.

Nieuwe aanpassingen en verbeteringen bij Simyo. Update: 3/4/2015

  • 18 October 2013
  • 11 reacties
  • 7169 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hoi allemaal,

Simyo is continu bezig om verbeteringen door te voeren. Deze verbeteringen komen voort uit de obstakels waar wij en jullie tegen aan lopen. Dit topic zal gebruikt worden om aanpassingen en verbeteringen te delen met jullie. Om de x aantal weken worden processen, bugs etc. verbeterd en opgelost. Deze week (42) hebben we de onderstaande aanpassingen doorgevoerd:

Week 42, 18/10/13

- Verbruik vorige maand inzien. Het is mogelijk om het verbruik van de vorige maand in te zien (Sim Only abonnement). Je hoeft dus niet meer te wachten tot de factuur online staat. De vorige maand is dus zichtbaar onder ‘verbruik’ tot de factuur online staat. Hierna verdwijnt dit tabblad omdat jullie deze informatie dan in de specificatie van de nieuwe factuur kunnen vinden.

- De prijs van de 500 MB bundel gaat omlaag. Deze zal vanaf de release nog maar € 7,- kosten ipv € 7,50. Alle nieuwe klanten krijgen de bundel automatisch. Huidige klanten met de 500 MB bundel moeten actief overstappen naar de nieuwe 500 MB bundel om € 0,50 minder te gaan betalen.

Let op. Op deze pagina is het nog niet aangepast. In de bestelstraat wel. Uiteraard zal de gehele website zo snel mogelijk voorzien zijn van de juiste informatie.

- Waarschuwing bij 5 MB verbruik zonder internetbundel. Er wordt een waarschuwings-sms verstuurd op het moment dat minimaal 5 MB data is verbruikt door een klant ZONDER internetbundel. Dit geldt voor alle klanten behalve LowCall.

Je krijgt dan onderstaande tekst:

a. Tekst sms: Beste klant, je hebt meer dan 5 MB verbruikt deze maand. Om je kosten laag te houden, adviseert Simyo een internet bundel te activeren in Mijn Simyo.
b. Ook wordt een e-mail verstuurd met een tekst van gelijke strekking.

Groetjes,
Alex

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Week 46, 12/11/13

Deze week hebben we bij Simyo weer een aantal wijzigingen doorgevoerd. Onderstaande wijziging is voor alle Simyo klanten direct merkbaar.

Vanaf vandaag wordt het SIMKAARTNUMMER van de simkaart getoond in Mijn Simyo! Dit staat onder Mijn Gegevens naast de PIN en PUK code.
Reputatie 5
Badge +10
Hey allemaal,

Update: 28/5/14

We hebben weer wat updates en verbeteringen doorgevoerd. Hieronder zet ik ze op een rijtje:

Prijsverlagingen voor Andorra, Canada, Verenigde Staten en Zwitserland.

- Canada en de VS zijn verplaatst van zone 3 naar zone 2.
- Zwitserland en Andorra zijn verplaatst van zone 2 naar zone 1.

Een herinneringse-mail voor klanten die vergeten zijn nummerbehoud in te vullen.

- Wanneer je bij het bestellen van je abonnement of prepaid hebt aangegeven dat je gebruik wilt maken van nummerbehoud, maar je bent vergeten/kiest ervoor om de gegevens later in te vullen, krijg je na 2 weken (14 dagen) een herinnering om de gegevens alsnog in te vullen. Deze herinnering krijg je uiteraard alleen wanneer na twee weken de gegevens nog niet ingevuld zijn.

Sms’jes versturen via Mijn Simyo naar het buitenland werkt weer.

- Er was een check van 10 cijfers en het beginnen met 06 bij het invoeren van het telefoonnummer voor sms versturen via Mijn Simyo. Dit is verwijderd. Alle nummers worden nu goedgekeurd.

Een update van het scherm waarin je een vervangende simkaart aanvraagt.

- Er waren heel veel kleine foutjes in de pagina voor het aanvragen van een vervangende simkaart. Deze hebben we laten aanpassen, zodat het er allemaal weer goed uitziet.

Prepaidklanten zien nu dat hun internetbundels alleen geldig zijn in Nederland.

