.

Denk mee. Een nieuwe manier om je beltegoed op te waarderen, willen jullie dat?



Toon eerste bericht
Dit topic is gesloten. Je kunt geen reactie achterlaten.

48 reacties

Badge
Hoi Thulinma,

Bedankt voor je uitgebreide en zeer technische reactie 🙂 Ik denk niet dat het de bedoeling is dat we aanpassingen op de simkaart gaan doorvoeren. Ik neem aan dat het inderdaad gewoon mogelijk is, alleen is KPN degene die bepaalt wat voor diensten wij mogen aanbieden. Een tijdje terug is besloten om juist te stoppen met het opvragen van het beltegoed met de code 1244. Deze beslissing kwam van KPN... Om deze reden lijkt het me een aanvulling dat er een extra mogelijkheid op de website komt om het beltegoed op te waarderen. We beheren namelijk onze eigen website en we kunnen dit relatief eenvoudig voor elkaar krijgen. Er moet dan wel genoeg animo voor zijn :)

Yeah, dat snap ik helemaal. Het was meer om aan te geven wat er daar waarschijnlijk gebruikt werdt dan om een serieuze mogelijkheid aan te kaarten. De laatste alinea van mijn reactie staat daar helemaal los van, trouwens.

Zelf heb ik een abbonement, maar ik ben heel lang prepaidgebruiker geweest - dus dat hele opwaarderen voelt een beetje als "vroeger" voor mij :)

Trouwens - als er ooit een betaalbare manier komt om via prepaid gebruik te maken van internet zonder bundels te hoeven kopen, schakel ik zo weer terug naar prepaid. Waarom is "pay as you go" internet een euro per MB, in plaats van, zeg, 5 cent per MB? (Dat is nog steeds duurder dan de meeste bundels, trouwens!) Zou een veel redelijker prijs zijn, denk ik.
Ik vraag me het volgende af.
Wanneer ik het vergelijk met werken met een acceptgiro met een cijfercode dan heb je voldoende aan een geschenkbon met cijfercode in een feestelijke envelop te bestellen via simyo.
Degene voor wie het is heeft al een prepaid sim, dus zijn of haar bankrekening  i.c.m. de opwaardeercode, de rest van de gegevens kunnen door hem/haar eenvoudig worden gecontroleerd.
Het enige wat er bij Mijn Simyo dan extra nodig is een (blokjes)ruimte waar de opwaardeercode ingevuld kan worden.
En dat in de vertrouwde simyo omgeving.

Groet,
Friesian
Badge
Als ik iemand prepaidtegoed kado wil doen, hzie ik het nut van de verificatie niet...... 06 nnummer lijkt me het enig relevante! Tijdens dat kado doen natuurlijk wel een extra "weet u zeker dat het om dit 06nummer gaat" sstapje inbouwen. Hou 't eenvoudig!
Zou het niet iets zijn om er een prijsvraag van te maken?
Wie met het beste voorstel komt ontvangt 5 euro beltegoed als prijs.

Groet,
Friesian
Veel providers verkopen opwaardeerbonnen via bijvoorbeeld een drogist, zou hier bij Simyo niets nieuws mogelijk zijn?
Dus bij de dagelijkse boodschappen een opwaardeerbon mogelijk maken.

Groet,
Friesian
Veel providers verkopen opwaardeerbonnen via bijvoorbeeld een drogist, zou hier bij Simyo niets nieuws mogelijk zijn?
Dus bij de dagelijkse boodschappen een opwaardeerbon mogelijk maken.

Groet,
Friesian


En dan als kado geven, opwaarderen online via mijn simyo met een extra aanvulling.....
Het lijkt me het beste om 06 nummer i.c.m. het emailadres te doen.
Voordeel in mijn point of view is dat indien nodig er bij een evt. calamiteit een eenvoudige controle of conversatie daarna met mogelijk is.

Groet,
Friesian
Badge
Het lijkt me het beste om 06 nummer i.c.m. het emailadres te doen.

