.

Beantwoord

Waarom zit er opeens een schermbeveiliging op mijn telefoon?

  • 18 February 2016
  • 6 reacties
  • 1747 Bekeken

Badge
Hallo ik heb een probleem op mijn mobiel een Samson Galaxy core GT 18260,ik was op de simyo app op mijn mobiel geweest verschillende wachtwoorden gebruikt allemaal fout nu heeft de app mijn mobiel geblokkeerd ,ik kan wel gebeld worden maar ik kan niets doen met mijn telefoon hij reageert nergens op ook niet op andere telefoons ik heb al 4x contact via jullie mensen aan de telefoon gehad maar het is nog steeds niet verholpen ik hoop dat iemand het voor mij op kan lossen a.u.b..
Graag zou ik graag weten of jullie hier een oplossing hebben voor dit probleem.
B.v.D.Lida Zevenhek.
icon

Beste antwoord door Sean 19 February 2016, 13:00

Bekijk originele reactie

6 reacties

Reputatie 5
Badge +8
Hoi Lida,

Wat vervelend dat je telefoon is geblokkeerd. Het komt helaas vaker voor dat klanten met een Android telefoon opeens een schermbeveiliging hebben na het installeren van de App. Om het scherm te ontgrendelen heb je een code nodig. Deze heb je eerder zelf ingevoerd. Dit kan dezelfde code zijn als de code die je hebt ingesteld voor de Mijn Simyo App.

Als je weer toegang hebt tot je telefoon kun je de schermbeveiliging op je telefoon uitzetten via: Instellingen > Beveiliging > Schermbeveiliging > Geen. Of door ‘automatische schermbeveiliging’ op ‘nooit’ te zetten.

Mocht dit niet lukken kun je de app beheer verwijderen. Dit doe je via Instellingen > Beveiliging > Referenties wissen/aanmeldgegevens wissen.

Dit laatste kan er wel voor zorgen dat de App minder goed functioneert.

Laat je me weten of dit is gelukt?

Groetjes,
Sean
Hoi, ik en mijn vrouw hebben hetzelfde probleem. Als wij de schermbeveiliging weer uitzetten bij instellingen werkt de app niet en vraagt wederom om een schermbeveiliging in te stellen. Wij willen niet dat Simyo voor ons bepaalt om verplicht een schermbeveiliging te nemen.

Graag de oude app weer terug!

mvg

Jack en Elsa
Ik heb met mijn andere telefoon dat probleem de 1e keer ook gehad, heeft te maken met beveiling cq Android versie. Heb toen een boot recovery nodig gehad. (Factory reset) App niet meer gebruikt maar gewoon inlog op mijn simyo.

Suuk 6
Reputatie 7
Badge +10
Hoi Jackskb,

Welkom op het Simyo Forum.

Ik kan me voorstellen dat je dit vervelend vindt 😞

Zoals Friesian aangeeft, gaat het om een beveiligingsissue met Android 4 telefoons. Dit zorgt ervoor dat je geen wachtwoorden of pincodes kunt opslaan als je geen schermbeveiliging hebt. Je kunt de optie 'ingelogd blijven' het beste niet aanvinken en de melding voor het instellen van het wachtwoord steeds negeren. Om die manier kun je de app het beste gebruiken.

Laat je weten of dit gelukt is?

@Friesian, bedankt voor je antwoord!

Groetjes,
Angela
Hoi,
Heb idd een Android 4.
Ik kan niet zonder schermbeveiliging verder. Stel die wel in dan kom ik nog steeds niet verder dan een oranje scherm.

Er zijn toch nog heeeeel veeeel mensen met een android 4 waarom verzint Symio zo'n gebruiksonvriendelijke app die mij verplicht wat voor instellingen ik moet doen op MIJN telefoon.

Met vriendelijke groet,

Jack
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Jackskb,

Het is een bug in Android, die de veiligheid niet ten goede komt. Hier heb ik zelf onderzoek naar gedaan en ik ben er in geslaagd om de test telefoon te kraken. Gelukkig zijn er heel veel Android 4.X versies die wél gedicht zijn en de app daar dus wel goed op functioneert. Daarnaast is het platform ook de standaard tegenwoordig voor apps met bepaalde veiligheid eisen, zoals Bankier apps etc.

Het is in jouw geval denk ik nog nodig om de app te verwijderen, dan de schermbeveiliging in te stellen en vervolgens de app weer te installeren. Ik verwacht dat de app dan geen oranje scherm meer laat zien 🙂.

Groetjes, Tiury

Reageer