Skip to main content
Waarom wil mijn simyo-app toegang tot foto's/media/bestanden?

Dat gaat simyo toch niks aan 😕
Hoi KHK, welkom op het forum van Simyo :)



Goede vraag, dat ga ik voor je checken bij de ontwikkelaars van de app!



Ik denk zelf overigens dat dit nodig is om je facturen op te mogen slaan op je telefoon, maar dat gis ik eerlijk gezegd, dus ik ga het zeker even voor je navragen ;)



Enige wat ik daarvoor dan wel even van je moet weten is op welke telefoon je de Mijn Simyo app gebruikt? (iOS, Android of Windows Phone?)



Ik hoor het graag van je! 🙂
Ik heb geen enkele aanwijzing kunnen vinden op mijn iPhone dat dit met de iOS versie van de app gebeurt. Misschien doen alleen de android en windows versies dit.
Ik gebruik een android telefoon en als je de app wilt installeren vraagt hij dus toestemming voor toegang tot foto's/media/bestanden. Lijkt mij volstrekt onnodig en bovendien privacy gevoelig.
Wat gebeurt er als je die toestemming niet geeft? Installeert de app dan niet?
Nee, je moet toestemming geven.
De Simyo applicatie download de facturen naar de opslag van je toestel voordat het probeert deze net gedownloade factuur/pdf-bestand te openen. Meer dan dat lijkt de app niet te doen. Foto's en media boeit die app helemaal niet.
Hoi KHK,



Zoals ik al vermoedde en Groentjuh hierboven ook heeft beschreven, vraagt de app deze toestemming om de facturen op te kunnen slaan en vervolgens te kunnen bekijken :)



Heb ik hiermee je vraag beantwoord?



@Scotsman, dankjewel voor het meedenken 🙂
Ja, hiermee is mijn vraag beantwoord. Dankjewel 🙂
Hoi KHK,



Super! Ik moet zeggen dat ik het een hele goede vraag vind 🙂 Deze onduidelijkheid hebben we nu mooi de wereld uit geholpen, top!

Reageer