.

Beantwoord

Nummerbehoud naar nieuwe provider is afgewezen; waarom?

  • 19 October 2017
  • 7 reacties
  • 271 Bekeken

Badge
  • Startend Simyaan
  • 4 reacties
Hallo
Aangezien ik voor internet en tv ook klant ben bij Ziggo wilde ik mijn mobiele abonnement omzetten naar Vodafone om zo ook de combinatiekorting te krijgen. Op 29 september heb ik een bestelling geplaatst met nummerbehoud met als ingangsdatum 30 oktober 2017. Ik heb momenteel een sim only abonnement bij Simyo dat maandelijks opzegbaar is. Nu hoor ik van de klantenservice van Vodafone dat nummerbehoud is geweigerd omdat ik nog een lopend abonnement heb bij Simyo. Dat klopt op zich natuurlijk, maar het abonnement is toch gewoon maandelijks opzegbaar dus als zij nummerbehoud aanvragen voor over een maand dan moet dat toch gewoon kunnen? Oftewel: waarom is mijn nummerbehoud geweigerd?
icon

Beste antwoord door Asma 19 October 2017, 16:52

Bekijk originele reactie

7 reacties

Reputatie 6
Badge +7
Hoi GoosB,

Welkom op het Forum!

Ontzettend jammer om te horen dat je wilt overstappen. :(

Ik heb je aansluiting er gelijk bij gepakt en zie al wat er aan de hand is. Volgens onze gegevens heb je een contract lopen tot en met 1 januari 2018. Het verzoek voor nummerbehoud heb je daarentegen ingediend voor 2 november. Hierom is je nummerbehoud afgewezen.

Maak je vooral geen zorgen, als je een nieuw verzoek indient bij Vodafone voor 1 januari dan wordt dit goed gekeurd.

Gaat het lukken zo?

Groetjes,
Asma
Badge
Hallo Asma
Wat vreemd, ik dacht dat ik weer een maandelijks opzegbaar abonnement had.
Nummerbehoud moet nu dus na 2 november worden aangevraagd, begrijp ik?
Thx voor je hulp.
Hoi GoosB,



Maak je vooral geen zorgen, als je een nieuw verzoek indient bij Vodafone voor 1 januari dan wordt dit goed gekeurd.



Groetjes,
Asma


Er staat 1 januari.. Op die datum loopt je contract af en kan Vodafone het overnemen. Eerder niet.
Badge
Er staat 'voor 1 januari' en dat is geen uitsluitende termijn. Het was immers 29 september ook al voor 1 januari.
Dit gaat echter over de aanvraag van nummerbehoud en met in acht name van 60 dagen termijn hiervoor kan die aanvraag dus vanaf 2 november wellicht goed gekeurd worden door Simyo. Dat wilde ik even bevestigd hebben.

..
Ligt er maar net aan hoe je het leest :)

Er werd met voor bedoelt dat je voor die specifieke datum moet kiezen.
Badge
Fijn dat je weet wat er wordt bedoeld. Maar zoals je zelf al zegt ligt het er dus aan hoe je het leest.

Vandaar dat ik het graag even check.
Reputatie 7
Badge +10
Hi Goos,

Ik snap wel dat hier verwarring over is ontstaan. Met de 60 dagen wordt bedoeld dat je vanaf 2 november je nummerbehoud kunt regelen, maar de vroegste datum waarop je daadwerkelijk kunt overstappen is 1 januari. Ik heb het idee dat dat nu wel helder is, maar mocht je hier nog vragen over hebben, dan kun je altijd aan de bel trekken.

Laat je 't weten?

Groetjes,
Jihane

Reageer