- Het was niet voor alle prepaidklanten duidelijk dat ze hun internetbundel alleen in Nederland konden gebruiken. Daarom hebben we een tekst met verduidelijking toegevoegd.

Hopelijk volgen er meer 🙂.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Update: 12/6/14

Opnieuw een goede verbetering die ik jullie niet wil onthouden

Hulp bij het invullen van je simkaartnummer in de bestelstraat

- Veel aanstaande klanten hadden moeite het goede simkaartnummer in te vullen bij een nummerbehoudaanvraag in de bestelstraat. Daarom hebben we een mooie hulp toegevoegd om klanten hierbij te helpen. Let op: dit geldt helaas (nog) niet voor alle mogelijke simkaarten, maar alleen voor de meest voorkomende simkaarten (KPN, Vodafone, T-Mobile, Telfort)

[ATTACH=CONFIG]359[/attach]

Hulp bij het invullen van je ID-nummer in de bestelstraat

Niet iedereen vond het proces van het invullen van het juiste ID-nummer even gemakkelijk. Een BSN-nummer in plaats van een paspoortnummer, we hebben het allemaal wel eens gezien. Dit is nu ook opgelost! Klanten krijgen net als bij simkaartnummers nu ook een hulp te zien bij het invullen van een ID-nummer! Dit is gedaan voor het paspoort, ID-kaart, rijbewijs en de verblijfsvergunning.

[ATTACH=CONFIG]360[/attach]

Tot snel weer 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Update 25/6/14

De afgelopen tijd hebben we de factuur pagina en het hoogverbruik proces onder de loep genomen. We vonden dat dit nog beter kon. Het resultaat is dat het gemakkelijker is om een betaling te verrichten. Het gaat om 2 grote verbeteringen welke een uitgebreide uitleg nodig hebben. Ik heb daarom 2 aparte topics aangemaakt.

Alles over de nieuwe factuur pagina kun je hier vinden

Het nieuwe hoogverbruik proces wordt in dit topic toegelicht

We blijven doorgaan! Deel jullie input op het forum 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Update 30/6/14

Een klein irritatiemomentje is de wereld uit geholpen 🙂.

Inloggegevens verdwijnen niet meer bij het inloggen op Mijn Simyo als je iets verkeerd hebt ingevuld
Reputatie 5
Badge +10
Update 14/7/14

Erg handig voor nieuwe Simyo klanten welke gebruik maken van nummerbehoud.

SMS bericht na uitvoering nummerbehoud

Vanaf nu ontvangen nieuwe klanten een SMS bericht op het te behouden nummer nadat het telefoonnummer is overgezet op de Simyo simkaart.
Reputatie 5
Badge +10
Update 3/9/14

Deze week zijn er weer een aantal verbeteringen doorgevoerd.

1. Speciale karakters

André, Günther en Reneé kunnen opgelucht ademhalen. In plaats van een ruitje met een vraagteken erin zien zij nu het speciale karakter in hun naam. Eindelijk heten zij weer André, Günther en Reneé in plaats van Andr%, G&nther en Rene# :)

http://i58.tinypic.com/2dlqc09.jpg

2. Simyo driehoek
Rechtsboven in Mijn Simyo staat een oranje driehoek met ‘simyo’. Wanneer je hier op klikt, was het de bedoeling dat je naar www.simyo.nl gestuurd werd. In plaats daarvan kreeg je een 404-melding. Dit is nu opgelost. Je wordt naar de homepage gestuurd.

http://i62.tinypic.com/a41nap.jpg

3. Vriendendeal tegoed
Wanneer een klant veel dealtjes had gesloten dan werd niet altijd het Vriendendeal tegoed goed getoond. Dit is nu opgelost en onze klanten krijgen nu het juiste bedrag te zien, ook wanneer ze heel veel tegoed hebben gekregen.

