.

Beantwoord

Overstappen, nieuwe sim en nummerbehoud

  • 14 July 2014
  • 3 reacties
  • 363 Bekeken

Hoi. Ik heb een beetje een onhandige situatie waarin ik niet meer weet wat ik moet doen. Ik zal de situatie even beschrijven.

Ik had een Galaxy Ace met een (doorlopend) sim only abo van simyo. Begin deze maand (juli) heb ik een Galaxy S4 gekocht en hierin moet een micro sim. Deze had ik geen want in de Ace moet een normale sim. Ik heb dus een nieuw sim only abo besteld bij simyo en heb nummerbehoud aangevraagd. (niet de handige manier kwam ik gauw achter). Drie dagen later kreeg ik deze microsim binnen. Intussen had ik mijn oude simkaart laten knippen en ben mijn S4 dus al aan het gebruiken met mijn oude simyo abo. Het nieuwe simyo abo wilde ik gaan gebruiken wanneer ik mijn nieuwe sim had en mijn nummer was overgezet. (dit zou eind juli zijn? maar dit snapte ik sowieso al niet helemaal. 27 juli ongeveer is de zgn 'overstapdatum'). Mijn nummerbehoud is echter afgewezen met de reden: "Portering abonnement naar abonnement  binnen Simyo niet toegestaan"

Nouja het probleem wat ik nu heb is dat ik mijn huidige simyo abo heb, wat in principe werkt. Maar ik heb ook een nieuwe simyo simkaart. Ik heb geen zin om dalijk voor twee abo's te betalen. Het liefst gebruik ik ook de nieuwe simkaart omdat deze oficieel op micro formaat is en niet in een KPN winkel is geknipt. (waarschijnlijk maakt het niet veel uit, maar oke).

Ik zou advies en/of hulp erg op prijs stellen!
icon

Beste antwoord door Charlene 15 July 2014, 16:49

Bekijk originele reactie

3 reacties

Badge +8
Hoi Julesm,

Welkom op het forum 🙂
Hè, da's jammer. Hebben we het juist zo simpel gemaakt, is het toch een ingewikkelde situatie geworden.
Wanneer je een ander formaat simkaart nodig hebt voor je aansluiting dan bestel je op Mijn Simyo een vervangende simkaart. Die kost je € 5 en die heb je binnen 2 werkdagen in huis. Dat is dan eigenlijk een soort kopietje van de sim die je al hebt :)

Het is dus jammer dat je die mogelijkheid niet hebt gezien en toen een nieuwe bestelling hebt geplaatst. Nummerbehoud van Simyo abo naar Simyo abo is inderdaad niet mogelijk. Maar er is gelukkig geen man overboord 😉 Die nieuwe simkaart heb je nog niet geactiveerd, dus die bestelling kun je nog annuleren. Je doet dat via de volgende link.
Als je die invult, met het 06nummer van je nieuwe bestelling, komt het helemaal goed.
Omdat je nog niks geactiveerd hebt, worden er ook nog geen kosten voor die aansluiting in rekening gebracht.

Dat is de manier om deze situatie op te lossen. Dan heb je een officiële microsim voor je huidige aansluiting en je betaalt niet voor nog een abonnement 🙂

Laat je me weten of je het allemaal kunt vinden?

Groetjes,
Charlene
Bedankt voor het snelle antwoord!

Ik heb een vervangende simkaart aangevraagd en mijn bestelling geannuleerd. Dus nu klopt het allemaal weer toch? Ik neem aan dat ik de nieuwe simkaart (die van het nieuwe abo dus) gewoon weg kan gooien?
Reputatie 5
Badge +11
Hi Julesm,

Alles is in orde nu 🙂 Je hebt ook al een mailtje ontvangen met betrekking tot het annuleren en je vervangende simkaart is onderweg naar je.
Als je wilt, mag je de simkaart weggooien, maar retour afzender sturen kan ook.

Reageer