Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Nieuwe aanpassingen en verbeteringen bij Simyo. Update: 3/4/2015

  • 18 oktober 2013
  • 11 reacties
  • 7164 Bekeken

Reputatie 5
Badge +10
  • Oud Community Manager
  • 6701 reacties
Hoi allemaal,

Simyo is continu bezig om verbeteringen door te voeren. Deze verbeteringen komen voort uit de obstakels waar wij en jullie tegen aan lopen. Dit topic zal gebruikt worden om aanpassingen en verbeteringen te delen met jullie. Om de x aantal weken worden processen, bugs etc. verbeterd en opgelost. Deze week (42) hebben we de onderstaande aanpassingen doorgevoerd:

Week 42, 18/10/13

- Verbruik vorige maand inzien. Het is mogelijk om het verbruik van de vorige maand in te zien (Sim Only abonnement). Je hoeft dus niet meer te wachten tot de factuur online staat. De vorige maand is dus zichtbaar onder ‘verbruik’ tot de factuur online staat. Hierna verdwijnt dit tabblad omdat jullie deze informatie dan in de specificatie van de nieuwe factuur kunnen vinden.

- De prijs van de 500 MB bundel gaat omlaag. Deze zal vanaf de release nog maar € 7,- kosten ipv € 7,50. Alle nieuwe klanten krijgen de bundel automatisch. Huidige klanten met de 500 MB bundel moeten actief overstappen naar de nieuwe 500 MB bundel om € 0,50 minder te gaan betalen.

Let op. Op deze pagina is het nog niet aangepast. In de bestelstraat wel. Uiteraard zal de gehele website zo snel mogelijk voorzien zijn van de juiste informatie.

- Waarschuwing bij 5 MB verbruik zonder internetbundel. Er wordt een waarschuwings-sms verstuurd op het moment dat minimaal 5 MB data is verbruikt door een klant ZONDER internetbundel. Dit geldt voor alle klanten behalve LowCall.

Je krijgt dan onderstaande tekst:

a. Tekst sms: Beste klant, je hebt meer dan 5 MB verbruikt deze maand. Om je kosten laag te houden, adviseert Simyo een internet bundel te activeren in Mijn Simyo.
b. Ook wordt een e-mail verstuurd met een tekst van gelijke strekking.

Groetjes,
Alex

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

11 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Week 46, 12/11/13

Deze week hebben we bij Simyo weer een aantal wijzigingen doorgevoerd. Onderstaande wijziging is voor alle Simyo klanten direct merkbaar.

Vanaf vandaag wordt het SIMKAARTNUMMER van de simkaart getoond in Mijn Simyo! Dit staat onder Mijn Gegevens naast de PIN en PUK code.
Reputatie 5
Badge +10
Hey allemaal,

Update: 28/5/14

We hebben weer wat updates en verbeteringen doorgevoerd. Hieronder zet ik ze op een rijtje:

Prijsverlagingen voor Andorra, Canada, Verenigde Staten en Zwitserland.

- Canada en de VS zijn verplaatst van zone 3 naar zone 2.
- Zwitserland en Andorra zijn verplaatst van zone 2 naar zone 1.

Een herinneringse-mail voor klanten die vergeten zijn nummerbehoud in te vullen.

- Wanneer je bij het bestellen van je abonnement of prepaid hebt aangegeven dat je gebruik wilt maken van nummerbehoud, maar je bent vergeten/kiest ervoor om de gegevens later in te vullen, krijg je na 2 weken (14 dagen) een herinnering om de gegevens alsnog in te vullen. Deze herinnering krijg je uiteraard alleen wanneer na twee weken de gegevens nog niet ingevuld zijn.

Sms’jes versturen via Mijn Simyo naar het buitenland werkt weer.

- Er was een check van 10 cijfers en het beginnen met 06 bij het invoeren van het telefoonnummer voor sms versturen via Mijn Simyo. Dit is verwijderd. Alle nummers worden nu goedgekeurd.

Een update van het scherm waarin je een vervangende simkaart aanvraagt.

- Er waren heel veel kleine foutjes in de pagina voor het aanvragen van een vervangende simkaart. Deze hebben we laten aanpassen, zodat het er allemaal weer goed uitziet.

