Skip to main content
Hoi



Ik heb gisteren het bericht gekregen dat ik momenteel al mijn MB's voor internet heb gebruikt.

Echter, wanneer ik mijn verbruik bekijk staat daar dat ik van deze maand maar 437 MB's heb gebruikt, terwijl ik betaal voor 1000 MB.

Waar zijn mijn overige 563 MB?
Hoi Lamar,



Wat vervelend dat je MB's zo snel verbruikt zijn. Ik kan aan je gegevens zien dat je bundels daadwerkelijk op zijn. Dit zou natuurlijk ook zichtbaar moeten zijn op Mijn Simyo.



Vorige maand heb je zo ongeveer 437 tot 450 MB verbruikt. Weet je zeker dat je de twee verbruiksmeters niet door elkaar haalt? Je moet echt kijken op de overzicht pagina en dan net onder "Deze maand heb ik nog". Daar staat je huidige tegoed. Onder het tabblad "verbruik" staan de gegevens van de vorige periode.



Wil je voor me nakijken of dit het geval is?
Aha, dat staat inderdaad bij juni. Maar dat maakt het eigenlijk enkel frappanter. 

Ik heb namelijk op 4 juli al een bericht gekregen dat ik 50% van mijn tegoed heb gebruikt.

Dat zou dus moeten betekenen dat ik in 4 dagen 500MB op heb gemaakt.

Dat is nagenoeg onmogelijk. Ik heb het zelfde aantal MB's als bij mijn vorige provider (Hi) en gebruik mijn mobiel exact voor dezelfde dingen...
Alweer iemand waar het verbruik niet bij klopt!! Maar bij mij is het niet het aantal mb's maar bel/sms minuten

Simyo jullie moeten hier toch echt wat aan gaan doen!
Aha, dat staat inderdaad bij juni. Maar dat maakt het eigenlijk enkel frappanter. 

Ik heb namelijk op 4 juli al een bericht gekregen dat ik 50% van mijn tegoed heb gebruikt.

Dat zou dus moeten betekenen dat ik in 4 dagen 500MB op heb gemaakt.

Dat is nagenoeg onmogelijk. Ik heb het zelfde aantal MB's als bij mijn vorige provider (Hi) en gebruik mijn mobiel exact voor dezelfde dingen...






Hoi Lamar,



Er is op je aansluiting helaas heel veel verbruik gemeten. Nou begrijp ik dat het vervelend is als je niet direct weet waar dit nou precies naartoe is gegaan.



Je zou dit zelf ook het beste even kunnen bekijken op Mijn Simyo bij het tabblad "Verbruik" -> "juli". Hier zie je dat je vooral in het begin van de maand gigantische datasessies hebt gevoerd. De enige die kan achterhalen waar dit naartoe is gegaan, ben jij. Ik hoop dat je een Dataverbruikmeter in je toestel hebt staan. Bij Android staat dit standaard bij je instellingen.



Check anders hier voor datatips en hoe je dit beter in de gaten kunt houden. Het installeren van een datameter is de beste tip in mijn ogen, hier adviseer ik standaard de App Onavo Count.



Ik hoop dat je iets met mijn tips kan en dat dit niet nogmaals fout gaat.





Alweer iemand waar het verbruik niet bij klopt!! Maar bij mij is het niet het aantal mb's maar bel/sms minuten

Simyo jullie moeten hier toch echt wat aan gaan doen!




Hoi JanetA,



Het ging hier, zoals je kunt lezen, over een oprecht foutje van Lamar. Er is hier geen sprake over verkeerde informatie op Mijn Simyo, omdat dit bij Data (MB's) niet mogelijk is. Ik denk dat er in jouw geval een verschil was in je belminuten en verbruiksmeter, doordat je belminuten worden afgerond. Dit gebeurt overigens alleen in gevallen waarbij er heel vaak naar bijvoorbeeld voicemail is gebeld of er hele korte gesprekken zijn gevoerd. Normaliter zijn deze meters behoorlijk accuraat.



De meters die het tegoed van de huidige maand laten zien, zijn volledig accuraat. Zolang je deze in de gaten houdt, kun je niet meer tegen eventuele kosten aanlopen.

Reageer