Stuur een chatbericht

Met een chatgesprek heb je snel antwoord op je vraag. Doordeweeks zitten wij van 09:00-20:00 klaar om direct te reageren op jouw berichtjes. En in het weekend van 10:00-17:00.

Bel ons als je er echt niet uit komt

Wij spreken je graag! Daarom zijn we doordeweeks telefonisch bereikbaar tussen 09:00-17:30. Hieronder vind je het juiste nummer:

  • Als je Simyo klant bent: bel 1200 (gratis met je Simyo nummer)
  • Als je geen klant bent: bel 0800-8007 (gratis voor iedereen)
  • Als je in het buitenland bent: bel +31 20 2003007 (lokaal tarief en kosten van je abonnement)

Stel je vraag via WhatsApp

Snel antwoord op je vraag? Stuur ons een appje en we helpen je binnen 15 minuten! Op werkdagen zitten we van 9:00 tot 20:00 voor je klaar. In het weekend van 10:00 tot 17:00.

Hoe werkt het?

Voeg ons nummer 0651000054 toe aan je contacten op je telefoon Stuur ons een berichtje. Vermeld daarin meteen je naam, adres en geboortedatum, dan kunnen we je nog sneller helpen.

Goed om te weten

Wanneer je ons berichten via WhatsApp stuurt, gelden de gebruiksvoorwaarden en het privacybeleid van WhatsApp.

Let op: om je privacy te beschermen kan je via WhatsApp geen vragen stellen over je factuur of een betaling.

Je wil je oude vertrouwde telefoonnummer meenemen naar Simyo. Dat snappen wij maar al te goed. We regelen het graag voor je. En helemaal gratis.

Als de aanvraag voor nummerbehoud is goedgekeurd, wordt je aansluiting bij je vorige provider automatisch opgezegd.


Je kunt altijd nummerbehoud aanvragen. Nummerbehoud zelf is gratis. Als je je abonnement al opzegt voordat je contract is afgelopen, dan kan de provider een afkoopsom in rekening brengen voor de resterende maanden. Vanaf 120 dagen voor het einde van het contract zorgen we er automatisch voor dat we het nummerbehoud aan het einde van het contract en je opzegtermijn aanvragen.

Dat kan! Met ons Sim Only abonnement kan je maandelijks gratis je bundels wijzigen, zowel naar boven als naar beneden. Je wijzigt je bundels op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo App. Ga naar het kopje Overzicht, klik op ´bundels aanpassen´ en kies de bundels die het beste bij je passen. Van student tot ouders en kinderen, die flexibiliteit is ideaal voor iedereen!

Zowel je bel- als je internetbundel is geldig in de EU en een aantal andere landen (zone 1). Je kan dus bellen, sms’en en internetten vanuit je bundel, precies zoals je thuis gewend bent. Zijn je bundels op? Dan kan je extra minuten of MB’s bijkopen. Zo kan je weer zorgeloos vanuit je bundel bellen, sms’en en internetten. En voorkom je kosten buiten je bundel.

Let op: Bellen vanuit Nederland naar een buitenlands nummer in de EU valt niet binnen de bundel. Bijvoorbeeld: je belt vanuit Nederland een restaurant in Spanje om een tafel te reserveren. Je betaalt hiervoor het buitenbundeltarief van € 0,23 per minuut. Zie onze tarievenpagina voor meer informatie.

Downloaden doe je maximaal met 256 Mbps, uploaden met maximaal 150 Mbps. Is je telefoon niet 4G ready? Geen zorgen, je maakt dan automatisch gebruik van 3G. De snelheid in de praktijk is afhankelijk van het type telefoon, de drukte op een zendmast en van de dekking in het gebied.

