Skip to main content
Waarom eist Simyo inzage in mijn foto's / media / bestanden, camera en telefoon? Ik ervaar dit als onnodige schending van mijn privacy. Big brother is watching me?
Hoi Diederikje,



Welkom op het Simyo Forum.



Met de nieuwe app kan je een foto van jezelf (of van iets anders) maken of uploaden om de app persoonlijker te maken. Zonder toegang zou dit natuurlijk niet werken, andere gegevens worden echt niet uitgelezen hoor.
Maar ze kunnen natuurlijk wél worden uitgelezen. Ik zou wensen dat ik de app zó kan instellen dat er geen inzage mogelijk is in mijn bestanden.
Hoi Diederikje, voor zover ik weet wordt dat binnenkort mogelijk in Android (iOS weet ik niet), wel loop je dan het risico dat de app niet meer of slechts gedeeltelijk werkt.
Ik overweeg de app te verwijderen en een snelkoppeling in mijn startscherm te zetten. Werkt even snel en goed.
inmiddels heb ik de app vrwijderd
Het is natuurlijk goed dat je machtigingen van apps in de gaten houdt, maar ik denk dat je in dit geval te wantrouwend bent.

Ik ben zelf ook redelijk kritisch wat dat betreft, maar als ik net zo kritisch was als jij zou ik nu een dumbphone hebben.
Hoi Diederikje,



Welkom op het forum.



Ik snap heel goed dat je achterdochtig wordt van dat soort meldingen.



Het is echter niet zo dat wij toegang willen om de bestanden op je telefoon te doorzoeken, hoor. We doen dit zodat jij volledig gebruik kunt maken van onze app.



Het gebeurt overigens wel vaker dat apps vragen om toegang tot bepaalde dingen op je telefoon. Je hoeft niet bang te zijn dat je dan in de gaten gehouden wordt.



@franswon en PCfreak bedankt voor jullie hulp!!



Groetjes,

Caspar

Reageer