Prepaidklanten zien nu dat hun internetbundels alleen geldig zijn in Nederland.

- Het was niet voor alle prepaidklanten duidelijk dat ze hun internetbundel alleen in Nederland konden gebruiken. Daarom hebben we een tekst met verduidelijking toegevoegd.

Hopelijk volgen er meer 🙂.

Groetjes,

Alex
Reputatie 5
Badge +10
Update: 12/6/14

Opnieuw een goede verbetering die ik jullie niet wil onthouden

Hulp bij het invullen van je simkaartnummer in de bestelstraat

- Veel aanstaande klanten hadden moeite het goede simkaartnummer in te vullen bij een nummerbehoudaanvraag in de bestelstraat. Daarom hebben we een mooie hulp toegevoegd om klanten hierbij te helpen. Let op: dit geldt helaas (nog) niet voor alle mogelijke simkaarten, maar alleen voor de meest voorkomende simkaarten (KPN, Vodafone, T-Mobile, Telfort)

[ATTACH=CONFIG]359[/attach]

Hulp bij het invullen van je ID-nummer in de bestelstraat

Niet iedereen vond het proces van het invullen van het juiste ID-nummer even gemakkelijk. Een BSN-nummer in plaats van een paspoortnummer, we hebben het allemaal wel eens gezien. Dit is nu ook opgelost! Klanten krijgen net als bij simkaartnummers nu ook een hulp te zien bij het invullen van een ID-nummer! Dit is gedaan voor het paspoort, ID-kaart, rijbewijs en de verblijfsvergunning.

[ATTACH=CONFIG]360[/attach]

Tot snel weer 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Update 25/6/14

De afgelopen tijd hebben we de factuur pagina en het hoogverbruik proces onder de loep genomen. We vonden dat dit nog beter kon. Het resultaat is dat het gemakkelijker is om een betaling te verrichten. Het gaat om 2 grote verbeteringen welke een uitgebreide uitleg nodig hebben. Ik heb daarom 2 aparte topics aangemaakt.

Alles over de nieuwe factuur pagina kun je hier vinden

Het nieuwe hoogverbruik proces wordt in dit topic toegelicht

We blijven doorgaan! Deel jullie input op het forum 🙂
Reputatie 5
Badge +10
Update 30/6/14

Een klein irritatiemomentje is de wereld uit geholpen 🙂.

Inloggegevens verdwijnen niet meer bij het inloggen op Mijn Simyo als je iets verkeerd hebt ingevuld
Reputatie 5
Badge +10
Update 14/7/14

Erg handig voor nieuwe Simyo klanten welke gebruik maken van nummerbehoud.

SMS bericht na uitvoering nummerbehoud

Vanaf nu ontvangen nieuwe klanten een SMS bericht op het te behouden nummer nadat het telefoonnummer is overgezet op de Simyo simkaart.
Reputatie 5
Badge +10
Update 3/9/14

Deze week zijn er weer een aantal verbeteringen doorgevoerd.

1. Speciale karakters

André, Günther en Reneé kunnen opgelucht ademhalen. In plaats van een ruitje met een vraagteken erin zien zij nu het speciale karakter in hun naam. Eindelijk heten zij weer André, Günther en Reneé in plaats van Andr%, G&nther en Rene# :)

http://i58.tinypic.com/2dlqc09.jpg

2. Simyo driehoek
Rechtsboven in Mijn Simyo staat een oranje driehoek met ‘simyo’. Wanneer je hier op klikt, was het de bedoeling dat je naar www.simyo.nl gestuurd werd. In plaats daarvan kreeg je een 404-melding. Dit is nu opgelost. Je wordt naar de homepage gestuurd.

http://i62.tinypic.com/a41nap.jpg

3. Vriendendeal tegoed
Wanneer een klant veel dealtjes had gesloten dan werd niet altijd het Vriendendeal tegoed goed getoond. Dit is nu opgelost en onze klanten krijgen nu het juiste bedrag te zien, ook wanneer ze heel veel tegoed hebben gekregen.