Simyo maakt gebruik van het netwerk van KPN. Zo profiteer jij van het betrouwbare KPN netwerk, waar je ook bent. Dit geldt voor bellen, sms'en en internetten. Er is geen verschil in netwerkdekking voor klanten van KPN en klanten van Simyo. Controleer hier de dekking in jouw regio.

eSIM is een digitale simkaart. Je hebt dus geen plastic kaartje meer nodig om te kunnen bellen, internetten of sms’en. Handig en slim! eSIM doet hetzelfde als een plastic simkaart, maar deze zit al ingebouwd in je telefoon. Als je telefoon eSIM ondersteunt kan je gebruikmaken van deze functie.

De voordelen van eSIM

eSIM heb je snel geïnstalleerd op je telefoon. Je hoeft niet meer te wachten tot je simkaart in je brievenbus valt, want je kan het gewoon installeren via de Mijn Simyo app. Dit betekent ook dat je ruimte hebt voor een extra simkaart in je telefoon. Zo kan je er dus voor kiezen om twee nummers op één telefoon te hebben: je Simyo eSIM nummer én een nummer met een fysieke simkaart. Dat is handig voor het schakelen tussen werk- en privénummers, of voor als je een lokale simkaart in het buitenland wil gebruiken. En natuurlijk: eSIM kan je niet kwijtraken. Het is snel, makkelijk en handig!

Hoe werkt het?

Je activeert eSIM eenvoudig met de Mijn Simyo app. Nieuw bij Simyo? Je krijgt je inloggegevens vlak nadat je je bestelling geplaatst hebt. Als je ingelogd bent in de Mijn Simyo app, hoef je alleen nog maar de stappen te volgen die je ziet verschijnen. Wij helpen je stap voor stap met de installatie van eSIM.

Heb je al een Simyo nummer? Dan log je in op de Mijn Simyo app. Je gaat naar je Instellingen en klikt dan op het tabblad Simkaart. Klik dan op ‘Activeer eSIM’ en je kan beginnen met de installatie!

Wordt eSIM op mijn telefoon ondersteund?

Welke telefoons Simyo eSIM ondersteunen kan je vinden op eSIM pagina. Er komen steeds meer toestellen bij, dus hou het goed in de gaten!

Hoeveel kost eSIM?

Helemaal niets! Je betaalt geen extra kosten voor het gebruiken van eSIM. Dat is dus mooi meegenomen!

Kan ik eSIM gebruiken op mijn smartwatch?

Op dit moment ondersteunen we deze functie nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze informatie bijgewerkt wordt zodra dit verandert.

Wil je nog meer weten?

Op eSIM pagina vind je alles over eSIM.

De actie is geldig van 1 april tot en met 31 mei 2021.

  • Als je tijdens de actieperiode (van 1 april tot en met 31 mei) kiest voor een internetbundel van 6 of 10 GB, krijg je gratis extra gigabytes (2 GB bij 6 GB en 5 GB bij 10 GB), tot je zelf van bundels wisselt. Als je na de actieperiode van bundels wisselt, kies je uit de bundels die we op dat moment aanbieden.
  • Als je tijdens de actieperiode een nieuwe bestelling plaatst, betaal je geen aansluitkosten.
  • De actieprijzen zijn beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande Simyo klanten. Als bestaande Simyo klant kan je de actiebundels kiezen via Mijn Simyo of de Mijn Simyo app.
  • Simyo behoudt het recht om deze actievoorwaarden en actietarieven tussentijds te wijzigen.

Met Simyo Prepaid kan je je beltegoed op verschillende manieren opwaarderen. Je kan gebruik maken van onze snelle opwaardeerpagina. Je kan ook inloggen op Mijn Simyo of de Mijn Simyo app en opwaarderen via het tabblad Overzicht.

Het minimumbedrag waarmee je op kan waarderen is € 10, -. Na betaling waarderen we je tegoed binnen 5 minuten op. Je beltegoed is onbeperkt geldig, zolang je simkaart actief is. Lees hier hoe je jouw simkaart actief houdt.

