.

NFC-simkaarten bij Simyo

  • 2 February 2016
  • 0 reacties
  • 607 Bekeken

Reputatie 6
Badge +10
  • Oud-moderator
  • 5265 reacties
Hoi allemaal!

Vanaf 1 februari 2016 levert Simyo de NFC-simkaart. Dit is een 3-in-1 simkaart die geschikt is voor gebruik in alle telefoons. De NFC-simkaart waarborgt de veiligheid voor onder andere mobiel betalen bij een smartphone die een NFC-chip heeft.

Mogelijkheden van de NFC-simkaart

Veel smartphones hebben een NFC-chip. NFC staat voor Near Field Communication. Dit is een draadloze verbindingstechniek die onder andere wordt gebruikt voor inchecken in het openbaar vervoer en contactloos betalen.

Om dit mogelijk te maken, maakt je smartphone van bijvoorbeeld je bankpas een digitale kopie. Deze kun je via NFC gebruiken om bij de kassa de boodschappen contactloos te betalen. Een NFC-simkaart zorgt ervoor dat dit veilig gebeurt. De digitale kopie van je bankpas wordt namelijk opgeslagen op de simkaart. Zo heb jij alleen toegang tot de digitale kopie.

Heb ik een NFC-simkaart?

Log in op Mijn Simyo. Onder het tabblad Instellingen staat onder ‘Simkaart’ welk type simkaart je hebt. Je kunt het ook op de simkaart zelf zien. Als daar het symbool staat dat je hieronder ziet, heb je een NFC-simkaart.

Hoe krijg ik de NFC-simkaart?

Vanaf 1 februari 2016 krijgen nieuwe klanten van Simyo de NFC-simkaart. Als je al klant bent bij Simyo vraag je via Mijn Simyo een vervangende simkaart aan. Je ontvang dan binnen een paar werkdagen de NFC-simkaart.

Zo gebruik je de NFC-simkaart

Je hebt de volgende dingen nodig om de functionaliteiten van de NFC-simkaart te gebruiken:

- Een smartphone die een NFC-chip heeft;
- Een NFC-simkaart;
- Een wallet of app die een NFC-dienst levert.

Is mijn telefoon geschikt voor de NFC-simkaart van Simyo?

De NFC-simkaart van Simyo werkt in elke mobiele telefoon. Als je telefoon NFC niet ondersteunt, kun je met de NFC-simkaart wel gewoon bellen, sms’en en mobiel internetten. Om NFC te gebruiken, heb je een smartphone nodig die NFC ondersteunt.

In de gebruiksaanwijzing van je Android-, Windows Phone of BlackBerry-smartphone zie je of deze een NFC-chip heeft. Heb je dit boekje niet? Google dan op de naam van je smartphone om erachter te komen. Apple ondersteunt met de ingebouwde NFC-chip in hun telefoons alleen Apple Pay.


Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.