.

Beantwoord

Waarom moet ik een wachtwoord aanmaken en deze steeds opnieuw instellen?

  • 8 May 2015
  • 6 reacties
  • 415 Bekeken

Waarom moet ik een wachtwoord maken wat aan m.i. idiote voorwaarden moet voldoen en ik dus steeds opnieuw moet instellen?
icon

Beste antwoord door Ray 8 May 2015, 16:54

Bekijk originele reactie

6 reacties

Die "idiote" eisen aan wachtwoorden zijn er ter bescherming van de persoonsgegevens van de klanten. Simyo is daar niet de enige in. Ik neem overigens aan dat je voor Mijn Simyo bedoelt?

Ik ook nog nooit meegemaakt dat ik die telkens moet veranderen.

Dus graag wat meer info van jouw kant zodat we je beter kunnen helpen 🙂
Kleine gok van mij (ga je voor zijn Raytje). Toets je de verkeerde tekens in?
Een wachtwoordkluis is dan aan te bevelen, persoonlijk gebruik ik Lastpass.
Reputatie 4
Badge +10
Hoi relent, welkom op het Simyo forum!

Jammer om te horen dat je de wachtwoordeisen niet kan waarderen. Er zijn inderdaad een aantal voorwaarden. Zoals Raytje al zegt, zijn deze voorwaarden er om ter bescherming van de klant.

Op Mijn Simyo staan behoorlijk wat persoonlijke gegevens. Ook kun je op je persoonlijke pagina verlengen met een jaar en je bundels verhogen. Het is dus belangrijk dat niet iedereen bij je persoonlijke pagina kan komen :)

Als je eenmaal een wachtwoord hebt ingesteld of een wachtwoord hebt, dan hoef je deze niet steeds opnieuw in te stellen. Ik vraag mij net als Raytje af hoe het komt dat je je wachtwoord steeds opnieuw moet instellen.

Geef je ons hierover iets meer informatie?

@Raytje & Friesian; top dat jullie zo goed meehelpen! Fijn om te zien 🙂
Ik ben niet meer van de jongsten maar voor andere zaken heb ik een sterk wachtwoord zonder rekening te moeten houden met hoofdletters, tekens én cijfers.
Door hier dat wel te moeten vergeet ik steeds welk wachtwoord ik heb in elkaar gefabriekt met steeds een reset via mail als gevolg...vandaar mijn opmerking.
Ik ben benieuwd welke browser je gebruikt.
Ik gebruik Chrome en wanneer je ingelogd hebt vraagt de computer of het wachtwoord onthouden moet worden. Klik je op ja, zal jouw computer jouw wachtwoord onthouden. Ga je vaker naar simyo komt telefoonnummer en wachtwoord ingevuld in beeld en hoef je alleen op inloggen te klikken, zo werkt het althans bij mij.
Wat dat betreft doet een tablet dat ook, alleen weet ik niet wat voor apparaat je gebruikt. :)

Friesian ut paerdjuh.
Reputatie 5
Badge +11
Hoi relent en Friesian,

Je kunt inderdaad een passwordmanager gebruiken, of je browser het wachtwoord laten onthouden.
Wanneer je de Mijn Simyo app gebruikt hoeft je sowieso maar één keer het wachtwoord in te vullen. Wat ook kan is jezelf het wachtwoord mailen. Is dat een idee?

Reageer