Skip to main content
Ik heb hier gelukkig zelf nog niet veel ervaring mee, maar voordat ik een abonnement aanvroeg heb ik op internet rondgekeken. Eén van de grootste klachten was dat facturen hoger bleken dan dat ze waren omdat de Simyo diagrammen de opgetelde seconden weergeefden terwijl het factuur ieder gesprek op minuten afrond.

Als je op het vraagtekentje klikt, kun je ook zien dat het afhankelijk is van het gesprek of de afronding plaatsvind.



Ik kan echter nergens op de simyo-website vinden bij welke gesprekken de beltijd word afgerond op seconden en bij welke minuten,

dus wanneer wordt de beltijd afgerond op seconden en wanneer op minuten?
Slimme vraag.

volgens mij ronden ze af op de minuut.

Bij elk gesprek.

Maar een moderator kan je hier vast een beter antwoord op geven.
Dit is dus de tekst die ze geven:

Waarom kan het verbruik verschillen van mijn factuur?



Het aantal minuten in de grafieken kan verschillen van je factuur. De grafiek toont de optelsom van het aantal gebelde seconden. Het totaal aantal minuten in de grafiek kan lager zijn dan de daadwerkelijk in rekening gebrachte belminuten op je factuur. Dit komt doordat gesprekken op hele minuten naar boven worden afgerond, ook wanneer je bijv. 10 seconden belt.



Afhankelijk van of het verbruik binnen je bundel, buiten je bundel of naar andere landen en service nummers was, worden de gesprekken afgerond per minuut of per seconde.




Dus jij zou zeggen dat ze alles sowieso afronden op minuten?

(-waar slaat de laatste alinea dan op?)



Want dan vraag ik mij af waarom de grafieken niet ook gewoon minuten aangeven in plaats van seconden en waar je dan wel precies het gebruik opgeteld kunt zien.
Hoi MarissaB, welkom op het Simyo forum!



Je verwarring over je verbruiksgeschiedenis is heel goed te begrijpen. Ik kan vertellen dat je ook niet de enige bent én dat er verandering aan zit te komen, om deze verwarring in de toekomst te voorkomen.



De normale verbruikskosten in Nederland, rondt Simyo altijd per minuut naar boven af. Verbruikskosten in het buitenland worden, omdat dit van de EU moet, per seconden afgerekend. Dit is waarom de laatste alinea op deze manier is geschreven 🙂.



Helaas is het nog niet zo makkelijk om de verbruiksgrafieken op de afgeronde belminuten af te stemmen, maar zoals ik hierboven al aangeef, zijn we druk bezig om dit te verbeteren.



Heb ik het zo duidelijk uitgelegd?



Bedankt voor je reactie, koorelle!

Reageer