.

Goed nieuws! Binnenkort kun je met Sim Only bellen via 4G.

  • 28 June 2018
  • 0 reacties
  • 470 Bekeken

Reputatie 6
Badge +4
Hoi Allemaal,

Goed nieuws! Binnenkort kun je met Sim Only bellen via 4G.

Wat is bellen via 4G?
Met VoLTE (Voice over LTE) voer je telefoongesprekken via het 4G netwerk. Op dit moment maakt je telefoon gebruik van het 2G- of 3G-netwerk om een verbinding tot stand te brengen. Gebruik je 4G internet? Dan betekent dit dat je telefoon eerst moet terugschakelen naar 3G voordat je kunt gaan bellen. Hierdoor duurt het net iets langer voordat je verbinding maakt. Met de introductie van VoLTE is dat niet meer nodig.

Welke voordelen heeft VoLTE?
Bellen via 4G heeft een aantal voordelen ten opzichte van bellen via andere netwerken. We hebben ze hieronder voor je op een rijtje gezet:

• Het 4G signaal is sterker zodat je binnenshuis nóg beter bereik hebt. • Je hoeft met VoLTE minder lang te wachten tot de telefoon overgaat. • De gesprekskwaliteit is hoger.

Gebruik ik met VoLTE meer MB’s?
Met VoLTE gebruik je zoals gezegd het 4G netwerk, maar je maakt géén gebruik van internet. Je kunt je belminuten dus blijven gebruiken zoals je gewend bent. Je internetsnelheid blijft tijdens het bellen trouwens gelijk. Zo kun je supersnel blijven internetten terwijl je belt.

Vanaf wanneer kan ik bellen over 4G?
Vanaf juli gaan we aan de slag met het mogelijk maken van VoLTE. We verwachten dat we begin september hier klaar mee zijn zodat iedereen met Sim Only kan gaan bellen over het 4G netwerk. Het is mogelijk dat dit wat langer kan duren.

Kan ik al eerder VoLTE gaan gebruiken?
Ja, dat kan! Wij zoeken namelijk testers. Kan je niet wachten tot het zover is en wil je als een van de eerste Simyo klanten gebruikmaken van VoLTE? Reageer dan hier. De eerste 50 Sim Only klanten die zich aanmelden kunnen begin juli al testen hoe het is om te bellen via 4G!

Dit topic is een kopie van het topic dat je hier kunt vinden. Heb je nog vragen over over VoLTE? Dan kun je die daar stellen.

Groetjes,
Thomas

Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.