En wat als iemand meerdere e-mail adressen heeft? Ik heb er bijvoorbeeld honderden, waarvan niet iedereen mij onder hetzelfde adres kent. Hoe weet iemand anders welke ik bij Simyo heb gebruikt (zonder dat mij eerst te vragen)?
Lees even het #1 topic van auteur.
Simyo kent toch je emailadres als je dat doorgeeft?

Er staat te lezen........
Bestaande klanten hebben straks (als het doorgaat) een extra mogelijkheid om het beltegoed op te waarderen.
Groet,
Friesian
Badge
Lees even het #1 topic van auteur.
Simyo kent toch je emailadres als je dat doorgeeft?

Er staat te lezen........
Bestaande klanten hebben straks (als het doorgaat) een extra mogelijkheid om het beltegoed op te waarderen.
Groet,
Friesian

Klopt. Maar direct daarna staat:
Ook niet klanten kunnen het beltegoed opwaarderen van onze klanten. Als niet-klant zou je dus bijvoorbeeld een klant van ons €10,-, €20,- of €50,- beltegoed cadeau kunnen doen

En dat is het deel waar ik me zorgen over maak.
Voor zelf opwaarderen is het inderdaad geen probleem (maar ja, ik zie ook niet in wat nou de moeite is van gewoon even inloggen op Mijn Simyo daarvoor - volgens mij kost het invullen van nummer+e-mail ongeveer net zoveel tijd als nummer+wachtwoord).
Misschien dat je het zo begrijpt waar ik ook aan denk.

Stel ik ken je 06 nummer als goede kennis of collega of .........
En ik zou in theorie je beltegoed op willen waarderen als birthday present, dan is je 06 en mijn emailadres als extra controle toch voldoende.
De bankrekening zal i.i.g dan ook van mij zijn.......

In theorie dan.... :D
Badge
Oh, het e-mail adres van de opwaardeerder. Ik dacht dat als controle het e-mail adres van de opgewaardeerde werd bedoeld.
Sterker nog... in de eerste post staat:
Wij vragen ons af welke informatie je van je vrienden weet?

Dus ik ben vrij zeker dat je het e-mail adres van de Simyo klant moet invullen, niet van jezelf.
Als mijn bij-simyo-gebruikte adres dan bijvoorbeeld [email]simyo@thulinma.com[/email] is (voorbeeld, niet echt in gebruik), dan weet niemand die mij kent dat, en mislukt de verificatie dus...

Ik denk persoonlijk dat de achternaam de handigste verificatiemethode is. Die veranderd soms ook wel eens, maar meestal niet zonder dat je vrienden en kennissen dat allemaal doorhebben 🙂
Goed dat ik in theorie schreef, toch.... 🆒
Het nummer van je vrienden of..... ken je toch?
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Thulinma, John de Klerk en Friesian,

Leuk om te zien dat jullie allemaal meedenken 🙂 Laat ik eerst even inhaken op de post van Thulinma over het 'pay as you go' tarief. Met een prepaid internetbundel kun je maar beperkt internetten, vandaar de 'kleine' bundels. Het is niet de bedoeling om veel te internetten met een prepaid aansluiting. Als je veel wil internetten dan kun je dus beter overstappen naar sim only ;)

@John de Klerk
Als ik iemand prepaidtegoed kado wil doen, zie ik het nut van de verificatie niet...... 06 nummer lijkt me het enig relevante! Tijdens dat kado doen natuurlijk wel een extra "weet u zeker dat het om dit 06nummer gaat" sstapje inbouwen. Hou 't eenvoudig!

Ik denk dat dit de meeste simpele aanpak is mét een controlecheck. Dit neem ik zeker mee! @Friesian, we gaan sowieso niet iets met opwaardeerbonnen doen.