4. Prepaid verbruik

Wanneer je je prepaid verbruik wil inzien en daar een datum invoert die niet voldoet aan DD-MM-YYYY, doordat de je bijvoorbeeld een streepje of een getal vergeet, dan kwam er altijd een errormessage. Dat is nu verholpen, want de pagina wordt nu ververst. Daarnaast zijn er kalendertjes toegevoegd zodat je ook een datum kan kiezen met de muis in plaats van intikken.

http://i58.tinypic.com/2rrwbbc.jpg
Reputatie 5
Badge +10
Update 24/10/14

1. Internet pay as you go tarief Prepaid en Lowcall is aangepast

Het internet 'pay as you go tarief' voor Prepaid en Lowcall is aangepast naar € 0,15 per MB. Voorheen was dit € 1,- per MB

2. Bellen/sms’en Internationaal naar zone 1 gelijk aan bellen/sms’en vanuit zone 1

Per heden is bellen/sms’en naar zone 1 gelijk aan bellen/sms’en vanuit zone 1 naar zone 1. Bellen kost dan € 0,23 per minuut en sms’en € 0,08 per sms.

3. Tekst waarschuwings sms na overschrijding 5 MB is aangepast (prepaid)

De tekst in dit sms’je was nu nog erg moeilijk te begrijpen. Daarom hebben we de tekst aangepast. De tekst van de sms is nu als volgt:

'Er is minimaal 5 MB verbruikt zonder internetbundel. Je betaalt nu 15 cent per MB. Tip: kies een internetbundel in Mijn Simyo om je kosten laag te houden! Simyo'
Reputatie 5
Badge +10
Update 7/11/14

1. Aanpassingen op de factuur

Toevoegen van huisnummertoevoeging. De huisnummer toevoeging ontbrak op de factuur. Deze wordt per heden wel getoond.

2. Het menu van Mijn Simyo aangepast
In de navigatie van de webpagina en Mijn Simyo zaten een paar keuzes die misschien niet allemaal even logisch waren. Om ervoor te zorgen dat de navigatie duidelijker en logischer wordt zijn Over Simyo, Service, forum, vriendendeal & Mijn Simyo app van plek gewisseld. We hopen dat voor klanten het hiermee makkelijker wordt de juiste opties te vinden.

http://i61.tinypic.com/2h7jb10.jpg

3. Op het contract zijn de laatste puntjes op de ‘i’ gezet.

De hyperlinkjes staan goed, de puntjes staan goed, het euro-teken wordt bij de aansluitkosten getoond.
Reputatie 5
Badge +10
Update 26/11/14

1. Link naar verbruik deze maand

Als je op de knop ‘Verbruik deze maand’ klikte, dan kwam je uit op de verbruikspagina, op het overzicht van de afgelopen maanden. Een beetje raar dat je voor het verbruik van de huidige maand dan nog een keertje verder moest klikken. Dit is aangepast, zodat je nu uitkomt op de pagina van het verbruik van deze maand.

http://i58.tinypic.com/2jcdeeq.jpg

2. Telefoonnummer verwijderen uit adresboek in Mijn Simyo WebSMS

Wanneer je in Mijn Simyo in het adresboek van WebSMS een nummer wilde verwijderen, dan kon dat niet. Als je op verwijderen klikte, dan kwam je uit op de overzichtspagina. Dat is nu verholpen. Als je een nummer uit je adresboek verwijderd, dan wordt het nu echt verwijderd.

http://i62.tinypic.com/xkr3x3.jpg

3. Correct tonen van Vriendendeal tegoed

Inmiddels zijn er een klanten die écht heel goed bezig zijn met Vriendendeal. Die hebben zo veel verkocht in hun shop, dat ze meer dan € 1000,- verdiend hebben. Helaas was het tonen van het bedrag daar niet op berekend. Nu wel; zoals je hieronder ziet gaat dat nu ook goed.

http://i60.tinypic.com/2cn82rr.jpg
Reputatie 5
Badge +10
Update 3/4/15

1. Vernieuwd Simyo Forum staat online

Het Simyo Forum is vernieuwd en verbeterd. Het bevat nieuwe functionaliteiten en het heeft een nieuwe frisse uitstraling gekregen.

2. Contractovername is nu mogelijk

Sinds kort is het mogelijk om je Sim Only abonnement op een andere naam te zetten. Bijvoorbeeld als je 18 jaar bent geworden en je ouders je abonnementskosten niet meer voor je betalen. Lees hier meer over in het topic contractovername.