.

Beantwoord

Waarom werkt de Mijn Simyo app niet?


Badge

Hallo

Ik heb een samsung met android 5.0 nu zegt de app ineens android te oud zodra ik mijn ww invul

Hoe verhelp ik dit

Klaas Sibrandi

icon

Beste antwoord door Daisy 31 March 2020, 12:12

Bekijk originele reactie

24 reacties

Reputatie 7

@klaas sibrandi Weet je zeker dat je Android 5.0 hebt? Want de Mijn Simyo app heeft minimaal  Android 4.4 nodig, waardoor de Mijn Simyo app het op jouw toestel wel zou moeten doen.

Welke Samsung heb je?

Badge

Hallo Rico

Ja bij toestel info staat duidelijk android 5.0

Heb een samsung galaxy note3

Reputatie 7

Dag @klaas sibrandi Dank voor je snelle reactie. De Samsung Galaxy Note 3 heeft inderdaad als laatste update de update naar Android 5.0 gehad. 

Als het toestel een niet ondersteunde versie van Android draait, moet het volgens mij niet eens mogelijk zijn de Mijn Simyo App te installeren.

Is er wat gebeurd daar de app nu ineens aangeeft dat de versie niet wordt ondersteund? 

Wat je zou kunnen proberen is de app te verwijderen, je toestel uit- en weer aanzetten en de app opnieuw te installeren.

Badge

Zal vanavond dat eens proberen eraf gooien toestel uit

Reputatie 7

Oke, @klaas sibrandi , ik ben dan benieuwd naar de uitkomst.

Badge

Geprobeert verwijderd telefoon uit weer aan opnieuw geinstalleerd weer hetzelfde.

Vreemd staat gewoon android 5.0 op. Ook op telefoon updaten gedaan maar zegt dan telefoon is up to date

 

 

Beste @klaas sibrandi 

Een telefoon met Android 5.0 heeft een te oude Android versie om nog te worden geüpdatet. De meeste Android telefoons krijgen een 2 jaar updates. We hebben inmiddels Android 9, Android 10 telefoons.

Probeer eens vanuit de browser - Chrome - een snelkoppeling te plaatsen van mijn Simyo op een startscherm van je telefoon.

Het zal zichtbaar worden/ zijn dat een aantal apps niet meer verschijnen in de Playstore.

Badge

Zal dat eens proberen

Reputatie 7

@Friesian Ik begrijp je reactie. Ik sta er zo ook in, want Android 5.x is inderdaad al heel erg oud, maar omdat Simyo op haar support pagina nog altijd spreekt van minimaal Android 4.4……….

Hoi @RicoK  Kun je even de link naar de servicepagina plaatsen? Dat is denk ik niet alleen anderen maar ook voor mij handig.

Reputatie 7

@Friesian Mijn vergissing. Het is niet Simyo ide dat vermeldt, maar de Google Playstore die dat doet: https://play.google.com/store/apps/details?id=nl.simyo.mijnsimyo

 

 

Reputatie 7
Badge +6

Hoi Klaas sibrandi,

 

Goed dat je even contact opneemt! Ik heb het gelijk even voor je uitgezocht, voor de nieuwste versie van de app heb je minimaal Android versie 5.0.1 nodig. 

 

RicoK en Friesian, het klopt inderdaad dat we tot nu altijd wat anders hebben gecommuniceerd omdat dit echt sinds kort is veranderd. Maar ik ga hier even achteraan!

 

Groetjes,

Daisy

Reputatie 7

@klaas sibrandi Dan heb ik je helaas verkeerd geïnformeerd, maar wel op basis van de mij ter beschikking staande informatie….

Wel ben ik bang, dat jij, omdat de Galaxy note 3 niet verder is gegaan met updaten dan Android 5.0, geen Mijn Simyo App kan draaien. Wel met de workaround, zoals door @Friesian is aangegeven.

 

Beste @klaas sibrandi  - Klaas.

Ik hoop dat je me het niet kwalijk neemt maar ik wil je toch even deze extra informatie nog geven. Off topic.

Doordat de telefoon niet meer wordt geüpdatet mis je ook essentiële beveiligingsupdates. 

Misschien is het een optie om eens te kijken naar een nieuwe telefoon. 

Ik zou persoonlijk niet kiezen voor een budget telefoon maar minimaal een stapje hoger. Anders  heb je al gauw te weinig geheugen capaciteit omdat het besturingssysteem al behoorlijk wat inneemt. 32 GB intern geheugen, uitbreidbaar met SD.

Het is maar een overweging.

Badge

Helaas jammer vond het wel makkelijk 

Dan maar via de browser van de laptop

Reputatie 7

@Friesian Jij zegt wat ik dacht! Maar op zich zou het ook best een ‘budget-telefoon’ kunnen zijn. Als dit een erg recente is, ben je in ieder geval nu weer bij. Echter, dat is dan wel weer het nadeel aan budget telefoons, de kans dat de ondersteuning vroegtijdig wordt gestaakt is erg groot. Maar ook de dure telefoons gaan veelal nog geen 2 jaar mee qua ondersteuning…. Dit is dan helaas alleen het geval bij Android toestellen. iPhones daarentegen krijgen wel jarenlang ondersteuning. Sowieso krijgen deze jaren lang een nieuw besturingssysteem, maar ook na deze ondersteuning krijgen deze nog altijd met enige regelmaat een beveiligingsupdate.

 

Reputatie 7
Badge +6

Kan niet in andermans portemonnee kijken maar.... binnenkort een budget iPhone💪🏻😃

Ik heb een Nokia 3.2 van €99,- aangeschaft. Een budget telefoon omdat de Xiaomi in de reparatie was. Toeval wil dat de verbinding steeds wegviel later. Ik hoorde wat gezegd werdt aan de andere kant van de lijn, middenin het gesprek. Maar zij konden mij niet meer horen.

Dus nu is de Nokia weer in de reparatie...

 

Het besturingssysteem neemt al heel veel in beslag bij 16GB geheugen. Nokia geeft uitzonderlijk lang updates voor Android.

 

Reputatie 7

Kan niet in andermans portemonnee kijken maar.... binnenkort een budget iPhone💪🏻😃

Ja, de 9 of de SE2. Zeker voor Apple begrippen is de vermoedelijke (gehoopte/verwachte) prijs van EUR 479,00 ‘schappelijk’, maar het is en blijft wel veel geld natuurlijk….;)

@Ron HVan mij mag je gerust in mijn portemonnee kijken. Als je ziet hoe weinig erin zit vul je hem misschien zelfs aan.

😀😀

Reputatie 7

Is het nou een 1-april-grap of toch niet….: https://nl.hardware.info/nieuws/71501/samsung-geeft-vier-jaar-oude-galaxy-s7-nieuwe-beveiligingsupdate

Reputatie 6
Badge +6

Best netjes toch? Zo is er voor mijn oude iPhone 5 ook na jaren nog eens een beveiligingsupdate uitgerold :smile:

 

Reputatie 7

Ja, @Bas , van Apple zijn we het wel gewend, maar juist Apple grootste concurrent Samsung laat qua update beleid de ene steek na de andere steek vallen. En nu is juist dit ‘nieuwsbericht', wat bij Apple geen nieuws is, zo bijzonder.

Reputatie 6
Badge +6

Ah, bedankt voor de uitleg! Apple staat inderdaad bekend om z'n ondersteuning wat dat betreft. Ik rock nog steeds een iPhone 6S (bijna vijf jaar oud dus, besef even) en heb toevallig gisteren de meest recente iOS geïnstalleerd :grin:

Reageer