.

Beantwoord

Waarom werkt de Mijn Simyo app zich niet automatisch bij?


Badge
Hallo simyo,
Ik gebruik jullie app en ik heb een probleem.
Als ik mijn overzicht herlaad gebeurt er niks.
Ik moet dan een paar uur wachten, soms een dag, en dan kan ik mijn overzicht zien van een paar uur geleden. Zo kan ik dus nooit oprijd zien hoeveel ik nog over heb. Ik heb al een paar keer de app op nieuw gedownload en ik heb me al een paar keer opnieuw ingelogd maar er veranderd niks. Zouden jullie mij misschien kunnen helpen?
Ik hoop snel van jullie te horen.
Met vriendelijke groet,
Celine
icon

Beste antwoord door Tiury 16 April 2015, 13:38

Bekijk originele reactie

22 reacties

Je moet hem er af gooien (de app) en dan opnieuw downloaden
Zevy
Badge
Jaa dat heb ik al een paar keer gedaan maar dat werkt niet
Werkt mijn simyo wel zoals het hoort?
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Celine67, welkom op het Simyo forum!

Goed dat je dit even navraagt 🙂! Ik denk dat dit komt door de verwerkingstijd van de gegevens. De app en Mijn Simyo is nooit helemaal actueel. Deze werken kunnen we zo'n 5/6x per dag bijwerken. Dit komt omdat we gebruik maken van het KPN netwerk en zij het verbruik moeten doorgeven aan Simyo.

Dat je verbruik soms een dag niet wordt bijgewerkt, komt waarschijnlijk omdat er in de tussentijd geen gebruik is geweest en daarom ook geen verbruik te meten valt 🙂.

Zou dit je kunnen verklaren waarom deze tijd er telkens tussen zit? :)

Groetjes, Tiury

Bedankt voor jullie reacties, Zevy03 en Friesian!
Badge
Hallo Tiury, dank u dat u zo snel antwoorden.

Ik heb een paar maanden geleden ook gehad dat ik een melding kreeg dat ik 50% van m'n bundel had verbruikt maar als ik de app dan opende stond er dat ik nog iets in de 300 honderd had. Dat is een hele dag zo gebleven maar toen ik de volgende dag keek stond er dat ik nog maar 23 mb had. Ik snapte er niks van want ik had hem die dag daarvoor expres niet veel gebruikt. Weet u misschien hoe dit komt want ik hoop niet dat dit nog een keer gebeurt omdat ik extra kosten had.

Groetjes,
Celine
Die smsjes over je verbruik zijn wel realtime (wettelijk) verplicht.

Als je dan op Mijn Simyo kijkt kan het zijn dat die nog niet is bijgewerkt.

Je ziet op Mijn Simyo ook de datum en tijd van laatste verwerking.
Reputatie 5
Badge +11
Het klopt wat Raytje hier aangeeft, Celine67.
We proberen het verbruik binnen een paar uur na registratie verwerkt te hebben en op Mijn Simyo en de app te hebben staan, maar dit lukt niet altijd.
Badge
Jullie zeiden laatst dan mijn simyo om de 5 of 6 x per dag vernieuwd word, dat is dus ongeveer om de 5 uur. Maar gister keek ik om 12 uur 's avonds op mijn simyo en toen stond er laatst vernieuwd on 11.20 in de middag. Dit is dus geen 5 uur maar bijna 12 uur..
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Celine67,

Dat kan zomaar kloppen. Als er namelijk niets bij te werken is, wordt het lastig;)
Nee dat is flauw. Wat ik hiermee aan wil geven is dat de app alleen maar bijwerkt als er verbruik is geweest.

Als je niet regelmatig door de dag gebruik maakt van je simkaart, dus internet via het netwerk, bellen of smsen, zullen er gaten vallen in de bijwerktijd;)
Is alles zo duidelijk?
Badge
Jaa dat weet ik, dat hebben jullie al een paar keer uitgelegd en ik snap het maar toen ik keek om 11.20 uur in de middag was hij ongeveer 440 en daarna heb ik hem daarna nog een paar keer geprobeerd te laten bij werken maar hij bleef op 440 staan. toen ik s' avonds om 12 uur keek was hij hij nog 410 ofzo iets en ik heb hem. Dus dan werkt hij gewoon niet bij, toch?
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Celine67,

Dan heeft de app zich toch bijgewerkt van een tegoed van 440 naar een tegoed van 410 MB:?
Het kan zijn dat je in het eerste gedeelte van de dag geen verbruik hebt, waardoor de app zich dan niet bijwerkt.
En bij verbruik later op de dag, krijgen wij het met een vertraging binnen vanuit het netwerk.
Dan lijkt het alsof de app heel lang niets gedaan heeft;)

Is het zo duidelijk?
Badge
Nja, er klopt niks van dat bijwerken maar laat maar zitten.
Badge
Hebben jullie één of andere antwoord lijst ofzo want ik krijg iedere keer hetzelfde antwoord, ik denk dat ik achter iedere vraag ook maar ga zetten: is het zo duidelijk? Want volgens mij begrijpen jullie mij niet.
Dat bijwerken werkt perfect. Als je nu eens de tijd van je laatste uitgaande tijd noteert en de laatste verwerkingstijd ook. Dat zul je zien dat er enige tijd tussen zit. Bel of sms je de hele dag niet dan hoeft er niks bijgewerkt te worden. Maar gebruik je wel internet, dan word alleen dat gedeelte bijgewerkt.

Bij mij is het telefoon gebruik voor het laatst bijgewerkt tot vrijdag 13:50 u. En dat klopt, ik heb het hele weekend geen uitgaand telefoontje gepleegd. Vanmorgen 2 (afgelopen uur), en die moeten dus nog bijgewerkt worden.

PS. Misschien ligt dat dan weer aan mijn App. Maar die is trager met de verwerking dan Mijn Simyo.
Badge
Jaa ik snap dat nu wel, dat is al een stuk of 5 keer gezegd maar dat vraag ik toch niet.
Badge
Maar laat maar zitten, hoef geen antwoord meer. Ben d'r klaar mee.
Omdat het 5x het antwoord is op de vraag die gesteld is.
Reputatie 5
Badge +11
Omdat het 5x het antwoord is op de vraag die gesteld is.
Dat klopt eigenlijk wel zo'n beetje. Al begrijp ik dat dit wel een beetje flauw klinkt, Celine67.

Kijk eens niet op de app, maar op Mijn Simyo en dan op het tabblad Verbruik.
Als je daar de huidige maand selecteert en vervolgens Internet op je mobiel zie je precies wat er allemaal is bijgewerkt.
Een stuk gespecificeerder dan op de app dus. Je ziet dan op de seconde de verwerkte datasessies en hoeveel kB's dat precies zijn.

En ja, het kan weleens langer duren dan een uur of 4 of 6. Maar soms ook niet.
Badge
...
Reputatie 4
Badge +10
Hoi Celine67,

Ik zie dat je een leeg bericht hebt geplaatst met "...". Als je iets wou vragen, dan mag dat natuurlijk 😉 Hopelijk is wel het één en ander bij je opgehelderd over je verbruik 😳
Badge
Nee dat is het niet
Reputatie 6
Badge +10
Hoi Celine67,

We vinden het jammer dat het niet opgehelderd is. Helaas kan ik mij geen andere manier bedenken om dit aan je uit te leggen.

Groetjes, Tiury

Reageer