4. Prepaid verbruik

Wanneer je je prepaid verbruik wil inzien en daar een datum invoert die niet voldoet aan DD-MM-YYYY, doordat de je bijvoorbeeld een streepje of een getal vergeet, dan kwam er altijd een errormessage. Dat is nu verholpen, want de pagina wordt nu ververst. Daarnaast zijn er kalendertjes toegevoegd zodat je ook een datum kan kiezen met de muis in plaats van intikken.

http://i58.tinypic.com/2rrwbbc.jpg
Reputatie 5
Badge +10
Update 24/10/14

1. Internet pay as you go tarief Prepaid en Lowcall is aangepast

Het internet 'pay as you go tarief' voor Prepaid en Lowcall is aangepast naar € 0,15 per MB. Voorheen was dit € 1,- per MB

2. Bellen/sms’en Internationaal naar zone 1 gelijk aan bellen/sms’en vanuit zone 1

Per heden is bellen/sms’en naar zone 1 gelijk aan bellen/sms’en vanuit zone 1 naar zone 1. Bellen kost dan € 0,23 per minuut en sms’en € 0,08 per sms.

3. Tekst waarschuwings sms na overschrijding 5 MB is aangepast (prepaid)

De tekst in dit sms’je was nu nog erg moeilijk te begrijpen. Daarom hebben we de tekst aangepast. De tekst van de sms is nu als volgt:

'Er is minimaal 5 MB verbruikt zonder internetbundel. Je betaalt nu 15 cent per MB. Tip: kies een internetbundel in Mijn Simyo om je kosten laag te houden! Simyo'
Reputatie 5
Badge +10
Update 7/11/14

1. Aanpassingen op de factuur

Toevoegen van huisnummertoevoeging. De huisnummer toevoeging ontbrak op de factuur. Deze wordt per heden wel getoond.

2. Het menu van Mijn Simyo aangepast
In de navigatie van de webpagina en Mijn Simyo zaten een paar keuzes die misschien niet allemaal even logisch waren. Om ervoor te zorgen dat de navigatie duidelijker en logischer wordt zijn Over Simyo, Service, forum, vriendendeal & Mijn Simyo app van plek gewisseld. We hopen dat voor klanten het hiermee makkelijker wordt de juiste opties te vinden.

http://i61.tinypic.com/2h7jb10.jpg

3. Op het contract zijn de laatste puntjes op de ‘i’ gezet.

De hyperlinkjes staan goed, de puntjes staan goed, het euro-teken wordt bij de aansluitkosten getoond.
Reputatie 5
Badge +10
Update 26/11/14

1. Link naar verbruik deze maand

Als je op de knop ‘Verbruik deze maand’ klikte, dan kwam je uit op de verbruikspagina, op het overzicht van de afgelopen maanden. Een beetje raar dat je voor het verbruik van de huidige maand dan nog een keertje verder moest klikken. Dit is aangepast, zodat je nu uitkomt op de pagina van het verbruik van deze maand.

http://i58.tinypic.com/2jcdeeq.jpg

2. Telefoonnummer verwijderen uit adresboek in Mijn Simyo WebSMS

Wanneer je in Mijn Simyo in het adresboek van WebSMS een nummer wilde verwijderen, dan kon dat niet. Als je op verwijderen klikte, dan kwam je uit op de overzichtspagina. Dat is nu verholpen. Als je een nummer uit je adresboek verwijderd, dan wordt het nu echt verwijderd.

http://i62.tinypic.com/xkr3x3.jpg

3. Correct tonen van Vriendendeal tegoed

Inmiddels zijn er een klanten die écht heel goed bezig zijn met Vriendendeal. Die hebben zo veel verkocht in hun shop, dat ze meer dan € 1000,- verdiend hebben. Helaas was het tonen van het bedrag daar niet op berekend. Nu wel; zoals je hieronder ziet gaat dat nu ook goed.

http://i60.tinypic.com/2cn82rr.jpg
Reputatie 5
Badge +10
Update 3/4/15

1. Vernieuwd Simyo Forum staat online

Het Simyo Forum is vernieuwd en verbeterd. Het bevat nieuwe functionaliteiten en het heeft een nieuwe frisse uitstraling gekregen.

2. Contractovername is nu mogelijk

Sinds kort is het mogelijk om je Sim Only abonnement op een andere naam te zetten. Bijvoorbeeld als je 18 jaar bent geworden en je ouders je abonnementskosten niet meer voor je betalen. Lees hier meer over in het topic contractovername.