Je beltegoed kan je 24 uur per dag online controleren. Dat doe je eenvoudig op Mijn Simyo of via de Mijn Simyo app. Nog geen Mijn Simyo app? Download ‘m in de App Store of de Google Play Store. Let op: het is niet mogelijk om via een telefoonnummer je beltegoed op te vragen.

Met je Prepaid simkaart kan je overal ter wereld bellen. Binnen de EU en een aantal andere landen (zone 1) bel en sms je voor hetzelfde tarief als in Nederland. Buiten zone 1 betaal je het tarief dat voor bijhorende zone geldt.

Internetten met je Prepaid simkaart kan overal ter wereld. Daarvoor moet je wel een internetbundel activeren op Mijn Simyo of in de Mijn Simyo app. Deze bundels zijn altijd 30 dagen geldig.

Binnen de EU kan je de internetbundel gebruiken, precies zoals in Nederland. Meer informatie over internetten in het buitenland vind je hier.

eSIM is beschikbaar voor iedereen met een Sim Only abonnement. Of je al jaren gebruikmaakt van Sim Only of juist net aanschuift: eSIM is een optie voor jou. Als je al een Prepaid simkaart hebt, kan je ook kiezen voor eSIM. Daarover lees je hieronder meer. Alleen de allernieuwste smartphones ondersteunen eSIM. Het is daarom slim om eerst te checken of jouw telefoon geschikt is. Is je smartphone geschikt? Dan kan je aan de slag!

Ondersteunt je smartphone nog geen eSIM? Er worden steeds meer toestellen aan de lijst toegevoegd waarop je eSIM wel kan gebruiken. Hou deze pagina dus in de gaten. Hieronder vind je een lijst met de toestellen die we ondersteunen:

Apple:
iPhone Xs, iPhone Xs Max, iPhone Xr, iPhone 11, iPhone 11 Pro.

Ja, je kan je plastic simkaart verwisselen voor eSIM! Als je smartphone geschikt is voor eSIM, kan je op de Mijn Simyo app via Instellingen - Simkaart klikken op ‘Activeer eSIM’. Je activeert dan direct je digitale simkaart door de stappen te volgen. Als je klaar bent kan je je plastic simkaart uit je telefoon halen. Die heb je dan niet meer nodig.

Je betaalt niets extra voor eSIM! Bestel je een nieuw Sim Only abonnement? Je betaalt geen extra kosten voor eSIM. Ook voor onze bestaande klanten geldt dat je kosteloos je plastic simkaartje om kan ruilen voor eSIM.

Op dit moment ondersteunen we die functie van de Apple Watch nog niet. Wij zorgen ervoor dat deze pagina up to date blijft. Hou deze pagina in de gaten voor nieuws voor eSIM op je Apple Watch.

.

Beantwoord

Nummerbehoud annuleren, hoe doe ik dat?

  • 14 March 2012
  • 26 reacties
  • 3614 Bekeken

Ik heb gisteren Simyo Prepaid aangevraagd met nummerbehoud van mijn huidige provider, maar toen ik het tijdelijke Simyo-nummer zag, dacht ik "Dat is een beter/mooier nummer dan mijn huidig nummer!"
Dus ik heb zonet de online helpdesk gevraagd om de nummerportering te annuleren en het nieuwe Simyo-nummer te behouden.

Heeft iemand daar ervaring mee of dat allemaal goed gaat?
Ik wil namelijk niet dat over een maand blijkt dat er iemand in de ketting van knoppen en switches die omgezet moeten worden, iets is vergeten en ik opeens toch mijn oude nummer heb gekregen.... (Mijn ervaringen op het werk met KPN-porteringen zijn namelijk niet best....)

Bvd, tp6300
icon

Beste antwoord door Alex 14 March 2012, 16:21

Welkom op het forum tp6300,



Omdat je simkaart pas vandaag verstuurd wordt, kunnen we (tijdelijke) nummer nog niet instellen als je definitieve nummer. Als je de simkaart hebt ontvangen, kan je mij een berichtje sturen zodat ik dit voor je in orde kan maken. Ik kan dan meteen je nummerbehoud aanvraag annuleren.



