.

Beantwoord

Aanvraag nummerbehoud werkt niet correct met 3 maanden opzegtermijn, wat nu?

  • 27 August 2015
  • 4 reacties
  • 174 Bekeken

Ik ben nu al 3 dagen bezig een nummerbehoud van mijn bestaande nummer te doen en het lijkt maar niet te lukken...

1. Bij de aanvraag van de Simyo abo heb ik aangegeven nummerbehoud te willen en daarbij alle gegevens, inclusief Simkaart nummer doorgegeven.
2. Er is door Simyo een aanvraag gedaan die daarna geweigerd is omdat er geen Simkaart nummer was gegeven (een leeg Simkaart nummer?! bugje soms), met als gevolg: Telefoonnummer en simkaartnummer komen niet overeen volgens vorige provider
3. Heb mijn Simyo kaart binnengekregen en geactiveerd, krijg de melding dat de nummerbehoud aanvraag was geweigerd en voer dan mijn Simkaart nummer in. Krijg dan een foutmelding en dat ik het later opnieuw moet proberen. Aantal keren geprobeert maar lost helaas niets op...
4. Dan maar gebeld met de klantenservice en het gehele Simkaart nummer doorgegeven. Aangegeven dat het om een T-Mobile Zakelijk account gaat dus 3 maanden opzegtermijn heeft
5. Vandaag dus weer een afwijzing: Gewenste overstapdatum niet mogelijk volgens huidige provider. Geen idee welke datum is meegegaan, nergens terug te vinden.
6. Weer naar mijn Simyo, proberen de "Gewenste overstapdatum" te veranderen maar dan kan ik maar 2 maanden vooruit kiezen en niet verder (27 oktober dus)...
7. Weer gebeld en de ingangsdatum voor de zekerheid maar op 2 december 2015 gezet, zit ik waarschijnlijk een dag zonder telefoon... hoop dat het nu wel lukt

Ben ik nou de 1e klant die van T-mobile Zakelijk naar Simyo gaat of is de site te nieuw dat het nogal wat bugs bevat?!

Het moet toch bekend zijn hoe de aanvraag procedure is voor de paar providers die in NL zijn? Waarom dit niet meteen in te bouwen in de site, kan het nooit fout gaan, hoeven klanten ook niet te gaan bellen naar hun vorige en nieuwe provider!

Dit moet toch makkelijker kunnen want zo schiet het niet op!!
icon

Beste antwoord door Ernst 28 August 2015, 10:27

Bekijk originele reactie

4 reacties

Krijg net de afwijs melding op mijn laatste verzoek: Gewenste overstapdatum niet mogelijk volgens huidige provider

Dan maar weer T-Mobile bellen...
en daarna weer Simyo bellen...

Houd je van de straat, het regend toch buiten
Reputatie 5
Badge +11
Hoi MT15, welkom op het forum van Simyo!

Vandaag wordt het wel mooi weer, dus wil ik dit snel oplossen voor je. Dan kun je lekker naar buiten :)

Jouw oorspronkelijke aanvraag voor nummerbehoud heb je niet als zakelijke aanvraag gedaan met de bijbehorende drie maanden opzegtermijn.
Hierdoor is je klantnummer niet meegestuurd, maar het ontbrekende simkaartnummer. En daar is deze op afgekeurd.
Vervolgens heb je je simkaartnummer opgegeven, maar werd het afgekeurd omdat vanwege het simkaartnummer niet als zakelijk is aangevraagd.
Et cetera, et cetera.

Ik heb het nu opnieuw aan laten vragen, zonder simkaartnummer, mét klantnummer én als zakelijk nummerbehoud.
En nu is het goedgekeurd :D

Veel plezier in de zon!
Ernst

Bedankt, het zonnetje schijnt ;)

Ik weet 100% zeker dat ik een zakelijke aanvraag heb gedaan omdat ik daarbij ook mijn zakelijke T-Mobile klantnummer heb doorgegeven, welke dan ook in mijn simyo account staat en dit wordt alleen gevraagd als je aangeeft zakelijk te zijn (niet mij particulier)

Dus waarschijnlijk is/was er toch iets niet helemaal goed met de online invul produre, ook omdat iemand anders hetzelfde had met een leeg klantnummer, ook een ex zakelijke klant

Ik heb de confirmatie email ontvangen dat het geregeld is en over 3 maanden ben ik over
Reputatie 4
Badge +10
Hoi MT15,

Het is in ieder geval anders binnengekomen. Fijn om te horen dat je de bevestigingsmail hebt ontvangen met je overstapdatum. Tot die tijd kun je je oude simkaart nog gebruiken.

Mocht je in de tussentijd nog vragen hebben, dan weet je ons te vinden 😉

Reageer