.

Vraag

nummerbehoud

  • 8 June 2012
  • 8 reacties
  • 1119 Bekeken

Badge
ik heb 4 juni mijn abonnement met nummerbehoud aangevraagd, maar hoelang duurt het ongeveer tot je de mail krijgt met de datum. en hoeveel tijd zit er meestal tussen die mail en de datum?

ik kon ook niet op de site vinden of het nummer van de voicemail in de bundel valt heeft iemand een idee?
alvast bedankt

8 reacties

Ik heb op 7 juni (in de avond) een abonnement aangevraagd, en vandaag 9 juni mijn pakket ontvangen. Als je je SIM kaart activeert van je nieuwe abonnement, dan krijg je na de activeringsbevestiging een melding te zien wanneer het nummerbehoud gaat plaatsvinden. In mijn geval is dit op 15 juni.
Je krijgt dus niet een e-mail of brief van Simyo wanneer de nummerportering plaatsvindt, maar doorgegeven na de activatie van je SIM kaart!
Reputatie 5
Badge +10
Welkom op het forum dientje en Bar@bas,

@dientje, zojuist heb ik contact gehad met onze nummerbehoud afdeling. Je telefoonnummer wordt per 13/6 overgezet. Heb je hier geen email over ontvangen.

@Bar@bas, dit is meteen een reactie op jouw post. Je ontvangt van Simyo email waarin je op de hoogte wordt gehouden over je nummerbehoud status. Als deze bij jou niet zijn aangekomen hoor ik het graag.

Groetjes,

Alex
Badge
hey

ik heb hier idd geen mail over ontvangen. er stond wel nadat ik mijn simkaart activeerde dat mijn abonnement vanaf 12 juni geactiveerd werd



Welkom op het forum dientje en Bar@bas,@dientje, zojuist heb ik contact gehad met onze nummerbehoud afdeling. Je telefoonnummer wordt per 13/6 overgezet. Heb je hier geen email over ontvangen.@Bar@bas, dit is meteen een reactie op jouw post. Je ontvangt van Simyo email waarin je op de hoogte wordt gehouden over je nummerbehoud status. Als deze bij jou niet zijn aangekomen hoor ik het graag.Groetjes,Alex
Reputatie 5
Badge +10
Vreemd. Normaal gesproken ontvang je een email hierover. Heb je ook in je ongewenste mailbox gekeken?
Heb mijn naam moeten aanpassen van [email]Bar@bas[/email], omdat deze gekoppeld was aan mijn Prepaid/e-mailadres.
Merk dat bij het inloggen met oude telnr., nu de gegevens van het abonnement te zien zijn (krijg ik mijn beltegoed nog terug van mijn pre-paid?). Dus (bijna) volwaardig Simyo abonnee, maar dan met nieuwe Forum-naam. Van Simyo heb ik inderdaad wat statusupdates gekregen:
- 11 juni van Porteringen dat het nummer overgezet gaat worden op 14 juni;
- 13 juni van Porteringen dat het nummer de dag erop overgezet gaat worden (incl. SMS ontvangen);
- aanvullend op 14 juni van Klantenservice (aut. gegenereerd bericht) dat mijn internetbundel ingaat.

Deze internetbundel is direct werkend op de nieuwe SIM, het switchen van het oude tel.nr naar de nieuwe SIM is nog niet geheel afgerond. Momenteel (15:55uur) niet bereikbaar op beide nummers. Ik wacht in spanning af!
Reputatie 2
Badge +4
Beste Barbara,

Volgens ons systeem is je nummer inmiddels overgezet en is je Simyo abonnement op 14 juni geactiveerd. Uit je verbruiksoverzicht kunnen we opmaken dat het is gelukt om gebruik te maken van de simkaart. Het resterende prepaid beltegoed (€8,84) zullen we verrekenen op de eerstvolgende factuur. Wij gaan er hiermee vanuit dat het probleem is verholpen.

Groetjes,

Manisha
Inmiddels al een paar dagen verder, en alles werkt naar behoren en zonder complicaties op mijn Samsung Galaxy S Plus (bereikbaarheid, internetinstellingen, gebruik Apps, etc.). Onduidelijk is op welk moment de daadwerkelijke portering van het oude SIM naar de nieuwe heeft plaatsgevonden, maar een test om 17:30 ging daarop in één keer goed. Bedankt voor de duidelijke communicatie en correcte afhandeling van deze overstap van Prepaid naar een Abonnement.
Ik heb er alle vertrouwen in dat de verrekening van het resterende pre-paid beltegoed ook vlekkeloos zal verlopen, met het eerstvolgende factuur.

Gr
Barbara
Reputatie 2
Badge +4
Beste Barbara,

Bedankt voor je positieve reactie! Wij zijn blij om te vernemen dat het probleem is verholpen en wensen je nog veel plezier met de Simyo aansluiting.

Groetjes,

Manisha

Reageer