Groetjes,



Alex
Bekijk originele reactie

26 reacties

Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum tp6300,

Omdat je simkaart pas vandaag verstuurd wordt, kunnen we (tijdelijke) nummer nog niet instellen als je definitieve nummer. Als je de simkaart hebt ontvangen, kan je mij een berichtje sturen zodat ik dit voor je in orde kan maken. Ik kan dan meteen je nummerbehoud aanvraag annuleren.

Groetjes,

Alex
Dank voor de snelle reactie en hulp, Alex.
Ik laat je 't meteen weten.
Welkom op het forum tp6300,

Omdat je simkaart pas vandaag verstuurd wordt, kunnen we (tijdelijke) nummer nog niet instellen als je definitieve nummer. Als je de simkaart hebt ontvangen, kan je mij een berichtje sturen zodat ik dit voor je in orde kan maken. Ik kan dan meteen je nummerbehoud aanvraag annuleren.

Groetjes,

Alex


Hi Alex,

Ik heb de sim binnen, in m'n telefoon gezet en een sms verstuurd om 'm te activeren.
Ik heb inmiddels ook bij mijn huidige provider opgezegd.
Ik wacht jouw bericht af.

Dank, tp6300

(Dit bericht heb ik ook via het online vragenformulier verstuurd)
De aanvraag voor nummerbehoud is al geannuleerd, Alex:
"Beste heer/mevrouw,Wij hebben de aanvraag voor nummerbehoud geannuleerd.
Mocht u nog vragen hebben dan vernemen wij het graag.
Met vriendelijke groet,
Joram
Simyo Klantenservice"

Nou nog de bevestiging dat mijn Simyonummer definitief is en ik ben helemaal blij.
Reputatie 2
Badge +4
Beste tp6300,

Met de bevestiging dat de aanvraag voor nummerbehoud is geannuleerd bevestigen wij ook dat het Simyo nummer uw definitieve nummer is.

Groetjes,

Manisha
Top. Dank allebei.
Hee Simyoten,

Ik dank jullie voor je toewijding, maar 3 verschillende bevestigingen dat mijn tijdelijk nummer nu definitief is lijkt me ruim voldoende! :-D

Prettig weekend
Badge +1
Hi there,
ik heb nu precies hetzelfde probleem. Ik heb zojuist mijn simkaart geactiveerd en hou het liefst het nr dat daaraan verbonden is in plaats mijn oude T-mobile nummer. Ik heb ook al te vroeg een aanvraag voor nummerbehoud gedaan. Kan dit ongedaan worden zodat ik mijn tijdelijke Simyo nr kan behouden als definitief nr?
Mvg,
Emma Beltman
Als je zelf T-Mobile opzegt (en daarmee dus je nummer vrijgeeft) dan kan er geen nummerbehoud meer plaatsvinden, volgens mij. Maar Simyo moet natuurlijk wel weten dat je je tijdelijke nummer wil houden, andes heb je straks misschien helemaal geen nummer meer.... :- /

De Simyo's hier hebben mij in ieder geval goed geholpen. En voor de zekerheid had ik mijn verzoek ook via de helppagina 'Stel jouw vraag' geemaild.
Reputatie 2
Badge +4
Beste Emma Beltman,

Welkom op het Simyo forum!
Wij kunnen indien gewenst je aanvraag voor nummerbehoud annuleren. In dit geval wordt het Simyo nummer je definitieve nummer. Je dient in dit geval ook zelf het huidige abonnement (bij de huidige provider) op te zeggen.

Graag vernemen we je akkoord voor het annuleren van de aanvraag voor nummerbehoud.

Groetjes,

Manisha
Badge +1
akkoord! hartelijk bedankt.