Mocht er een verificatie komen waar een e-mailadres moet worden ingevuld, dan zal dat het e-mailadres zijn van degene die het beltegoed ontvangt. Dit e-mailadres moet dan overeenkomen met het e-mailadres in onze gegevens. Hier zit dus het 'probleem'. Sommige mensen hebben meerdere e-mailadressen. Ik vraag me ook af of je een e-mailadres weet van je de persoon waarbij je het beltegoed wilt opwaarderen. We moeten dus goed bedenken of we dit willen en of we misschien iets anders hierop kunnen bedenken.
Als je een prepaid simkaart hebt en geen smartfoon (maar een gewone mobiele telefoon) en je bent buiten bereik van een computer (bv trektocht door onherbergzame streken) dan is opwaarderen via de telefoon de enige optie. Ik begrijp dat Simyo een online-provider is, maar het is toch een mobiele-telefoon-provider! Via je telefoon opwaarderen is toch ook "online". Ik belde 1244 en daar zeiden ze "sorry". Niks sorry, jullie doen het toch zelf!
Via je telefoon opwaarderen is toch ook "online".
Probeer eens "online" een WhatsApp te sturen......... ;).
Wanneer je het letterlijk enigszins zou proberen te vertalen dan zou dat gaan  met, on (the) line, op (de) lijn.
Beetje ingewikkeld van mijn kant, nietwaar......?
Nu ga ik het eenvoudig maken.

KPN is als moederbedrijf gestopt met opwaarderen via 1244. Dit topic gaat er om een andere manier van opwaarderen.
Een moderator van Simyo heeft dit topic gestart om leden van het forum te vragen wat voor alternatieven, ideeën  o.i.d. ze hebben.

Begrijp je wat ik bedoel te zeggen?

Groet,
Friesian
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Inigo,

Friesian heeft helemaal gelijk. Ik heb je gisteren in dit topic hetzelfde uitgelegd.

Dank je voor het uitleggen, Friesian.
Badge
KPN is als moederbedrijf gestopt met opwaarderen via 1244.

Bedankt, dat was dus de reden van Simyo om er mee te stoppen, jammer dat Simyo 'vergat' dit mede te delen in hun e-mail.
 
Blijft jammer, aangezien automatisch opwaarderen al vanaf 2 euro plaatsvindt.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Rik,

Bedoel je de e-mail die gestuurd is met de mededeling dat Simyo zou stoppen met de dienst 1244? Ik dacht namelijk dat dit er wel in stond vermeld...

Wat bedoel je precies met:
Blijft jammer, aangezien automatisch opwaarderen al vanaf 2 euro plaatsvindt


Jouw idee van het opwaarderen via Mobile Top Up staat nog steeds 🙂
Badge
Wat bedoel je precies met: "Blijft jammer, aangezien automatisch opwaarderen al vanaf 2 euro plaats vindt"

 
Persoonlijk vind ik dat bedrag te hoog, aangezien ik maanden met 2 euro kan doen 🙂.
Bij 0 euro zou ook ik het gewoon aanzetten.

PS die betreffende mail is helaas foetsie.
Reputatie 2
Badge +6
Hoi Rik,

Dat vind ik best knap dat je met € 2,- zo lang kan doen 😉 Als het voor jou te vroeg is, kun je automatisch opwaarderen dan misschien beter uitzetten?
Hoi Dries.

Je hebt ruim 6 maanden geleden dit topic gestart.
Wat is de stand van zaken? Wordt er iets verandert? Er zijn 47 reacties waaronder ook die van jou en _Ernst.
Sindsdien is het stil..... zo stil dat zelfs de muizen dansen op tafel. http://www.en.kolobok.us/smiles/big_standart/pleasantry.gif

🆒:p

Groet,
Friesian
Reputatie 2
Badge +6
Hey Friesian,

Je hebt helemaal gelijk. Het is een beetje blijven liggen. Daar is natuurlijk geen excuus voor! ;)

Gezien de reacties en het oorspronkelijke idee, ben ik van mening dat het geen meerwaarde heeft om de nieuwe vorm van opwaarderen te implementeren op de website. Wellicht in de toekomst of op een andere manier, maar voor nu wordt dit 'project' niet uitgevoerd.

Ik wil iedereen hartelijk bedanken voor alle ideeën en reacties :D

Het topic is bij deze dus ook gesloten.