.

Beantwoord

Per wanneer kan ik overstappen naar een andere provider?

  • 14 November 2017
  • 7 reacties
  • 378 Bekeken

Badge
Hallo,
Ik wil een abbonement icm een telefoon afsluiten bij een andere provider. Ik heb momenteel een abonnement wat ik per maand kan opzeggen. Ik wil mijn nummer graag meenemen, wanneer kan ik dan mijn volgende abonnement in laten gaan? het is vandaag 14nov, kan ik het nieuwe abonnement al 1dec in laten gaan?

groet
icon

Beste antwoord door Ray 14 November 2017, 13:01

Bekijk originele reactie

7 reacties

Je dient een maand opzegtermijn in acht te nemen.
Reputatie 5
Badge +5
Hoi Sja,

Wat jammer om te lezen dat je ons gaat verlaten! Uiteraard wil je dan wel weten per wanneer je kunt overstappen.

Als je wilt overstappen met behoud van je telefoonnummer, dan hoef je niet zelf op te zeggen via Mijn Simyo. Via een aanvraag nummerbehoud zal je nieuwe provider je abonnement bij ons opzeggen. Houd hierbij rekening met een opzegtermijn van één maand. Dus als je de aanvraag voor nummerbehoud bij je nieuwe provider invult, dan kun je een datum van één maand later invullen. Op de dag dat je nummer naar je nieuwe simkaart wordt overgezet zal je abonnement bij Simyo automatisch worden beëindigd.

Heb je hier nog vragen over?

@ Ray, bedankt!

Groetjes,
Els
Badge
Dus pas vanaf 1januari? Omdat simyo per begin en eind maand rekent?
Want als ik per 14 dec doe betaal ik nog een volle maand voor simyo? of wordt dat dan gehalveerd?
Nee als morgen de 15e is van november kun je voor nummerbehoud bij je nieuwe provider dus 15 december invullen. Dat is een maand.
@Ray Sja vraagt of de laatste simyo kosten dan naar ratio zijn, volgens mij wel maar weet het niet 100% zeker.
Wat ik mij kan herinneren is dat het met de laatste factuur verrekend zal worden. Naar rato dus.
Reputatie 5
Badge +9
Hoi Sja,

Goeie vraag! Je hoeft alleen rekening te houden met de opzegtermijn van een maand. Wanneer je bijvoorbeeld 15 december overgaat, betaal je maar de helft van de abonnementskosten van december.

Heb je verder nog vragen?

@Friesian en Ray, bedankt!

Reageer