.

Beantwoord

Waarom lukt het wijzigen van mijn rekeningnummer niet?

  • 19 January 2015
  • 7 reacties
  • 461 Bekeken

Geacht forum,

Ik wil mijn rekeningnummer wijzigen via Mijn Simyo - Mijn Gegevens, maar ik zie nergens een mogelijkheid om een nieuw rekeningnummer in te voeren.

Het vreemde is dat ik - om aan te tonen dat ik toegang heb tot het rekeningnummer - een iDeal betaling moet uitvoeren met het bestaande rekeningnummer. Vervolgens kan ik nergens een nieuw rekeningnummer (BIC/IBAN) invullen. Logisch zou zijn dat ik eerst een nieuw rekeningnummer in moet vullen en vervolgens daarop een iDeal 1-cent betaling op moet doen.

Ofwel: hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen via Mijn Simyo?

mvg, Martin
icon

Beste antwoord door Ernst 20 January 2015, 10:54

Bekijk originele reactie

7 reacties

Hoi Martin,

Welkom op het Forum.

Alvorens ik je vraag wilde beantwoorden heb ik het even voor je nagekeken.

Ik vermoed een bug op de pagina want je kan inderdaad je nummer niet aanpassen maar betalen met je huidge.

Wacht even een mod af, die kan je verder helpen. 
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Martin van Pelt, welkom op het Simyo forum!

Ik heb dit topic even verplaatst naar het subforum Mijn Simyo & Mijn Simyo app. Dan is het wat makkelijker te vinden voor andere forumbezoekers.

In jouw gegevens zie ik dat je gisteren je rekeningnummer hebt gewijzigd naar, inderdaad, hetzelfde als je al had bij ons.
Ik wil wel even de stappen van het wijzigen van je rekeningnummer met je doorlopen.
Op Mijn Simyo ga je naar het tabblad Mijn gegevens. Vervolgens klik je op 'Wijzig rekeningnummer ›' en komt iDeal in beeld.
Je selecteert de bank waarmee je wilt gaan betalen en vinkt 'Ik geef Simyo toestemming om bedragen af te schrijven van dit rekeningnummer.' aan.
Daarna klik je op 'Betalen'. Je krijgt dan het inlogscherm te zien van je bank en logt in. Je selecteert het nieuwe rekeningnummer en betaalt 1 cent. Ik heb het net zelf getest en er is geen bug of iets dergelijks.
Martin, zie jij in bovenstaande nergens de mogelijkheid om een andere bank of bij dezelfde bank een ander rekeningnummer te selecteren?
Dan denk ik dat je nieuwe bankrekening nog niet is aangemeld voor internetbankieren.
Als het bij dezelfde bank is, dan is je nieuwe rekening wellicht nog niet gekoppeld aan de inloggegevens die je gebruikt voor internetbankieren.

Zou dit de oorzaak kunnen zijn?


Raytje, bedankt voor het meedenken!
Ik had niet verder geklikt vandaar mijn vermoeden 🙂
Hallo

Ook mij lukt het niet om het rekeningnummer te veranderen.
Als ik de stappen volg die de helpfunctie aangeeft dan kom ik nergens onder Mijn Gegevens een optie met "Wijzig rekeningnummer" tegen.
Ik heb er samen met nog iemand naar gekeken, we kunnen het echt niet vinden, wordt er momenteel aan de site gewerkt?

Hier is een screenshot van wat ik krijg te zien:
https://drive.google.com/file/d/0B6g5QcBFtWqWa3VqQ0tjSy10UkU/view

Ben benieuwd, alvast bedankt.

Sebastiaan
Reputatie 5
Badge +11
Hoi Sebaviaan, welkom op ons forum :)

Jij, beste Sebaviaan, hebt een oude Lowcall aansluiting. De Mijn Simyo van Lowcall is anders dan de reguliere Simyo Sim Only klanten.

Als jij je rekeningnummer wilt wijzigen zal dat helaas via een omweggetje moeten gebeuren.
Je kunt dan een kopie van je legitimatiebewijs en een kopie van je bankpas mailen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email].
Onze financiële afdeling past het dan aan voor je.

Je kunt óók overstappen naar een regulier Simyo Sim Only abonnement, mocht dat interessant voor je zijn 😉
Hoi Sebaviaan, welkom op ons forum :)

Jij, beste Sebaviaan, hebt een oude Lowcall aansluiting. De Mijn Simyo van Lowcall is anders dan de reguliere Simyo Sim Only klanten.

Als jij je rekeningnummer wilt wijzigen zal dat helaas via een omweggetje moeten gebeuren.
Je kunt dan een kopie van je legitimatiebewijs en een kopie van je bankpas mailen naar [email]klantenservice@simyo.nl[/email].
Onze financiële afdeling past het dan aan voor je.

Je kunt óók overstappen naar een regulier Simyo Sim Only abonnement, mocht dat interessant voor je zijn ;)


Oke, dank je wel voor je snelle reactie Ernst!

Vriendelijke groeten,

S.
Reputatie 3
Badge +7
Hoi Sebaviaan,

Graag gedaan, ook namens -Ernst :)

We zien je e-mail graag tegemoet.

Reageer