Emma
Badge +1
Ik krijg zojuist een mail dat mijn oude t-mobile nummer wordt terug gezet op 25-04. Is de aanvraag van nummerbehoud al geannuleerd of moet ik nog een handeling ondernemen?
Emma
Reputatie 2
Badge +4
Beste Emma,

Als wij het verzoek voor nummerbehoud annuleren zal je Simyo abonnement direct worden geactiveerd. Je dient in dit geval ook zelf het huidige abonnement op te zeggen.

Graag vernemen we of je hiermee akkoord gaat.

Groetjes,

Manisha
Badge +1
Nogmaals akkoord.
Ik ben donderdag in nederland dus dan bel ik t-mobile om mijn abonnement stop te zetten.


Emma
Reputatie 2
Badge +4
Beste Emma,

Wij hebben zojuist je aanvraag voor nummerbehoud geannuleerd en het abonnement met het tijdelijke nummer geactiveerd. Je kunt vanaf half 6 vanmiddag gebruik maken van je Simyo abonnement, op de persoonlijke pagina kun je je gegevens & instellingen aanpassen.

Groetjes,

Manisha
Goedendag,

Ik zou ook graag het simyonummer behouden, dus geen nummerbehoud bij mijn andere provider.

Ik heb al 2 keer een mail versuurd via klantenservice maar nog geen bevestiging. Ik heb al wel de simkaart geactiveerd

en zie dat ik toch buiten de bundel bel/sms.

Zouden jullie dit snel kunnen regelen?
Reputatie 2
Badge +4
Beste Jori,

Welkom op het Simyo forum!
Wij hebben zojuist je abonnement met het Simyo nummer geactiveerd, je kunt vanaf nu binnen de bundel bellen/sms-en. Het verzoek voor nummerbehoud is hiermee geannuleerd. Wij raden je aan om zelf het abonnement bij de huidige provider op te zeggen.

Groetjes,

Manisha
Hallo 

ik wil het verzoek van nummerbehoud annuleren 

mvg 

Pinda
Badge +6
Hallo 

ik wil het verzoek van nummerbehoud annuleren 

mvg 

Pinda


Beste Pinda,

Welkom op het forum!
Ik heb het verzoek voor nummerbehoud laten annuleren en de bundels voor je laten activeren.
De bundels zijn geactiveerd en je kan gebruik maken de simkaart met het telefoonnummer die je van Simyo hebt gekregen.
Hallo, ik zou graag mij nummer behoud willen annuleren. Ik stap over van simyo prepaid naar simyo sim only, en vind mijn nieuwe tijdelijke nummer toch beter. Zou u mijn nummerbehoud kunnen annuleren, en mijn bundels activeren? Svp groetjes
Badge +6
Beste Hartje_Lin,

Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat het het verzoek voor nummebehoud is geannuleerd.
De bundels zijn geannuleerd met het telefoonnummer Simyo.
Beste Simyo,

Ook ik wil graag mijn nummerbehoud annuleren
Het nieuwe Simyo nummer bevalt me eigenlijk wel

Vriendelijke groeten,
Nena
Reputatie 2
Badge +1
Welkom op het forum neenavdw,

Jouw nummerbehoud is geannuleerd en jouw bundels worden per direct geactiveerd. Je kan vanaf vandaag binnen de bundel gebruik van jouw aansluiting maken.
Beste Simyo,

Ook ik zou graag het nummerbehoud willen annuleren , het nieuwe nummer is goed genoeg

MvG Adrian Westerbeek
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Adrian219, welkom op het Simyo forum!

Goed dat je het doorgeeft 🙂 Ik heb het meteen doorgestuurd naar de afdeling Nummerbehoud. Zij gaan je aanvraag annuleren en je bundels activeren. Je kunt vandaag vanaf 14:00 uur je nieuwe nummer gebruiken ;)

Heb ik je vraag zo beantwoord?

Reageer