel reageren. Alleen als er in een topic word gereageerd komt het topic onder op de stapel om het zo maar te noemen.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Marc256,

Ik begrijp goed dat je het gewoon jammer vindt dat je wat meer betaald hebt terwijl dat niet strikt noodzakelijk was. Toch wil ik van je vragen om de situatie ook van onze kant te bekijken. Jij komt over als een intelligent persoon. Je snapt dus vast ook wel dat we niet zomaar contracten kunnen verlengen en voorwaarden kunnen aanpassen. Dat is gewoon echt niet hoe het werkt. Zoals Raytje al zei lopen contracten door onder dezelfde voorwaarden na een jaar. Het enige verschil is dan dat het maandelijks opzegbaar is.

Ik vind het jammer dat je overgestapt bent! Maar meer kan ik er niet van maken. Ik vind de manier waarop wij dit aanpakken 100% binnen de grenzen van redelijkheid en eerlijkheid vallen. Als jij het daar niet mee eens bent, dan mag dat gelukkig 😉 Maar hopelijk begrijp je wel hoe het werkt én waarom het zo werkt.

@ Raytje: Top, dankjewel voor je input!

Groetjes,
Jihane

Simyo zal heus nog wel reageren. Alleen als er in een topic word gereageerd komt het topic onder op de stapel om het zo maar te noemen.

Ik denk dat je mijn opmerking verkeerd hebt begrepen, misschien was ik niet duidelijk. Het 'niet netjes' had betrekking op mijzelf als ik niet zou reagere, niet op Simyo. Simyo heeft prompt gereageerd en ik verwacht ook geen verdere reactie, de standpunten zijn duidelijk, verschillend en zoals Jihane zegt, "meer kunnen we er niet van maken".

Met vriendelijk groeten,

Marc
dan heb ik je inderdaad even verkeerd begrepen op dat punt. Mijn excuses daarvoor.. 🙂
@Jihane.. Ik denk dat ik nu iets mis 😃
Reputatie 7
Badge +10
Er ging even iets niet goed in de weergave van dit topic, Raytje 🙂 De reactie van Jihane hebben we even weggehaald. Deze was inderdaad overbodig! Sorry voor de verwarring ;)

Groetjes,
Angela
Haha kan gebeuren.. 😃
Reputatie 7
Badge +10
Precies! Bedankt voor je begrip 😃

Reageer