Skip to main content
Ik heb een prepaid telefoon en om te proberen een internetbundel aangeschaft van 250 mb. Nu had ik op mijn Samsung telefoon een waarschuwing erin gezet dat als ik bij 200 mb zou zijn een melding zou krijgen. Kijk ik toevallig op mijn symio en zie ik tot mijn schrik dat ik al op 234 mb zit terwijl er in mijn telefoon staat dat ik pas 4,60 mb hebt verbruikt. Hoe kan daar zo een groot verschil in zitten. En dan vind ik het ook nog vreemd dat hij ook al doe ik niets behalve van huis weggaan waar ik dus op wifi zit ook veel mb verbruik. Is dit dan omdat hij zoekt naar een punt van symio zodra ik mijn huis verlaat ? Zo ja waarom verschilt dit dan zo met de ene keer en de andere keer. Wie kan mij uitleg geven. Ik heb wel voor de zekerheid Internet op je telefoon uitgezet voordat ik straks een grote rekening ga krijgen.
Heb je wel goed ingesteld vanaf en tot welke datum je datameter op je telefoon moet registreren?



En je verbinding loopt altijd door als 3G internet aanstaat, behalve als er Wifi verbinding is. Maar wifi is instabiel dus als dit weg valt en je 3G staat ook aan dan blijf je internet verbinding houden.



Het plaatje kan afwijken van jouw Mijn Simyo, omdat ik Sim Only heb. Wat je ziet is wat je nog over hebt en niet wat je heb verbruikt. In mijn situatie heb ik dus nog 270 minuten / smsjes en 430 MB data.



Heb je het misschien verkeerd gezien en gedacht dat je het had verbruikt?


Hoi Raytje ja ik heb hem van 21-6 tm 21-7-2015 ingesteld dus dat staat goed

en dit zie ik



mijn internetbundel







Tegoed

233 MB

van de

250 MB





Clock

14dagen 2uur 44minuten Geldig tot 21 jul 23:59



En weet je zeker dat ik dan nu nog 233 mb tegoed hebt en het niet verbruikt is. Als dat zo is kan ik dan weer internet aanzetten op mijn telefoon. Ik wil het wel zeker weten want ik heb geen zin in een grote rekening. Alvast bedankt
Er staat tegoed 233 van de 250.. dat betekend dat je 17 MB hebt verbruikt.



Daar mag je dus vanuit gaan. Onthoud alleen wel dat de standen iets vertraagd worden bijgewerkt. Maar ongeveer 2 a 3 uur na gebruik moet dat wel gebeurt zijn.
Dank je
Hoi Sjaan1962, welkom op het Simyo forum :)



Voor de overzichtelijkheid heb ik jouw topic even verplaatst naar het subforum Mijn Simyo & Mijn Simyo app.



Gelukkig was Raytje er snel bij met zijn heldere antwoord; je hebt inderdaad nog 233 MB over van de 250 MB in totaal :$

Wanneer je nu op Mijn Simyo kijkt, zie je de nieuwe weergave en wordt het nog wat duidelijker weergegeven. Heb je het al gecheckt?
Ja hoor dank je wel
Hoi Sjaan1962,



Fijn dat alles nu duidelijk is :)



We zien je graag terug op het forum als je verder nog met vragen zit.

Reageer