.

Beantwoord

Kan ik zonder te betalen overstappen van Sim Only naar Prepaid?

  • 23 August 2016
  • 4 reacties
  • 104 Bekeken

Badge
Hoi Simyo,
Ik heb hierover al eerder contact gehad met jullie klantenservice, maar ik heb op mijn laatste email (7 dagen geleden) volgens mij geen antwoord gekregen. Dus, via deze weg:
Ik wil graag mijn abo bij Simyo stopzetten, omdat ik op reis ga en het bij jullie niet mogelijk is om gratis over te stappen naar prepaid, ook al ben ik al jaren klant. Laatst heb ik al voor een nieuwe simkaart moeten betalen omdat ik van telefoon wisselde en ik vind het vervelend nu ik wéér 5 euro zou moeten betalen om (prepaid) klant te kunnen blijven, (zelfs als ik er beltegoed bij krijg).

Mijn vraag is dus: Kan ik via deze weg per 3 september mijn abonnement bij jullie stopzetten, en, is het mogelijk is om mijn nummer te bewaren zodat als ik terug kom van reis, of een andere provider gevonden heb, hetzelfde nummer in gebruik kan nemen?

Groetjes Inge
icon

Beste antwoord door Ilias 24 August 2016, 12:11

Bekijk originele reactie

4 reacties

Reputatie 3
Badge +5
Hoi ingepinge,

Wat enorm vervelend dat je niet tevreden bent met de wijze waarop de overstap van Sim Only naar Prepaid geschiedt.

Helaas kan ik niets voor je betekenen wat betreft de € 5,- die je moet betalen voor de Prepaid aansluiting. Ter compensatie wil ik wel de € 5,- die je hebt betaald voor de simkaart vergoeden. Met dat bedrag kun je dan een Prepaid aansluiting bestellen om je nummer alsnog te behouden. Is dat een goed idee? Je kunt dan per 3 september overgezet zijn naar de Prepaid en geen maandelijkse lasten meer hebben!

Helaas is het niet mogelijk om het nummer via een andere manier te behouden bij Simyo zonder de Sim Only of de Prepaid aansluitingen te omzeilen.

Verder is het enorm leuk dat je op reis gaat! Ik hoop dat je een enorm leuke tijd tegemoet gaat.

Laat je het weten?

Groetjes,
Ilias
Badge
Hoi Ilias,
Da's zeker een goed idee! Hoe werkt dat dan? Wordt het verrekend met mijn laatste factuur? Dat zou heel fijn zijn, in dat geval wil ik graag overstappen naar prepaid met nummerbehoud :-)

Groetjes Inge
Badge
Hoi Ilias,
Voor de zekerheid: ik vertrek 1 september op reis, hoe lang duurt het voor ik de nieuwe simkaart zou ontvangen als het omgezet wordt? Want als ik hem ontvang in Nederland als ik zelf op reis ben dan heb ik er niets aan en moet ik alsnog mijn abo bij jullie gewoon stopzetten, dan haalt het niets uit om over te stappen naar prepaid.

Ik hoor het graag,
Groetjes Inge
Reputatie 7
Badge +10
Hi Ingepinge,

Ik ben blij dat je akkoord gaat met het voorstel van Ilias! 🙂 Dit zal als volgt in zijn werk gaan: wij vergoeden die € 5,- gewoon op jouw eerstvolgende factuur. Je hoeft je daar dus geen zorgen over te maken.

Het is wel de bedoeling dat jij zelf je Prepaid-aansluiting bestelt. Je doet dit via de website. In het bestelproces kom je dan bij de stap 'Nummerbehoud' terecht. Hier vul je je huidige telefoonnummer in. Je krijgt dan zo gauw mogelijk een simkaartje toegestuurd. Als je dit vandaag in orde maakt, krijg je je simkaart waarschijnlijk dinsdag al! Omdat het gaat om een interne overzetting, zal ook het nummer binnen enkele dagen overgezet zijn.

Makkelijk zat, toch? 🙂

Als je hier nog vragen over hebt, dan hoor ik dat heel graag.

Groetjes,
Jihane

Reageer